Ik heb me dood zitten ergeren in de Arena.
- Cillessen die eindeloos wacht met zijn uittrappen, kan allang Tete inspelen maar wacht net zo lang tot die mannen van Celtic vooruit stappen. Vervolgens rost hij ze naar een mannetje van Celtic toe.
- Veltman levert ongeveer 95% van zijn passes in bij de tegenstander. Twijfelt eindeloos (speel gewoon een middenvelder in LUL), tikt de bal 12 keer vooruit en geeft hem vervolgens aan de tegenstander.
- Gudelj, die man zou dan strijd moeten brengen. Voorlopig brengt hij alleen maar heel veel dommigheid. Zet druk wanneer het niet moet en laat ze lopen wanneer hij er wel kort op moet zitten. Stapt totaal verkeerd in, keer op keer. Laat zich overigens ook op duelkracht gewoon te kijk zetten.
- Sinkgraven moet misschien eerst maar een tijdje terug naar de B1. Of is hij die leeftijd al voorbij? Alsof je een puppy met een bal zie klooien. Boos kijken en hij kruipt de hoek in.
- Fischer wilde teveel, ga nou eerst eens zorgen dat je de meeste ballen bij een teamgenoot krijgt en daarna mag je eens een keer een buitenkantje of een hakkie proberen. Draaide continue verkeerd weg. W?l een goede goal overigens.
- El Ghazi gaat mee in het trage tempo van zijn teamgenoten. Heeft moeite om zijn niveau te halen als de rest van het team slecht speelt. Op het moment dat Ajax het laatste kwartier een tempo hoger ging spelen kwam hij ineens wel zijn man voorbij.
- Klaassen is gewoon geen spits. We misten een aanspeelpunt voorin. Is ook gewoon niet in vorm overigens.
Nou toch nog wat positiefs dan, Younes speelde fris en gretig. Draait makkelijk weg, maakt veel goede keuzes en verspeelt zelden de bal. Passeerde zijn mannetje regelmatig. Zonde dat hij gewisseld moest worden.
Serero viel ook aardig in, jammer alleen dat hij geen schot heeft. Pakte een gele kaart omdat Schone hem een kutbal gaf maar veroverde er ook een heel aantal. Brengt een stuk meer strijd dan een Gudelj of Sinkgraven en dat kunnen we wel gebruiken op het moment. Tete was ook degelijk, verliest erg weinig duels aan de rechterkant en dat is een verademing na jongens als van der Wiel en van Rhijn.
Schone trouwens, die schiet die vrije trap er dan met wat geluk in maar bakte er verder ook geen zak van. Maar goed, zolang hij belangrijke doelpunten maakt hebben we er meer aan dan het gros van de andere spelers. Naaide Serero als gezegd met een klote bal, daarnaast, als je vlak voor tijd tegen tien man de 2-2 maak mag je ook gewoon die bal pakken en terug hollen naar je eigen helft. Maar nee die lul moet eerst nog uitgebreid juichen met zijn vriendin op de tribune.
Samenvattend mogen Sinkgraven, Gudelj en Veltman voorlopig wel even hun zonden overdenken. Op maandagavond.
Middenveld met Serero (want ja wel duelkracht), Bazoer en Klaassen dan maar voorlopig. Voorin dan Younes, Millik en El Ghazi al moet die laatste wel weer belangrijk gaan worden anders toch Schone maar op die plek zetten. Wie er in komt voor Veltman zal me een worst wezen, dat kan nooit slechter. Of het nou Heitinga, Mighty Mike of weet ik wie is.