AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susa

New member
Ajax heeft nu 3 verschillende Europese finales verloren. Zijn er nog meer clubs die dat gepresteerd hebben ?
 

Jozsef

New member
Wat een stel debielen zijn dat zeg en ze nog een podium geven in de krant ook.

Hooguit 40 man, meer niet. En dan de kop "Feest in R'dam". Belachelijk, het was hier gisteravond ook gewoon stil op straat.
Gisteren overigens helemaal niets gezien, m'n zoon was jarig dus lekker zitten bieren in de tuin. Kan ergens ook wel leven met dit resultaat. Puur omdat wij de miljoenen hard nodig hebben. Tussen de 5 en 10 miljoen las ik ergens.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens The Independent had Matthijs de Ligt een moeilijke avond gisteren. Welke wedstrijd hebben die in vredesnaam gezien?
 

Mario

Well-known member
Hooguit 40 man, meer niet. En dan de kop "Feest in R'dam". Belachelijk, het was hier gisteravond ook gewoon stil op straat.
Gisteren overigens helemaal niets gezien, m'n zoon was jarig dus lekker zitten bieren in de tuin. Kan ergens ook wel leven met dit resultaat. Puur omdat wij de miljoenen hard nodig hebben. Tussen de 5 en 10 miljoen las ik ergens.

Ajax kan nog steeds via de voorrondes het hoofdtoernooi bereiken.
 

Forza AZ

Well-known member
Ajax heeft nu 3 verschillende Europese finales verloren. Zijn er nog meer clubs die dat gepresteerd hebben ?
Hamburger SV (CL 1980, ECII 1968, EL 1982)
Fiorentina (CL 1957, ECII 1962, EL 1990)
Arsenal (CL 2006, ECII 1980, 1995, EL 2000)
Liverpool (CL 1985, 2007, ECII 1966, EL 2016)
Ajax (CL 1969, 1996, ECII 1988, EL 2017)

Naast het feit dat we er ook 3 verschillende gewonnen hebben niet denk ik.
Ajax is inderdaad de enige club die in alle 3 de Europese bekers een finale heeft gewonnen en verloren.
 

JMD

Well-known member
Helaas is het een klote wedstrijd gewonnen. Had wel verwacht dat Mourinho het op deze manier zou doen. Wat dat betreft ben ik teleurgesteld dat de spelers daar schijnbaar niet op zijn voorbereid of er wellicht niks tegen konden doen. Die Fellaini heeft wel 30 lange ballen mogen opvangen en verwerken. Het was een mooie droom, een mooi Europees seizoen, maar helaas struikel je over de laatste horde. Die Mourinho blijft een fenomeen qua prijzen. Iedereen is het erover eens dat Man Utd een kutseizoen heeft gehad. Toch staat ie met 3 prijzen op het eind, waaronder een Europa Cup.

3 prijzen? League Cup, Europa League, en dan??
 

Abubakari

Well-known member
Het zal allemaal wel dat Mourinho een fenomeen is. Maar de manier waarop MU gister speelde was net zo vreugdeloos als de reactie van Mourinho op de 1-0. Prima als je bij een club werkt die moet roeien met de riemen die het heeft, maar bij een puissant rijke club als MU? Waar the sky the financial limit is? Zo moeten voetballen? En dan met dat anti voetbal zesde worden en een paar prijzen pakken waar in Manchester schijnbaar niemand warm of koud van wordt.
Ik vind het drie keer niks, die hele Mourinho.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens The Independent had Matthijs de Ligt een moeilijke avond gisteren. Welke wedstrijd hebben die in vredesnaam gezien?

Vast alleen het eerste kwartier.

Het zal allemaal wel dat Mourinho een fenomeen is. Maar de manier waarop MU gister speelde was net zo vreugdeloos als de reactie van Mourinho op de 1-0. Prima als je bij een club werkt die moet roeien met de riemen die het heeft, maar bij een puissant rijke club als MU? Waar the sky the financial limit is? Zo moeten voetballen? En dan met dat anti voetbal zesde worden en een paar prijzen pakken waar in Manchester schijnbaar niemand warm of koud van wordt.
Ik vind het drie keer niks, die hele Mourinho.

Man Utd is in de Premier League ook een saaie ploeg en dat vind ik zo jammer aan gisteravond. Dat je de finale verliest dat kan, maar ergens had ik liever met 4-0 klop gehad door het overrompelende spel van de tegenstander. Dat je was overklast op kwaliteit. Nu was het een gezapig potje waarbij Man Utd ons vastzette en profiteerde van onze fouten, maar meer ook niet. Een anticlimax na een knappe Europese campagne.
 

ALenstra

Well-known member
Als dat Manchester United zo matig was, hoe was Ajax dan? Van een matige ploeg moet je toch kunnen winnen. Of is het gewoon zo dat Mourinho slim is? Het viel me op dat hij vooraf zijn team in de underdogpositie praatte terwijl hij Ajax gigantisch ophemelde. Blijkbaar zijn wij in Nederland nog niet ver als het gaat om slimheid en gogme.
 

Abubakari

Well-known member
Man Utd is in de Premier League ook een saaie ploeg en dat vind ik zo jammer aan gisteravond. Dat je de finale verliest dat kan, maar ergens had ik liever met 4-0 klop gehad door het overrompelende spel van de tegenstander. Dat je was overklast op kwaliteit. Nu was het een gezapig potje waarbij Man Utd ons vastzette en profiteerde van onze fouten, maar meer ook niet. Een anticlimax na een knappe Europese campagne.

Klopt, gewoon een leuke wedstrijd met 3-1 verliezen, jammer maar kan ik mee leven. Maar dat steriele anti voetbal van gister, :werder:
Ik begrijp ook niet dat je met de mogelijkheden die MU heeft bij een lafaard als Mourinho uitkomt. En dat ze hem er niet al lang uitgeschopt hebben met dat dooie kutvoetbal waar die zesde mee wordt.

Als dat Manchester United zo matig was, hoe was Ajax dan? Van een matige ploeg moet je toch kunnen winnen. Of is het gewoon zo dat Mourinho slim is? Het viel me op dat hij vooraf zijn team in de underdogpositie praatte terwijl hij Ajax gigantisch ophemelde. Blijkbaar zijn wij in Nederland nog niet ver als het gaat om slimheid en gogme.

Nee, MU was helemaal niet matig, ze voerden het tactische concept van Mourinho perfect uit. Op 1-0 komen en de wedstrijd dood maken, handbalverdediging en 2-0 maken en de wedstrijd nog verder dood laten bloeden. Tot in de perfectie gedaan wat Mourinho wil. En Ajax is te onervaren (en waarschijnlijk ook wat nerveus) om daar een gat in te schoppen. MU heeft Ajax vakkundig ongevaarlijk gemaakt.

Maar ik denk dat als MU met zijn topvoetballers gewoon was gaan voetballen ipv was gaan verdedigen dat ze ook wel gewonnen hadden, maar dan in een leuke wedstrijd.
 

Mario

Well-known member
Vooral dat gedrag snap ik niet. Een echt goede trainer heeft al dat toneelspel toch niet nodig. En als hij de EL niet had gewonnen had zijn positie waarschijnlijk ook gewoon ter discussie gestaan.
 

Batigoal

Well-known member
Als dat Manchester United zo matig was, hoe was Ajax dan? Van een matige ploeg moet je toch kunnen winnen. Of is het gewoon zo dat Mourinho slim is? Het viel me op dat hij vooraf zijn team in de underdogpositie praatte terwijl hij Ajax gigantisch ophemelde. Blijkbaar zijn wij in Nederland nog niet ver als het gaat om slimheid en gogme.

Jij vond Ajax goed spelen? We hebben geen moment ons eigen spel weten te spelen. Man Utd speelde om Ajax te ontregelen en daarvan te profiteren, overigens hun goed recht. Maar zelf goed spelen deden ze zeker niet. Hun pass accuracy bijvoorbeeld was bizar laag. Ik denk niet dat Mourinho zijn team heeft opgedragen bewust slechte passes te geven, jij wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan