AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
En dan hoor je FdB na afloop. Daar komt ook helemaal geen bezieling uit of iets van de fout bij je eigen team zoeken. Het is allemaal wel aardig en het zat niet mee.

Op die manier word je nooit beter. Zoek het falen eens bij jezelf en je team.
 

Janssen

Well-known member
En dan hoor je FdB na afloop. Daar komt ook helemaal geen bezieling uit of iets van de fout bij je eigen team zoeken. Het is allemaal wel aardig en het zat niet mee.

Op die manier word je nooit beter. Zoek het falen eens bij jezelf en je team.

Dat had-ie als speler al dus het verbaast me niks.
 

Marinos

Well-known member
Het gaat niet om het systeem maar om de gedachte er achter. Intentie balbezit of intentie zo snel mogelijk voor de goal komen.
 

Janssen

Well-known member
Het gaat niet om het systeem maar om de gedachte er achter. Intentie balbezit of intentie zo snel mogelijk voor de goal komen.

Dat zie je in het Nederlands elftal ook terug. Wat dat betreft zitten Blind en De Boer prima op 1 lijn.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Dat ze je in het Nederlands elftal ook terug. Wat dat betreft zitten Blind en De Boer prima op 1 lijn.

Hoor je De Boer praten hoor je Blind praten en vice versa. In de docu over Varkenoord zag je dat alle thuiswedstrijden van de jeugdploegen werden opgenomen en dat met een centrale verdediger van B1 samen naar zijn statistieken en wedstrijdmomenten werd teruggekeken. Keurig in beeld gebracht hoeveel ballen breed, terug en diep. Zo'n jongen wordt aangesproken op obligate balletjes breed. Bij de Ajax jeugdopleiding zal dat niet anders zijn. Vervolgens kijk je naar Ajax 1 en het Nederlands elftal en dan zitten daar trainers die het dan over controle hebben. Daar heb je geen fuck aan als je 1-0 achter staat en moet winnen. Zelfs als je voor staat kun je beter maar met regelmaat de bal diep spelen om te profiteren van het feit dat je tegenstander gaten laat vallen.
 

Janssen

Well-known member
We hebben er met ons eeuwige geleuter over positiespel, balbezit en controle voor gezorgd dat we tegen praktisch elke ploeg kansloos zijn in de omschakeling en nooit meer een gevaarlijke counter kunnen plaatsen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We hebben er met ons eeuwige geleuter over positiespel, balbezit en controle voor gezorgd dat we tegen praktisch elke ploeg kansloos zijn in de omschakeling en nooit meer een gevaarlijke counter kunnen plaatsen.

Het duurt vaak drie tot vijf seconden voordat men vooruit denkt en vaak ook nog over dezelfde schijven. Dan kun je als tegenstander je prima omschakelen en in je organisatie staan. Kijk je naar alle goals, dan zit daar nauwelijks een goal tussen waarbij men eerst vanuit die controle een aanval opzet. Het zijn altijd de uitzonderingen waarmee de goals worden gemaakt.
 

Janssen

Well-known member
Het duurt vaak drie tot vijf seconden voordat men vooruit denkt en vaak ook nog over dezelfde schijven. Dan kun je als tegenstander je prima omschakelen en in je organisatie staan. Kijk je naar alle goals, dan zit daar nauwelijks een goal tussen waarbij men eerst vanuit die controle een aanval opzet. Het zijn altijd de uitzonderingen waarmee de goals worden gemaakt.

En bij balverlies (= spelers plotseling uit positie) kan niemand meer corrigeren want intuitief reageren hebben we er bij de meesten wel uitgesloopt.
 

Marinos

Well-known member
We hebben er met ons eeuwige geleuter over positiespel, balbezit en controle voor gezorgd dat we tegen praktisch elke ploeg kansloos zijn in de omschakeling en nooit meer een gevaarlijke counter kunnen plaatsen.
Juist door het balbezit aan de tegenstander te laten krijg je ruimte in de omschakeling.

Of laat ik het anders zeggen, tegenstanders laten Ajax en Oranje en alle Nederlandse ploegen juist de bal hebben om te profiteren van het balverlies en gebrek aan organisatie.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een kutwedstrijd weer. Ik heb me weer 90 minuten zitten ergeren. De Boer slaagt er gewoon niet in om Ajax aan het voetballen te krijgen, met zijn na?eve tactiek en spelopvatting. En natuurlijk, je zet je spits weer op de bank. Ook zo'n de Boer trucje. Milik scoort nou juist in de EC nog wel eens. Maar nee hoor, Klaassen in de spits. Weer kinderlijk na?ef verdedigen, iedereen die ouder dan 22 is op de bank en Sinkgraven maar weer rustig zijn foutjes laten maken. Het gaat om ervring opdoen bij Ajax, niet om presteren. Speel je gewoon nipt thuis 2-2 tegen dit beperkte Celtic. Ik hoop zo dat de Boer ofwel het licht eens ziet (onmogelijk gezien zijn reacties na afloop van elke draak) of gewoon weg gaat en dat er dan iemand komt die Ajax weer aan het voetballen krijgt. Hetgeen mij niet onmogelijk lijkt met deze ploeg.
 

Janssen

Well-known member
Juist door het balbezit aan de tegenstander te laten krijg je ruimte in de omschakeling.

Of laat ik het anders zeggen, tegenstanders laten Ajax en Oranje en alle Nederlandse ploegen juist de bal hebben om te profiteren van het balverlies en gebrek aan organisatie.

Jep, dat was precies wat Van Gaal eigenlijk deed op het WK. De bal niet per se willen hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit gaat je trouwens ook nog blessures opleveren binnenkort. Ajax moet telkens tot het gaatje om resultaten te behalen (Rapid 2x, Jablonec, FC Twente en Celtic). De energie die dit kost gaat je gewoon opbreken dat straks iedereen is opgebrand.
 

Batigoal

Well-known member
Dit gaat je trouwens ook nog blessures opleveren binnenkort. Ajax moet telkens tot het gaatje om resultaten te behalen (Rapid 2x, Jablonec, FC Twente en Celtic). De energie die dit kost gaat je gewoon opbreken dat straks iedereen is opgebrand.

Aangezien een paar nuttige spelers vooralsnog bijna geen speelminuten krijgt acht ik het niet onwaarschijnlijk dat juist de zwakke schakels zoals Gudelj en Sinkgraven op een gegeven moment uitvallen met een blessure en daar wordt het team niet minder van.
 

Pascallovic

Well-known member
Aangezien een paar nuttige spelers vooralsnog bijna geen speelminuten krijgt acht ik het niet onwaarschijnlijk dat juist de zwakke schakels zoals Gudelj en Sinkgraven op een gegeven moment uitvallen met een blessure en daar wordt het team niet minder van.
Ik vrees eerder voor de betere schakels als Klaassen, Tete en Riedewald die er last van gaan krijgen. We hebben een Dijks al gehad met een blessure en die moest gisteren ook weer maximaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan