AFC Ajax in de Europa League 20/21

JMD

Well-known member
Gevaarlijke stand natuurlijk om mee terug te nemen naar Amsterdam, maar dit moet normaal gesproken wel goed komen voor Ajax.
 

erka

Well-known member
Nou, 0-0 is verder niet heel verkeerd maar dit was wel de slechtste wedstrijd van Ajax in Europa sinds tijden zeg.
 

Batigoal

Well-known member
Slechtste Europese wedstrijd onder Ten Hag. Hopen dat je volgende week gauw een goal maakt, anders krijg je weer zo'n vervelende wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
11e Europese uitduel op rij zonder nederlaag voor Ajax. Dat is een mooie serie.

Voor het eerst in 7 jaar 7 gele kaarten voor Ajax, laatste keer in januari 2012 tegen AZ.
 

Abubakari

Well-known member
Slordig en rommelig. Beste kansen zelfs voor Apoel. En de eerste 75 minuten ook nauwelijks echte kansen voor Ajax gezien (de rest heb ik niet gezien, toen moest ik naar mijn werk). Alleen Donny had er wel eentje kunnen maken.
Nou ja, thuis maar afmaken dan, kan me niet voorstellen dat je je thuis door deze ploeg laat verrassen, maar met dezelfde instelling als tegen PAOK kun je het jezelf nog knap lastig maken ook.
 

Pascallovic

Well-known member
We kunnen gewoon constateren dat de oplossing voor het vertrek van de Ligt en Frenkie nog niet is gevonden. Middenveld blijft een drama en nu heb je ook geen Sch?ne om als veilige man te brengen. Die had Marin en Mazraoui er inmiddels wel uitgespeeld. Achterin moet je zsm Alvarez brengen. Van Veltman weten we al jaren dat je daar centraal niet stabiel mee bent. Echt een risico om hem daar neer te zetten. Omdat het middenveld niet staat ook al het hele jaar relatief veel kaarten nodig. Dat gaat je flink wat schorsingen opleveren. Wellicht Donny maar eens naar de plek van Marin en dan Promes op 10 als ie fit is. Zal meer stabiliteit brengen.
 

Reinoud

Well-known member
Wat een slechte pot. Uiteindelijk moet je blij zijn met het resultaat. Middenveld nog ver van de ideale samenstelling.

Beste kans is uiteindelijk geen kans geworden. Was in de omschakeling met drie tegen ??n en slechte pass van Van de Beek, anders stonden er twee vrij voor de keeper
 

Abubakari

Well-known member
Beste kans was die voor vd Beek kort na rust. Na een fantastische pass van... Veltman.

Het heeft nog even wat tijd nodig voor ze aan elkaar en aan de speelstijl gewend zijn. Zag je vorig jaar ook. Was het in deze fase ook nog geen hossanna. Hadden we 1-1 gespeeld tegen Heracles en uit bij VVV iop het nuippertje 0-1 gewonnen. Gelijk dolle paniek als het nog niet geweldig loopt, komt heus wel goed. Er loopt genoeg kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:

Reinoud

Well-known member
Zeker niet in paniek. Ook goed te zien dat er toch wel wat druk op deze potjes staat. Toch wel belangrijk om die poule fase te halen.

Snap dat spelers moeten wennen, maar er gaat zo veel fout in de opbouw. Veel gevaarlijke breedte balletjes die we verliezen en die levensgevaarlijk zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Beste kans was die voor vd Beek kort na rust. Na een fantastische pass van... Veltman.

Het heeft nog even wat tijd nodig voor ze aan elkaar en aan de speelstijl gewend zijn. Zag je vorig jaar ook. Was het in deze fase ook nog geen hossanna. Hadden we 1-1 gespeeld tegen Heracles en uit bij VVV iop het nuippertje 0-1 gewonnen. Gelijk dolle paniek als het nog niet geweldig loopt, komt heus wel goed. Er loopt genoeg kwaliteit.
Het gaat erom dat als je een hoger niveau wilt halen, je dat met Veltman nooit gaat bereiken centraal. Dat hebben we 5 jaar geleden al kunnen zien. Het verval van de Ligt naar nu Veltman is gewoon levensgroot en risicovol.

Dolle paniek nog wel. Omdat ik na 7 wedstrijden geen verbetering zie en nadenk hoe de zwakke plekken die in deze wedstrijden naar voren zijn gekomen opgelost kunnen worden? Omschakeling blijft een probleem en dat komt elke wedstrijd terug. Marin heeft nog wat extra tijd nodig, maar ondertussen moet je wel de CL halen. Dat loopt wel gevaar op deze manier.
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb het niet over jullie, ik schets een beetje het beeld wat je tegenkomt als je de reacties op deze wedstrijd her en der leest.

Snap dat spelers moeten wennen, maar er gaat zo veel fout in de opbouw. Veel gevaarlijke breedte balletjes die we verliezen en die levensgevaarlijk zijn.
Kan me niet voorstellen dat dat met wennen te maken heeft. Is gewoon een gebrek aan concentratie, slordigheid volgens mij. Onderschatting, net als tegen PAOK waar je ook in beide wedstrijden fases hebt waarin de scherpte er wel is, dan wordt er niks weggegeven en komen er wel kansen. Zag je in beide openingsfases vandaag ook.

Wat Veltman betreft, dat was vorige week nog ??n van de betere spelers, onzin om dit allemaal aan Veltman op te hangen. Ik verwacht dat Alvarez zich ook nog wel de basis inspeelt. Misschien op het middenveld, anders achterin.
Marin moet je niet vergelijken met de Jong, hele andere voetballer, is ook niet gehaald als opvolger van de Jong volgens mij. Neemt niet weg dat Marin geen superstart heeft en terug moet naar de basis, simpel spelen.
 

JMD

Well-known member
Het helpt natuurlijk ook niet dat sommige spelers niet bepaald in goede vorm verkeren.

Of nog een groot internationaal toernooi gespeeld hebben in juni/juli en eigenlijk ?f amper vakantie hebben gehad ?f een langere vakantie en nog niet 100% zijn.
 

Mario

Well-known member
0-0 blijft een vervelend resultaat, een keer niet opletten en je loopt ook thuis achter de feiten aan.
 
Bovenaan