AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Methone

New member
Ik vraag me af wanneer we eens gaan stoppen met die Nederlandse jeugdelftallen in de CL/EL, moet nu toch wel een keer duidelijk zijn dat je hier niets mee kan winnen in Europa.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vraag me af wanneer we eens gaan stoppen met die Nederlandse jeugdelftallen in de CL/EL, moet nu toch wel een keer duidelijk zijn dat je hier niets mee kan winnen in Europa.

De grootste flaters zijn gemaakt door Veltman. Die jongen is 23 jaar en international. Verder maakt Ajax ondanks ze financieel andere keuzes kunnen maken de fout om het weer met steeds jongere spelers te gaan proberen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Zag zonet de goals, alleen dat gezeik van Cillessen op Sinkgraven joh, beschamend. Natuurlijk maakt hij een domme fout, alleen daarna gaan er zo nog drie dingen fout waarna die goal valt. Die voorzet had Cillessen naar mening ook gewoon kunnen pakken in de 5m.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zag zonet de goals, alleen dat gezeik van Cillessen op Sinkgraven joh, beschamend. Natuurlijk maakt hij een domme fout, alleen daarna gaan er zo nog drie dingen fout waarna die goal valt. Die voorzet had Cillessen naar mening ook gewoon kunnen pakken in de 5m.

Vorig seizoen maakte Cillessen ook beschamende fouten door gemakzucht.
 

De Groene Scout

Well-known member
Cillessen is een grote zeurpiet, die zich aan alles en iedereen irriteert en 90 minuten lang vervelend en provocerend bezig is in de goal. .
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sinkgraven moet gewoon netjes zijn buurt afwachten als er een slecht geschoten penalty erin gaat.
 

JMD

Well-known member
Southampton zal zo goed als zeker op basis van de Engelse ranking bij de geplaatste ploegen staan. Die gaat Ajax dus niet treffen.

Nee, dat is niet zo. Southampton en West Ham zouden zomaar ongeplaatst kunnen zijn. Het zit wel op het randje ja.
 

Pascallovic

Well-known member
Zag zonet de goals, alleen dat gezeik van Cillessen op Sinkgraven joh, beschamend. Natuurlijk maakt hij een domme fout, alleen daarna gaan er zo nog drie dingen fout waarna die goal valt. Die voorzet had Cillessen naar mening ook gewoon kunnen pakken in de 5m.
Lekker goedkoop. Als niemand schreeuwde had je kunnen zeggen dat men het allemaal liet gebeuren en niemand corrigeerde. Keeper kon er weinig aandoen, al had Bazoer eerder de bal al mogen wegwerken en stonden er 3 man vrij, dus het centrum deed ook geen moer. Niks mis mee wat mij betreft dat er een reactie kwam.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat heeft het voor nut om als een idioot uit je goal te komen en te gaan schreeuwen? Heeft ie dvd's van Hans van Breukelen bekeken?

Cillessen moet gewoon eens lekker normaal gaan doen. Vorige week ook alweer zo'n gekke actie na die 1-2, met die bal vasthouden.
 

JMD

Well-known member
Wat heeft het voor nut om als een idioot uit je goal te komen en te gaan schreeuwen? Heeft ie dvd's van Hans van Breukelen bekeken?
Inderdaad... Alleen Breuk pakte nog wel eens penalty's...

Overigens was Breuk nog gekker, dat was gewoon een malloot tussen de palen. Buiten het veld juist precies het tegenovergestelde.
 

Methone

New member
De grootste flaters zijn gemaakt door Veltman. Die jongen is 23 jaar en international. Verder maakt Ajax ondanks ze financieel andere keuzes kunnen maken de fout om het weer met steeds jongere spelers te gaan proberen.

FC Basel heeft ondanks minder financiele middelen prima resultaten in Europa. Een geraamte van ervaring aangevuld door talenten.
De veldspelers ouder dan 23 zijn bij Ajax op 1 hand te tellen volgens mij.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat heeft het voor nut om als een idioot uit je goal te komen en te gaan schreeuwen? Heeft ie dvd's van Hans van Breukelen bekeken?

Cillessen moet gewoon eens lekker normaal gaan doen. Vorige week ook alweer zo'n gekke actie na die 1-2, met die bal vasthouden.
Tuurlijk de enige ervaren speler in de achterhoede laten we die onder een vergrootglas leggen omdat hij als enige probeert te corrigeren en omdat hij vorige week schijnbaar een bal te lang heeft vastgehouden. Vorige week niemand over gehoord maar nu is het storend plotseling. Van alle rotzooi bij Ajax is de keeper wel het laatste probleem.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij legt zichzelf onder een vergrootglas met die rare uitspattingen.

En dat er momenteel grotere zorgen zijn bij Ajax, dat ben ik met je eens.
 

SanMark.

Well-known member
Wat heeft het voor nut om als een idioot uit je goal te komen en te gaan schreeuwen? Heeft ie dvd's van Hans van Breukelen bekeken?

Cillessen moet gewoon eens lekker normaal gaan doen. Vorige week ook alweer zo'n gekke actie na die 1-2, met die bal vasthouden.

Dat gebeurd toch bijna in elke wedstrijd dat bij 1 goal verschil de keeper of verdediger probeert te vertragen door de bal vast te houden na de goal.

Lekker op elke slak zout blijven leggen met zijn allen wat betreft Cillessen.
 

Pascallovic

Well-known member
Hij legt zichzelf onder een vergrootglas met die rare uitspattingen.

En dat er momenteel grotere zorgen zijn bij Ajax, dat ben ik met je eens.
Als een keeper 7 maanden na zijn laatste akkefietje een medespeler die een pupillenfout maakt de huid vol scheld dan zie ik niet waar hij zichzelf onder een vergrootglas legt. Zeker niet als je nog met een voorbeeld van vorige week erbij komt, wat daadwerkelijk door niemand is opgemerkt. Dat noem ik zoeken.

Dat Cillessen niet de meest aansprekende persoonlijkheid heeft ben ik met je eens en hij zal vast een kronkel hebben zoals de meeste keepers, maar op basis van gisteren en vorige week heb ik geen vreemde dingen geconstateerd.
 

SanMark.

Well-known member
FC Basel heeft ondanks minder financiele middelen prima resultaten in Europa. Een geraamte van ervaring aangevuld door talenten.
De veldspelers ouder dan 23 zijn bij Ajax op 1 hand te tellen volgens mij.

En wat te denken van Porto. Het land heeft minder inwoners( 11 om 17), TV geld verdeling heb ik geen idee van maar dat zal wel niet al te ver boven Nederland uitsteken, en ze hebben volgens mij een kleinere begroting. En bijna elk jaar structueel in de play off fase van de CL.
 

Methone

New member
Grootste probleem is gewoon dat er geen balans in de selectie zit, de leeftijdsopbouw klopt voor geen meter. Jonge spelers moeten de kar trekken zonder dat ze in sportief opzicht gecorrigeerd worden door ervaren krachten. Dat is niet alleen bij Ajax hoor, maar bij vrijwel alle nederlandse clubs. Daarom presteren we ook zo lekker in Europa.
 

Pascallovic

Well-known member
Grootste probleem is gewoon dat er geen balans in de selectie zit, de leeftijdsopbouw klopt voor geen meter. Jonge spelers moeten de kar trekken zonder dat ze in sportief opzicht gecorrigeerd worden door ervaren krachten. Dat is niet alleen bij Ajax hoor, maar bij vrijwel alle nederlandse clubs. Daarom presteren we ook zo lekker in Europa.
Denk dat de leeftijdsopbouw wel redelijk klopt hoor. Echter is het de trainer die er voor kiest om met een basis van gemiddeld 21 jaar oud te beginnen terwijl de spelers op de bank gemiddeld 27 jaar zijn. Daar valt gewoon een beter mix van te maken. Echter moet je dat als trainer wel doen. Je kunt van Rhijn, Heitinga en Schone gewoon inzetten. Dan heb je je routine al.
 

Methone

New member
Van Rhijn is ook pas 24, dat bedoel ik niet met ervaring. Er zijn maar 5 veldspelers in de selectie die ouder zijn dan 23. Waarvan er maar 2 boven de 26 zijn. Dat vind ik weinig. Dat vind ik een slechte leeftijdsopbouw.
 

Maasveld

Well-known member
Cillessen was nog erg lief voor Sinkgraven. Die had bij de 0-2 natuurlijk ook de volle laag moeten krijgen met dat slappe gedoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan