AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

A345

New member
Wat een doffe ellende was dit zeg om bij te zijn. Dat eeuwige gebrei, 0 creativiteit, een spits die verstoppertje speelt, een verdediging die zich weer eens veel te makkelijk in de luren laat leggen. El Ghazi met 0 rendement, verzakende middenvelders. Diep teleurstellend dit.

De technische staf faalt ook gewoon hopeloos hier.
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
En dan moet je nog hopen de play-offs van de EL te overleven ... Totaal onnodig deze uitschakeling.
 

Keyser S?ze

New member
De Telegraaf is inmiddels begonnen met het zagen aan de stoelpoten van De Boer. Volgens de krant is de chemie tussen trainer en spelersgroep uitgewerkt.
 

A345

New member
Kan iemand een keer uitleggen aan al die analisten dat het lot van de Nederlandse competitie is dat het met het jaar jonger wordt.
We kunnen elke week ouwehoeren dat het zo jong ,na?ef en weet ik veel allemaal is maar over 4 jaar is de gemiddelde leeftijd 17 jaar, daar gaat ons voetbal naar toe.

Nog even en de kinderen die vandaag aan de hand het veld mee opliepen zijn over 2 jaar basisspeler.
Hoezo het lot? Dat bepaal je als club toch ook zelf lijkt mij?
 
G

Gast

Guest
De Telegraaf is inmiddels begonnen met het zagen aan de stoelpoten van De Boer. Volgens de krant is de chemie tussen trainer en spelersgroep uitgewerkt.

Ik vind het als buitenstaander lastig om daar over te oordelen.

Wel vind ik deze uitschakeling de schuld van alle mensen die iets te zeggen hebben over het transferbeleid van de club. Eind vorig seizoen legde De Boer de schuld bij de jeugdigheid van de ploeg. Er was volgens hem een gebrek aan ervaring. Hij sprak over 3 ? 4 ervaren versterkingen. De realiteit is nu dat er maar 1 ? 2 ervaren spelers zijn aangetrokken en dat geen van beiden opgesteld wordt.

Kortom, je constateert dat de ploeg te onervaren is en vervolgens ga je na de zomerstop doodleuk met een nog jonger elftal spelen. Dat gaat er echt niet in bij mij.
 
G

Gast

Guest
Hoezo het lot? Dat bepaal je als club toch ook zelf lijkt mij?

Dat lijkt mij ook. Je haalt bijvoorbeeld Younes, terwijl ook Elia, John of Emanuelson op te halen is. Dat soort jongens ontbreekt het momenteel aan vertrouwen, terwijl ze wel ervaring hebben. Met jonge gasten als Younes moet je weer door het traject van fouten maken (met dikwijls uitschakeling tot gevolg) en daarvan leren.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het als buitenstaander lastig om daar over te oordelen.

Wel vind ik deze uitschakeling de schuld van alle mensen die iets te zeggen hebben over het transferbeleid van de club. Eind vorig seizoen legde De Boer de schuld bij de jeugdigheid van de ploeg. Er was volgens hem een gebrek aan ervaring. Hij sprak over 3 ? 4 ervaren versterkingen. De realiteit is nu dat er maar 1 ? 2 ervaren spelers zijn aangetrokken en dat geen van beiden opgesteld wordt.

Kortom, je constateert dat de ploeg te onervaren is en vervolgens ga je na de zomerstop doodleuk met een nog jonger elftal spelen. Dat gaat er echt niet in bij mij.

Precies dit. De grootste woorden over ambities op de transfermarkt in het voorjaar en een paar maanden later is daar vrijwel niets van terecht gekomen. De ervaren spits die de boel op sleeptouw zou nemen (Cardozo werd gepolst) werd een hele jonge huurling met amper goals op zijn cv. Van der Vaart of anders zo'n type moest en zou komen, maar nadat die had afgezegd was dat opeens niet meer nodig. En het lachwekkend stilhouden van de achterban door aan te geven dat de scouts druk bezig waren in Zuid-Amerika om twee verdedigers te vinden en dan komen ze uiteindelijk aanzetten met Sjonnie en Dijks. Hou dan ook gewoon je mond in het voorjaar.

En inderdaad, het is een keuze om met een steeds jonger team te spelen. Dat is de keuze van alle clubs uit Nederland. Het klopt dat een speler vroeger wordt weggekocht dan 10 jaar geleden, maar je hoeft ter vervanging geen Zweed ofzo van ook pas 19 te kopen, daarin heb je een keuze.
 

Mr. Wrong

New member
Ik kan ook wel weer het positieve ervan inzien.
Ik zie mijn eigen cluppie nu wel weer een plekkie hoger eindigen dit seizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa (Ajax x Rapid Wien )

AFC Ajax in Europa (Ajax x Rapid Wien )

Ik kan ook wel weer het positieve ervan inzien.
Ik zie mijn eigen cluppie nu wel weer een plekkie hoger eindigen dit seizoen.

Dream on. In de eredivisie komt Ajax weg met een prutachterhoede en net als vorig jaar zullen ze toch de goaltjes maken en de tegenstander zal ala FC Groningen afgelopen zondag hun kansen niet voldoende benutten. Ik snap alleen niet waarom De Boer niet gewoon lekker vol op de aanval gaat spelen en het publiek gaat vermaken. Die tegengoals komen toch wel (valt dus wel mee in de eredivisie) en Ajax is vrij effectief voor de goal. Win je straks wedstrijden met 5-2 in plaats van 1-0 of 2-1 met afschruwelijk voetbal.
 

Jozsef

New member
Even serieus: Als je als Rapid zijnde al een beetje angst zou hebben voor Ajax.....
En je staat te wachten in de spelerstunnel.....
En je ziet een handvol nichten op roze schoentjes staan......
Tja, ik ben wel duidelijk, toch?
 

Mr. Wrong

New member
Ik ook niet.
En zo denk ik ook over al die plakplaatjes, maar dat is inmiddels een gepasseerd station en onomkeerbaar helaas.
Aan de andere kant zijn die homoschoentjes in Itali? weer heel erg hip... dus.
 

Susa

New member
Vakx is er niet meer dus dan doe ik het wel:eek:mg:

De uitschakeling van Ajax levert PSV weer enkele miljoenen extra op geloof ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa (Ajax x Rapid Wien )

AFC Ajax in Europa (Ajax x Rapid Wien )

Doe ik ook maar een vakxje:

Dat wordt nog wat. De hele Ajax sectie heeft wel geroepen dat ze met tien vingers in de neus kampioen worden, maar ik moet het nog zien.

Gelukkig is hij bijna weer terug van vakantie. Je gaat hem toch missen. Respect dat hij het maar steeds weer weet op te brengen.
 

Hankie

Well-known member
Dit moet toch het seizoen worden dat de filosofie van Cruijff werkelijkheid werd? (VakX modus uit)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan