AFC Ajax in de Europa League 20/21

Batigoal

Well-known member
Mocht hij dit weekend weer niet winnen, is hij weg.

De zoveelste terugkeer van Heynckes is dus aanstaande.

Mazraoui was als middenvelder echt een goede optie geweest, maar daar heb je al zoveel kandidaten dat hij daar niet terechtkomt. Blind op het middenveld zou ik gewoon zo houden zolang Frenkie niet fit is. Dit beviel goed.
 

Abubakari

Well-known member
Als je zo voetbalt moet je voor plek 2 gaan. Dan is een overwinning van Benfica slecht nieuws.

We hoeven helemaal niet zo angstig naar Benfica kijken, want als je dit niveau tegen Benfica ook haalt wordt je gewoon tweede no matter what Benfica tegen AEK doet. Of eerste als Bayern nog even zo door gaat.

Maar we weten nu dus wel dat Ajax gewoon kampioen zou worden in de Bundesliga.
 

U.G.

Well-known member
Mjah, liever dat je zeker om plek 2 strijdt dan dat je moet 'zenuwpezen' om plek 3. We treffen nu 2 keer Benfica achter elkaar, waarbij in de eerste wedstrijd al hun CV niet meedoet. Eigenlijk moeten dat dus minimaal 4 punten worden, en dan ben je denk ik al zo goed als gekwalificeerd.

Ik begrijp dat ze Grimaldo ook moeten missen, nou dat weegt veel zwaarder dan lunatic Dias. Pluspunt wel voor hun is dat Jonas tegen die tijd weer wedstrijdfit is.

Benfica speelt nogal op het schizofrene af dit jaar, dan weer heel goed en dan onherkenbaar slecht. De aanstaande topper dit weekend tegen Porto is h??l belangrijk, winnen ze die niet, geloof me, vallen ze zo diep in een crisis dat je ze kan oprapen. Er is nu al heel veel kritiek op de coach en voorzitter.

Ik ben volgens mij op fake news gestuit wat dit betreft, leert een rondje internet me nu.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Leer mij die luizige Portugezen kennen.

Bang voor Italianen, bang voor Portugezen, torenhoog opkijken tegen Duitsers, het in je broek doen voor Spanjaarden, snel weg lopen voor Engelsen en tegenwoordig ook uitkijken voor Luxemburgers, angst, daar ga je geen volgende ronde mee halen. Benfica levert gewoon minimaal 4 punten op, klaar.
 

De Wolf

Well-known member
Knap punt, alleen heb je nu het gevaar dat je op een roze wolk blijft hangen en je op je kloten krijgt van AZ.
 

U.G.

Well-known member
Ik begrijp dat ze Grimaldo ook moeten missen, nou dat weegt veel zwaarder dan lunatic Dias. Pluspunt wel voor hun is dat Jonas tegen die tijd weer wedstrijdfit is.

Benfica speelt nogal op het schizofrene af dit jaar, dan weer heel goed en dan onherkenbaar slecht. De aanstaande topper dit weekend tegen Porto is h??l belangrijk, winnen ze die niet, geloof me, vallen ze zo diep in een crisis dat je ze kan oprapen. Er is nu al heel veel kritiek op de coach en voorzitter.

Ik ben volgens mij op fake news gestuit wat dit betreft, leert een rondje internet me nu.

Ik ben volgens mij op fake news gestuit wat dit betreft, leert een rondje internet me nu.
 

Abubakari

Well-known member
1 CL-puntje in een uitwedstrijd maakt nog geen zomer. Ajax heeft het op Europese avonden te vaak verkloot om niet van een incident te kunnen spreken. Straks met Frenkie er weer bij wacht er vast wel weer een bietenbrug.

Ik heb het over 8 champions league wedstrijden, waarin Ajax in meer dan 1 wedstrijd zeer sterk heeft gespeeld cq boven zichzelf uit is gestegen, niet alleen over Bayern uit.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax heeft natuurlijk ook een beter elftal, dat ziet zelfs een meisje.

En dus is het niet mogelijk dat PSV boven zichzelf uitstijgt in dit soort wedstrijden?

@makanaky: In de voorronde CL heeft Ajax inderdaad ook een aantal goeie wedstrijden gespeeld. Het zijn geen Europese topclubs maar wel clubs waar Ajax in het verleden door werd uitgeschakeld en waar ze nu makkelijk tegen door gingen. 8 wedstrijden, 5x winst, 0x verlies waaronder een aantal prima wedstrijden. Niet dat ik denk dat ze na een 1-1 bij Bayern terug zijn aan de Europese top maar meer dat ze flinke vorderingen gemaakt tov vorig seizoen. In een tijd dat het niet zo best gaat met het nls voetbal en waarin Feyenoord bijvoorbeeld afgedroogd wordt door een club met de begroting van Telstar.

Straks wacht er vast wel weer een bietenbrug is ook wel een tamelijk gewaagde uitspraak trouwens, bedankt dat je ons arrogante Ajacieden even met de voeten op de grond zet want we waren er uiteraard en masse alweer van overtuigd dat we nu ook met een nulletje of 4 van Real, juventus en Barcelona gingen winnen voor de rondvaart door de grachten 2019.

Kortom, bespaar ons je Feyenoord clich? gelul nou maar.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Boven jezelf uitstijgen kun je misschien 2x per seizoen doen. Als het vaker gebeurt moet je concluderen dat je plafond hoger ligt. Ik denk dat PSV niet beter kan en dat ze tegen Ajax boven zichzelf zijn uitgestegen. De top van Ajax ligt een stuk hoger. De wedstrijd van Bayern was uitstekend, maar ik denk dat het nog beter kan als De Jong er nog bij is.
 

gevegt

Well-known member
Zowel tegen Ajax en Inter speelde PSV gewoon op hun hoogste niveau. Het verschil was dat tegen Inter er een hoger tempo gespeeld moest worden om de tegenstander bij te kunnen houden.

Als we punten willen halen moet er tegen de Spurs twee keer gepiekt worden. Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk.

Voor Ajax is het niet veel anders.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan