AFC Ajax in de Europa League 20/21

Pascallovic

Well-known member
Wat dat betreft was winst voor Valencia mooier geweest. Hadden Ajax en Valencia mooi een GrunnPSVtje kunnen doen.
Dat had Valencia nooit gedaan, want die waren bij winst vandaag altijd door geweest en hadden dus vol voor de groepswinst kunnen gaan, omdat een nederlaag in Amsterdam voor hun niet fataal zou zijn.

erka

Well-known member
Dat had Valencia nooit gedaan, want die waren bij winst vandaag altijd door geweest en hadden dus vol voor de groepswinst kunnen gaan, omdat een nederlaag in Amsterdam voor hun niet fataal zou zijn.

O ja, ik ben nog van de doelsaldo generatie.

Atreides

Well-known member
Knap hoor 10 punten na 5 wedstrijden, waarvan 7 behaald in uitwedstrijden. Over 2 weken moeten we het afmaken.

Dan zijn we nog twee keer bestolen door de scheids ook.

Noa Lang, dat is toch die kunstenaar?

Hehe.

Schuurs is beter dan Veltman. Heeft veel minder overtredingen nodig en aan de bal heel sterk. Verder snap ik niet wat je nog met Labyad aanrommelt, terwijl je ook Noa Lang hebt rondlopen.

Gisteren wel ja. De Schuurs van het begin van het seizoen was natuurlijk defensief erg matig.

Abubakari

Well-known member
Koude rillingen heet dat.

E?n moeilijke wedstrijd in een Ajax wat toen nog niet zo stond als nu en dan is Schuurs de lul? Bovendien staan daar in die periode een groter aantal solide wedstrijden tegenover.

Atreides

Well-known member
E?n moeilijke wedstrijd in een Ajax wat toen nog niet zo stond als nu en dan is Schuurs de lul? Bovendien staan daar in die periode een groter aantal solide wedstrijden tegenover.

Tja, Veltman heeft de verdediging toen aanmerkelijk stabieler gemaakt samen met Blind als CV. Dat Schuurs kind van de rekening is geweest zal je niet ontgaan zijn.

Overigens ben ik zeer onder de indruk van het voetballende vermogen dus wat mij betreft krijgt hij nog een kans tegen Twente want als Schuurs de lijn van gisteren vasthoud is hij veel beter dan Vetdman.

Pascallovic

Well-known member
Ik vond Schuurs aan het begin van het seizoen niet overdreven slecht. Gewoon degelijk. Was nog best verrast dat ie zomaar uit beeld verdween.

Abubakari

Well-known member
Nee, onzin, lood om oud ijzer. Ten Hag geeft ook aan dat ze elkaar dermate weinig ontliepen dat Veltman de voorkeur enkel kreeg vanwege meer ervaring. Het heeft vrij lang geduurd voordat de kritiek dat AJAX teveel kansen weggaf verstomd en al die tijd dat ze veel kansen wegga en stond Veltman in de ploeg.

Eef de Kip

Well-known member
Ik was in de voorbereiding eigenlijk best enthousiast over Schuurs. Alleen in de voorronde CL hield het niet over maar goed, zoals Abu al terecht opmerkt was heel Ajax erg matig in die wedstrijden. Ik had dan ook wel verwacht dat hij wat meer kansen zou krijgen in de competitie. Tegen de wat mindere goden had hij toch mooi wat ervaring op kunnen doen.
Probleem is ook dat het na de Ligt allemaal wat minder is,Veltman doet het naar behoren maar ik ben er toch ook niet kapot van. Ik mag hopen dat Schuurs aanhaakt en zoals hij gisteren speelde mag hij wat mij betreft blijven staan.

Bovenaan