AFC Ajax in de Europa League 20/21

ElSimao

Active member
Echt gewoon uitstekend gespeeld tegen Munchen. Het is niet eens zozeer dat er daar een punt gepakt is, maar vooral de wijze waarop. Denk niet dat veel ploegen zo aanvallend te werk gaan als wij daar. Alle lof voor ten Hag, kiest zoveel voor het voetbal dat het soms te veel is (het centrum tegen PSV kon gewoon niet), maar dat heeft dus dit sort wedstrijden tot gevolg.


PSV zal wel 4e worden waardoor ze binnenkort Europees al klaar zijn. Het is een degelijke ploeg, dus ik zie ze weinig punten meer verspelen en helaas kampioen worden. Maar als wij de tweede ronde CL (en misschien meer) halen, is dat best te accepteren als we meer van dit sort wedstrijden te zien krijgen. Het jaar van Bosz vond ik ook mooier dan alle seizoenen onder de Boer (al mocht dat eerste half jaar er ook zijn).
 

Batigoal

Well-known member
Als je ziet hoe makkelijk Benfica doelpunten tegen kreeg in de wedstrijd tegen AEK Athene, dan moet je gewoon voor de 2e plaats gaan. Leuk om weer eens in de Champions League te strijden om plek 2, in plaats van bij voorbaat al weten dat je wordt uitgeschakeld.
 

Abubakari

Well-known member
Boven jezelf uitstijgen kun je misschien 2x per seizoen doen.
Noem het zoals je wil, maar ik zie dat Ajax er tot nu toe telkens in slaagt in de CL wedstrijden meer te brengen dan in de (meeste) competitiewedstrijden. En dat doen ze nu al 8 wedstrijden, nou ja 6,5 want de eerste helft tegen AEK en Standard uit waren niet zo bijzonder.

Als het vaker gebeurt moet je concluderen dat je plafond hoger ligt. Ik denk dat PSV niet beter kan en dat ze tegen Ajax boven zichzelf zijn uitgestegen. De top van Ajax ligt een stuk hoger. De wedstrijd van Bayern was uitstekend, maar ik denk dat het nog beter kan als De Jong er nog bij is.

Ik denk dat PSV (met name Zoet) wel beter kan. Maar goed, die hadden woensdag op cruciale momenten het geluk ook niet mee wat je nodig hebt om Inter te pakken.

De wedstrijd van Bayern was uitstekend, maar ik denk dat het nog beter kan als De Jong er nog bij is.
Om te beginnen wat scherper voor de goal zijn in uitwedstrijden, want gelijkspelen bij Kiev en Bayern is wel erg jammer als je zoveel kansen cre?ert.
 

U.G.

Well-known member
Vitoria bij Benfica is nog steeds zoekende naar de ideale formatie, geen idee of morgen bijvoorbeeld een Cervi speelt, of Rafa of dat Gedson weer in de basis staat. Zij weten dat ze morgen tegen een 50/50 tegenstander niet mogen verliezen anders wordt het de EL, dat wordt dus ingraven, Ajax wegen en altijd loeren. Dat kunnen ze wel, vooral hun flankspel, maar ik vind ze de laatste tijden niet in hun allerbeste doen. Ik weet het echt niet, ik ga gewoon lekker kijken want dit zou zomaar weer eens een enerverende NederlandvsPortugal confrontatie worden.
 

Joost

Well-known member
Er zijn maar 2 shirts te koop in hun online fanshop.

Dat klopt, de combinaties zijn;
Rood shirt, witte broek
Wit shirt, zwarte broek
Rood shirt, zwarte broek

Er zijn dus twee shirts en twee broeken en alle combinaties zijn aangemeld.

In Portugal zelf zijn genoeg ploegen die ook in rood-wit spelen dus ik ben benieuwd hoe ze dat dan doen. Braga bijvoorbeeld heeft een tenue zoals Arsenal.
 

U.G.

Well-known member
Ik denk omdat Braga w?l een logisch alternatief heeft ( nl. gele shirts ) zij eraan moeten geloven.

Ik heb er zin in ;) Ik zit al tijdje te klieren op de app ;)
 

U.G.

Well-known member
Voor wie ben je?

Eerlijk ? Wij moeten donderdag tegen Arsenal, dat gaan we niet winnen, en als Benfica hier wint moet ik dat komende weken/ maanden/jaren aanhoren. Laat Ajax winnen. Ik vind Benfica als team op zich wel tof maar die mensen erachter jongen.
 

Atreides

Well-known member
A good omen:

Ajax Onder-19 heeft de koppositie in Groep E van de Youth League overgenomen van Benfica door te winnen van de Portugezen. Toptalent Ryan Gravenberch was trefzeker bij de 3-0 zege van de Ajacieden.

Op De Toekomst was er vroeg in de wedstrijd aan beide kanten al gevaar. Ajax kreeg mogelijkheden via Sven Botman en de zestienjarige Gravenberch en kwam goed weg toen doelman Issam El Maach een inzet van Jota kon keren.

Vlak voor rust kwam Ajax, dat eerder in de groepsfase al met 6-0 had gewonnen van AEK Athene en gelijk had gespeeld tegen Bayern M?nchen, op voorsprong. De bal viel bij een corner van Mitchel Bakker uiteindelijk precies goed voor Gravenberch. De jongste Ajax-debutant ooit ramde de bal van dichtbij binnen: 1-0.

De belangrijke openingstreffer!
↪️ Ryan Gravenberch! ✨#AjaxO19 #UYL #ajaben pic.twitter.com/k1h9evgY9E
— AFC Ajax (@AFCAjax) 23 oktober 2018

De thuisploeg was vroeg in de tweede helft al dicht bij de 2-0 via Nicolas K?hn en in de zestigste minuut was het dan echt opnieuw raak. Victor Jensen kopte vanaf enkele meters met een stuit raak. K?hn zorgde in de 86ste minuut voor het slotakkoord.
 
Bovenaan