AFC Ajax in de Europa League 20/21

De Groene Scout

Well-known member
Mooie voorsprong, terwijl het spel nog niet geweldig is, met name verdedigend hapert het nog wel een beetje. Oogt onwennig en slordig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsja, wat kun je nog zeggen, dit is prima tegen Standard, tegen Benfica zou je het hier niet mee redden (drukt zich nog zacht uit)
 

Eef de Kip

Well-known member
Tsjongejonge zeg, en dan zo afsluiten. 2-2 is natuurlijk niet verkeerd, Standard zal moeten komen volgende week maar mijn hemel wat een kansen weer vandaag.
 

ElSimao

Active member
Ongeacht de uitslag ben ik echt geen voorstander van dit system van ver achterover hangen met twee controleurs voor de defensie. Weinig druk op de bal, de tegenstander laten komen en toeslaan op de counter. Kan effectief zijn hoor, maar ik heb liever niet dat Ajax zo speelt.

Dusko uitstekend en de rest eigenlijk gewoon slecht. Waar is Onana allemaal mee bezig? En voor iedereen die Mazraoui omhoog geschreven heeft, dit is wat het is tegen iets meer tegenstand.
 

Kielse Rat

Well-known member
Tsjongejonge zeg, en dan zo afsluiten. 2-2 is natuurlijk niet verkeerd, Standard zal moeten komen volgende week maar mijn hemel wat een kansen weer vandaag.

Ajax ook, ik veronderstel niet dat het thuispubliek accepteert dat Ajax volgende week 90 minuten voor eigen doel parkeert om op 0-0 te spelen. Dat het vandaag nog gelijk wordt, is niet onverdiend voor Standard gezien de hele wedstrijd maar wel voornamelijk te wijten aan de gemakzucht van Ajax. De weg lag in het begin van de tweede helft open om de terugwedstrijd overbodig te maken.
 

ElSimao

Active member
Ajax ook, ik veronderstel niet dat het thuispubliek accepteert dat Ajax volgende week 90 minuten voor eigen doel parkeert om op 0-0 te spelen. Dat het vandaag nog gelijk wordt, is niet onverdiend voor Standard gezien de hele wedstrijd maar wel voornamelijk te wijten aan de gemakzucht van Ajax. De weg lag in het begin van de tweede helft open om de terugwedstrijd overbodig te maken.

Er waren tijden dat dit defensieve voetbal sowieso niet gepruimd werd bij Ajax. Maar goed, tijden veranderen. Catenaccio Frank mocht ook achterover leunen zonder wanklank.
 

Mario

Well-known member
Het was wachten op de penalty, Standaard was daar een paar keer naar op zoek. Onvoorstelbaar dat je dit weer zo makkelijk uiit handen geeft. Ajax zal dit thuis wel a afmaken denk ik, maar zo onnodig. Ziyech had gewoon de 0-3 moeten maken, dan was het nu al klaar geweest.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat mij stoort is dat ze allemaal denken dat ze een goede eerste helft gespeeld hebben, omdat ze met 0-2 gaan rusten. Echter was het voor rust ook gewoon zeer matig, maar van de 3 kansen maken ze er 2. Het initiatief lag toen ook al bij Standard, waarbij het middenveld compleet werd overlopen en alle duels werden verloren. Na rust precies hetzelfde, alleen maakt Ajax van de 3 kansen er 0.

Er is nog heel veel werk aan de winkel. Het middenveld in deze samenstelling kan gewoon niet. 3 spelers die de bal heel graag in de voet willen hebben, maar die zonder bal heel weinig power hebben om de bal terug te veroveren. Dus loopt de tegenstander iedere keer door tot halverwege de helft van Ajax. Schone moet er gewoon uit. Veel positiewisselingen, maar een echte 4-3-3 spelen we niet meer en inderdaad ben ik net als ElSimao geen fan van een Ajax dat achterover leunt. Los van het feit dat we niet eens zo kunnen spelen om een resultaat over de streep te trekken. Dat hebben we gisteren weer kunnen zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lekker gepruts. Sta je 0-2 voor en ben je praktisch door, maak je het jezelf nog zo lastig.
 

Ska P 187

Well-known member
Wat mij stoort is dat ze allemaal denken dat ze een goede eerste helft gespeeld hebben, omdat ze met 0-2 gaan rusten. Echter was het voor rust ook gewoon zeer matig, maar van de 3 kansen maken ze er 2. Het initiatief lag toen ook al bij Standard, waarbij het middenveld compleet werd overlopen en alle duels werden verloren. Na rust precies hetzelfde, alleen maakt Ajax van de 3 kansen er 0.

Er is nog heel veel werk aan de winkel. Het middenveld in deze samenstelling kan gewoon niet. 3 spelers die de bal heel graag in de voet willen hebben, maar die zonder bal heel weinig power hebben om de bal terug te veroveren. Dus loopt de tegenstander iedere keer door tot halverwege de helft van Ajax. Schone moet er gewoon uit. Veel positiewisselingen, maar een echte 4-3-3 spelen we niet meer en inderdaad ben ik net als ElSimao geen fan van een Ajax dat achterover leunt. Los van het feit dat we niet eens zo kunnen spelen om een resultaat over de streep te trekken. Dat hebben we gisteren weer kunnen zien.

Normaal gesproken vliegt Ajax er volgende week met 0-1 uit?
 
Bovenaan