Het gaat erom dat als je een hoger niveau wilt halen, je dat met Veltman nooit gaat bereiken centraal. Dat hebben we 5 jaar geleden al kunnen zien. Het verval van de Ligt naar nu Veltman is gewoon levensgroot en risicovol.Beste kans was die voor vd Beek kort na rust. Na een fantastische pass van... Veltman.
Het heeft nog even wat tijd nodig voor ze aan elkaar en aan de speelstijl gewend zijn. Zag je vorig jaar ook. Was het in deze fase ook nog geen hossanna. Hadden we 1-1 gespeeld tegen Heracles en uit bij VVV iop het nuippertje 0-1 gewonnen. Gelijk dolle paniek als het nog niet geweldig loopt, komt heus wel goed. Er loopt genoeg kwaliteit.
Kan me niet voorstellen dat dat met wennen te maken heeft. Is gewoon een gebrek aan concentratie, slordigheid volgens mij. Onderschatting, net als tegen PAOK waar je ook in beide wedstrijden fases hebt waarin de scherpte er wel is, dan wordt er niks weggegeven en komen er wel kansen. Zag je in beide openingsfases vandaag ook.Snap dat spelers moeten wennen, maar er gaat zo veel fout in de opbouw. Veel gevaarlijke breedte balletjes die we verliezen en die levensgevaarlijk zijn.
Het helpt natuurlijk ook niet dat sommige spelers niet bepaald in goede vorm verkeren.
We kunnen gewoon constateren dat de oplossing voor het vertrek van de Ligt en Frenkie nog niet is gevonden. Middenveld blijft een drama en nu heb je ook geen Sch?ne om als veilige man te brengen. Die had Marin en Mazraoui er inmiddels wel uitgespeeld. Achterin moet je zsm Alvarez brengen. Van Veltman weten we al jaren dat je daar centraal niet stabiel mee bent. Echt een risico om hem daar neer te zetten. Omdat het middenveld niet staat ook al het hele jaar relatief veel kaarten nodig. Dat gaat je flink wat schorsingen opleveren. Wellicht Donny maar eens naar de plek van Marin en dan Promes op 10 als ie fit is. Zal meer stabiliteit brengen.
Kan me niet voorstellen dat dat met wennen te maken heeft. Is gewoon een gebrek aan concentratie, slordigheid volgens mij. Onderschatting, net als tegen PAOK waar je ook in beide wedstrijden fases hebt waarin de scherpte er wel is, dan wordt er niks weggegeven en komen er wel kansen. Zag je in beide openingsfases vandaag ook.
Zou die Martinez iets kunnen zijn voor op het middenveld? Met zijn felheid, passing, inzicht en duelkracht moet hij dat toch aan kunnen. Ik snap dat de verdediging ook nog niet super stabiel is, maar het middenveld is m.i. het grootste probleem.
Ik zou dan Blind weer naar achteren halen en een goede partner zoeken voor Martinez. Misschien die Alvarez, maar die heb ik nog nooit zien spelen.