AFC Ajax in de Europa League 20/21

PES5

Administrator
Forumleiding
Ze moeten daar nu ook niet te lang feest gaan vieren daar bij dat uitvak. Even genieten, maar dan gewoon door naar Benfica.
 

Abubakari

Well-known member
Het nu wel duidelijk dat Bayern niet in topvorm is. Zoals vaak met topploegen aan het begin van de competitie.

Net als Barcelona. Maar dan moet je er nog wel even van profiteren in plaats van er nog steeds met 4-0 van te verliezen.

Tsja, vooraf teken je voor een punt, nu baal je dat het er geen 3 zijn. Maar al met al toch een leuk avondje CL en daar zag het de eerste 10 minuten niet echt naar uit.
 

SanMark.

Well-known member
Domme wissel als je gelijk hebt.

Ik moet het hebben van een paar tv beelden maar mijn gevoel zegt dat hij nog lang niet de oude is, en dat hij enorm veel explosiviteit mist.

Of dat dan komt door wedstrijdritme/fitheid of doordat hij nog geblesseerd is laat ik in het midden en hopelijk heb ik het fout.
 

Susa

New member
Nou dat was een alleraardigst potje van Ajax tegen FC (bejaard) Bayern M?nchen. Zelfs Daley Blind was zo goed als foutloos en ik zou als ik ten Hag was hem lekker laten staan op het middenveld.
 

Atreides

Well-known member
Goede pot, waarvan het enige minpuntje is dat je hem niet wint. Maar normaal gesproken teken je voor een punt. Ik had zelf eigenlijk op een wedstrijd gerekend waar je leuk meedoet maar uitmond in een duidelijke nederlaag 'a la PSV' . Wel jammer dat Benfica w?l gewonnen heeft.

Credits voor ten Hag. Die nu Wober w?l gebruikte.
 

Fregge

Well-known member
Niet zo heel jammer toch? Nu is de derde plek eigenlijk al zeker binnen. Want Bayern wint wel 2 keer van AEK. Nu alleen zelf 4 punten pakken tegen Benfica.
 

Maasveld

Well-known member
Niet zo heel jammer toch? Nu is de derde plek eigenlijk al zeker binnen. Want Bayern wint wel 2 keer van AEK. Nu alleen zelf 4 punten pakken tegen Benfica.
Als je zo voetbalt moet je voor plek 2 gaan. Dan is een overwinning van Benfica slecht nieuws.
 

Hankie

Well-known member
Nou dat was een alleraardigst potje van Ajax tegen FC (bejaard) Bayern M?nchen. Zelfs Daley Blind was zo goed als foutloos en ik zou als ik ten Hag was hem lekker laten staan op het middenveld.

Zeker lekker laten staan op het middenveld tot dat de Jong terug is en dan netjes op de bank plaatsnemen.

Gefeliciteerd Ajacieden
 

Fregge

Well-known member
Als je zo voetbalt moet je voor plek 2 gaan. Dan is een overwinning van Benfica slecht nieuws.

Mjah, liever dat je zeker om plek 2 strijdt dan dat je moet 'zenuwpezen' om plek 3. We treffen nu 2 keer Benfica achter elkaar, waarbij in de eerste wedstrijd al hun CV niet meedoet. Eigenlijk moeten dat dus minimaal 4 punten worden, en dan ben je denk ik al zo goed als gekwalificeerd.
 

Atreides

Well-known member
Ik ben trouwens heel benieuwd wat Valentijn Driessen deze week nog over ten Hag heeft te mekkeren. Waarschijnlijk dat van d?t Bayern natuurlijk gewonnen had moeten worden.
 

ElSimao

Active member
Niet zo heel jammer toch? Nu is de derde plek eigenlijk al zeker binnen. Want Bayern wint wel 2 keer van AEK. Nu alleen zelf 4 punten pakken tegen Benfica.

2 of 3 punten zou al voldoende moeten zijn tegen Benfica. Daarna winnen in Griekenland en je moet er in principe zijn. Eventuele punten thuis tegen Bayern zijn een bonus.

Beste wedstrijd sinds tijden, stiekem zelfs beter dan de wedstrijden onder Bosz die zijn kunstje bovendien alleen in thuiswedstrijden kon laten zien. Alle credits voor ten Hag en de spelersgroep.
 

Joost

Well-known member
Ik ben trouwens heel benieuwd wat Valentijn Driessen deze week nog over ten Hag heeft te mekkeren. Waarschijnlijk dat van d?t Bayern natuurlijk gewonnen had moeten worden.

De Expected Goals stats waren ook in Bayerns voordeel; 1,62 om 1,52.

Het heeft ook veel met de beeldvorming te maken. Je gaat er vanuit dat Ajax er vrij kansloos gaat zijn. Iedere kans voor Ajax is dus een dikke plus, iedere kans van Bayern is 'logisch' en levert een kleine min op.

Maar zet je objectief de kansen tegenover elkaar is een gelijkspel de enige juist uitslag op basis van de kansen.
 
Bovenaan