AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Koude rillingen heet dat.

E?n moeilijke wedstrijd in een Ajax wat toen nog niet zo stond als nu en dan is Schuurs de lul? Bovendien staan daar in die periode een groter aantal solide wedstrijden tegenover.
 

Atreides

Well-known member
E?n moeilijke wedstrijd in een Ajax wat toen nog niet zo stond als nu en dan is Schuurs de lul? Bovendien staan daar in die periode een groter aantal solide wedstrijden tegenover.

Tja, Veltman heeft de verdediging toen aanmerkelijk stabieler gemaakt samen met Blind als CV. Dat Schuurs kind van de rekening is geweest zal je niet ontgaan zijn.


Overigens ben ik zeer onder de indruk van het voetballende vermogen dus wat mij betreft krijgt hij nog een kans tegen Twente want als Schuurs de lijn van gisteren vasthoud is hij veel beter dan Vetdman.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vond Schuurs aan het begin van het seizoen niet overdreven slecht. Gewoon degelijk. Was nog best verrast dat ie zomaar uit beeld verdween.
 

Abubakari

Well-known member
Nee, onzin, lood om oud ijzer. Ten Hag geeft ook aan dat ze elkaar dermate weinig ontliepen dat Veltman de voorkeur enkel kreeg vanwege meer ervaring. Het heeft vrij lang geduurd voordat de kritiek dat AJAX teveel kansen weggaf verstomd en al die tijd dat ze veel kansen wegga en stond Veltman in de ploeg.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik was in de voorbereiding eigenlijk best enthousiast over Schuurs. Alleen in de voorronde CL hield het niet over maar goed, zoals Abu al terecht opmerkt was heel Ajax erg matig in die wedstrijden. Ik had dan ook wel verwacht dat hij wat meer kansen zou krijgen in de competitie. Tegen de wat mindere goden had hij toch mooi wat ervaring op kunnen doen.
Probleem is ook dat het na de Ligt allemaal wat minder is,Veltman doet het naar behoren maar ik ben er toch ook niet kapot van. Ik mag hopen dat Schuurs aanhaakt en zoals hij gisteren speelde mag hij wat mij betreft blijven staan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar wel aanmerkelijk stabieler.

Het was niet zozeer de instabiele defensie in het begin van het seizoen, maar vooral het middenveld wat als een draak stond te voetballen. Totaal geen rustpunt aan de bal en slechte voortzetting naar voren, waardoor je veel eerder onder druk komt. Pas sinds Vd Beek en Ziyech op het middenveld spelen, komt Ajax weer aan het eigen spel toe, waardoor ze makkelijk vooruitspelen en eerder onder de druk uit voetballen, waardoor je je defensie ontlast. Verder was Veltman zowat bij alle tegengoals in de CL negatief betrokken.
 

Pascallovic

Well-known member
Verder was Veltman zowat bij alle tegengoals in de CL negatief betrokken.
Je kunt ook overdrijven PES. De 0-1 in de Arena tegen Chelsea was Veltman helemaal niet negatief betrokken. Bij de 2-4 op Stamford bridge was zijn betrokkenheid ook niet bijzonder duidelijk voor wat betreft de hoofdschuldige. Bij de 4-4 stond ie niet meer op het veld. Blijft over die domme penalty bij de 1-1 en die ongelukkige handsbal waar ie niet zo heel veel aan kon doen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je kunt ook overdrijven PES. De 0-1 in de Arena tegen Chelsea was Veltman helemaal niet negatief betrokken. Bij de 2-4 op Stamford bridge was zijn betrokkenheid ook niet bijzonder duidelijk voor wat betreft de hoofdschuldige. Bij de 4-4 stond ie niet meer op het veld. Blijft over die domme penalty bij de 1-1 en die ongelukkige handsbal waar ie niet zo heel veel aan kon doen.

Die goal van Azpi stond ie weer aan de verkeerde kant te dekken en kwam zijn man voor 'm. Daarnaast twee penalty's, al kon ie daar bij de laatste niets aan doen en bij die thuiswedstrijd tegen Chelsea staat ie ook niet goed, waardoor hij die voorzet niet wegtikt, maar zijn voet geblokt wordt door een spits, die gewoon slimmer is. Dit gebeurt Veltman zo ontzetten vaak. Ook bij de bal op de lat van Valencia en de penalty van Noord-Ierland staat ie niet goed opgesteld en aan de verkeerde kant.
 

Mario

Well-known member
Dit is wel heel erg brutaal :

Ziyech dacht zijn shirt na de wedstrijd aan de vader van het jongetje dat het veld oprende te geven, maar blijkt te zijn verkocht op eBay.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Ook Onana is een vraagteken voor morgenavond. Hij raakte zaterdag op de training geblesseerd en het is maar de vraag of Ajax hem kan opstellen. Promes is ook nog onzeker. Dat zou een enorme domper zijn als beiden er niet bij zijn. Slinken je kansen wel een stuk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Pff, Onana is belangrijk maar Promes niet minder belangrijk, helemaal na het wegvallen van Neres en Labyad. Dat scheelt wel een slok op een borrel, bah.
Mij benieuwen hoe die dat gaat doen. Iig Tqadic in de spits, Zyech op rechts en het middenveld met Martinez, vd Beek. 3e plek middenveld en links voorin staan dus even open. Ik neem aan Alvarez en Lang?
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Dat lijkt me wel. Lang sowieso voorin, maar het was afgelopen vrijdag wel armoedig dat Siem de Jong de aanvallende versterking was vanaf de bank. Andere buitenspelers hebben we niet, want Band? is nog steeds niet fit ofzo. Heeft heel eventjes meegedaan in Jong Ajax, maar dat is ook al weer dik een maand geleden. Zo zie je maar dat de eerste selectie niet zo breed is als vaak wordt gezegd.
 

Unregistere

Well-known member
Vroeger zette Ajax er dan altijd gewoon een buitenspelertje uit de A1 in, als het nodig was. Loopt daar nu niets rond? En Nicolas K?hn, uitgeroepen tot het grootste talent van Duitsland in zijn leeftijdscategorie, is toch ook een aanvaller?
 

Abubakari

Well-known member
Dat lijkt me wel. Lang sowieso voorin, maar het was afgelopen vrijdag wel armoedig dat Siem de Jong de aanvallende versterking was vanaf de bank. Andere buitenspelers hebben we niet, want Band? is nog steeds niet fit ofzo. Heeft heel eventjes meegedaan in Jong Ajax, maar dat is ook al weer dik een maand geleden. Zo zie je maar dat de eerste selectie niet zo breed is als vaak wordt gezegd.

Die is wel breed genoeg maar als er voor 1 positie 3 man geblesseerd raken is het logisch dat je niet een vierde speler van gelijkwaardig niveau kunt brengen. Al deed Noa Lang het niet slecht als invaller.
​​​​​​Lang-Tadic-Ziyech is een optie, lijkt mij de beste optie zodatje niet heel veel hoeft te veranderen, anders kun je nog Tadic-Huntelaar-Lang of Ziyech doen, ook niet heel slecht.
 

Pascallovic

Well-known member
Die is wel breed genoeg maar als er voor 1 positie 3 man geblesseerd raken is het logisch dat je niet een vierde speler van gelijkwaardig niveau kunt brengen. Al deed Noa Lang het niet slecht als invaller.
​​​​​​Lang-Tadic-Ziyech is een optie, lijkt mij de beste optie zodatje niet heel veel hoeft te veranderen, anders kun je nog Tadic-Huntelaar-Lang of Ziyech doen, ook niet heel slecht.

Het heeft er inderdaad niks mee te maken dat je selectie niet breed genoeg zou zijn. Noa Lang is prima als je die bij 3 geblesseerden kunt brengen. Dat je qua alternatieven op de bank in de problemen komt bij het opstellen van je 4e keuze op de vleugel is niet zo heel vreemd. Dan ga je inderdaad naar creatieve oplossingen zoeken die niet ideaal zijn. Dest op rechtsbuiten of zo.
 
Bovenaan