AFC Ajax in de Europa League 20/21

Batigoal

Well-known member
We kunnen gewoon constateren dat de oplossing voor het vertrek van de Ligt en Frenkie nog niet is gevonden. Middenveld blijft een drama en nu heb je ook geen Sch?ne om als veilige man te brengen. Die had Marin en Mazraoui er inmiddels wel uitgespeeld. Achterin moet je zsm Alvarez brengen. Van Veltman weten we al jaren dat je daar centraal niet stabiel mee bent. Echt een risico om hem daar neer te zetten. Omdat het middenveld niet staat ook al het hele jaar relatief veel kaarten nodig. Dat gaat je flink wat schorsingen opleveren. Wellicht Donny maar eens naar de plek van Marin en dan Promes op 10 als ie fit is. Zal meer stabiliteit brengen.

Misschien dan liever Alvarez op het middenveld zoals hij bij Mexico staat tegenwoordig en dan Schuurs naast Mart?nez. In dat duo zag ik best wel potentie de eerste 2 wedstrijden ook al was het verre van perfect. Er is misschien iets te licht gedacht over de verkoop van Sch?ne als ideale joker op het middenveld.

Kan me niet voorstellen dat dat met wennen te maken heeft. Is gewoon een gebrek aan concentratie, slordigheid volgens mij. Onderschatting, net als tegen PAOK waar je ook in beide wedstrijden fases hebt waarin de scherpte er wel is, dan wordt er niks weggegeven en komen er wel kansen. Zag je in beide openingsfases vandaag ook.

Dit vooral. Er wordt met een nonchalance gespeeld alsof ze nog in de flow van vorig seizoen zitten. In de Eredivisie komt het dan wel goed, maar Europees moet je wat scherper zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zou die Martinez iets kunnen zijn voor op het middenveld? Met zijn felheid, passing, inzicht en duelkracht moet hij dat toch aan kunnen. Ik snap dat de verdediging ook nog niet super stabiel is, maar het middenveld is m.i. het grootste probleem.
 

Atreides

Well-known member
Hele matige pot van Ajax, grotendeels slecht. Die lompe Mazraoui liep als een kip zonder kop domme en onnodige overtredingen te maken. Marin was wel heel erg onder de maat en het geheel was onherkenbaar. Nu maar hopen dat EtH zijn mannen weer in het gelid krijgt voor de return.

Zou die Martinez iets kunnen zijn voor op het middenveld? Met zijn felheid, passing, inzicht en duelkracht moet hij dat toch aan kunnen. Ik snap dat de verdediging ook nog niet super stabiel is, maar het middenveld is m.i. het grootste probleem.

Dan speel je met twee linkspoten centraal op het middenveld en met twee rechtspoten centraal in de defensie. Dat lijkt me niet optimaal. Verder wel een prima suggestie.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zou dan Blind weer naar achteren halen en een goede partner zoeken voor Martinez. Misschien die Alvarez, maar die heb ik nog nooit zien spelen.
 

Atreides

Well-known member
Ik zou dan Blind weer naar achteren halen en een goede partner zoeken voor Martinez. Misschien die Alvarez, maar die heb ik nog nooit zien spelen.

Dat zou wellicht ook een prima optie zijn. Het is duidelijk dat Ajax nu een breker mist op het middenveld en Marinez zal dat qua fysiek en felehid beter invullen dat Blind terwijl je voetballen met Blind er er achter nauwelijks hoeft in te leveren.

Gezien de korte termijn verwacht ik jou oplossing overigens (nog) niet. Als Alvarez fit genoeg is verwacht ik hem eigenlijk naast Blind op het middenveld.
 

Abubakari

Well-known member
Wat doet Veltman nu precies verkeerd? Ik vind hem een stabielere factor dan de onervaren Schuurs die nog wel eens op avontuur gaat en dan opeens de bal kwijt raakt.
Die heeft zich wel enorm verbeterd tov vorig jaar, maar dan is Veltman verder. Daarnaast heeft Veltman een prima pass, heb ik hem een aantal perfecte tackles zijn maken op het moment dat het dreigend wordt, ik vind Veltman in ieder geval niet de zwakste schakel.
Het heeft mi vooral te maken met instelling, Tadic komt bijvoorbeeld tegen de mindere goden regelmatig een stuk minder uit de verf dan tegen toppers en ik denk dat de korte vakantie van een aantalspeles ook van invloed zal zijn. Neres is bv nog niet in zijn normalevorm en ook Tagliafico vind ik minder sterk.
 

Pascallovic

Well-known member
Ben benieuwd wie hij op de plek van Donny gaat neerzetten. Er zijn een aantal opties. Huntelaar in de spits en Tadic dan een linie naar achteren, je kan Promes inpassen of wat ik weleens zou willen zien Noa Lang op de plek van Donny.
 

Batigoal

Well-known member
Ben benieuwd wie hij op de plek van Donny gaat neerzetten. Er zijn een aantal opties. Huntelaar in de spits en Tadic dan een linie naar achteren, je kan Promes inpassen of wat ik weleens zou willen zien Noa Lang op de plek van Donny.

Dat wordt een aardige puzzel. Middenveld is al geen sterke linie en daarin moet je nu flinke aanpassingen doen. Het liefst dan de optie met Tadic achter Huntelaar.
 

Atreides

Well-known member
Ben benieuwd wie hij op de plek van Donny gaat neerzetten. Er zijn een aantal opties. Huntelaar in de spits en Tadic dan een linie naar achteren, je kan Promes inpassen of wat ik weleens zou willen zien Noa Lang op de plek van Donny.

Lang hadden we tegen een campingelftal moeten opstellen. Gezien de dunne lijn lijkt Tadic op 10 en Huntelaar op 9 me de beste optie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zou toch wel bizar zijn als Ajax het niet gaat redden tegen deze tegenstander. Uiteindelijk zijn toch ?alleen? De Ligt en De Jong vertrokken?
 

Mario

Well-known member
Als zelfs PSV met 3-0 kan winnen van Cyprioten, dan mag dat voor Ajax ook geen probleem zijn lijkt mij.
 

Atreides

Well-known member
Zou toch wel bizar zijn als Ajax het niet gaat redden tegen deze tegenstander. Uiteindelijk zijn toch ‘alleen’ De Ligt en De Jong vertrokken?

Schone ook nog. Al hadden Schone achteraf gezien minimaal tot aan de CL moeten houden.

Je krijgt m.i. geen makkelijke tegenstanders maar tegen een Cyprische club moet Ajax als halve finalist het toch wel redden. Ik ben trouwens heel benieuwd hoe EtH de puzzel op het middenveld gaat invullen. Gezien de defensieve wanorde en de afwezigheid van Mazzroui zou ik lekker met Alvarez of Schuurs als controlerende middenvelder beginnen i.p.v. Marin.
 

Abubakari

Well-known member
Alvarez schijnt zelf het liefst verdedigende middenvelder te spelen, daar het best tot zijn recht te komen en daar bij Mexico op de gold cup ook gespeeld te hebben las ik net.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb het idee dat ze na de mindere beurten tegen PAOK en Apoel vanavond wel messcherp voor de dag komen omdat ze zelf ook wel weten dat ook tegen Apoel een ongeluk in een klein hoekje zit en dat ze zich vrij simpel plaatsen. Zo niet dan mogen ze hun nieuwe dikke contracten wel weer inleveren en genoegen nemen met de helft.
 
Bovenaan