AFC Ajax in de Europa League 20/21

ElSimao

Active member
Wat mij stoort is dat ze allemaal denken dat ze een goede eerste helft gespeeld hebben, omdat ze met 0-2 gaan rusten. Echter was het voor rust ook gewoon zeer matig, maar van de 3 kansen maken ze er 2. Het initiatief lag toen ook al bij Standard, waarbij het middenveld compleet werd overlopen en alle duels werden verloren. Na rust precies hetzelfde, alleen maakt Ajax van de 3 kansen er 0.

Er is nog heel veel werk aan de winkel. Het middenveld in deze samenstelling kan gewoon niet. 3 spelers die de bal heel graag in de voet willen hebben, maar die zonder bal heel weinig power hebben om de bal terug te veroveren. Dus loopt de tegenstander iedere keer door tot halverwege de helft van Ajax. Schone moet er gewoon uit. Veel positiewisselingen, maar een echte 4-3-3 spelen we niet meer en inderdaad ben ik net als ElSimao geen fan van een Ajax dat achterover leunt. Los van het feit dat we niet eens zo kunnen spelen om een resultaat over de streep te trekken. Dat hebben we gisteren weer kunnen zien.

Jep, helemaal eens.

De tragiek is echter dat als Ziyach de 0-3 maakt en we tegen een verslagen Standard de 4e en eventueel de 5e erbij prikken, de media in een jubelstemming zijn en 95% van de fans dik tevreden zou zijn. Vrijwel niemand zou het over de negatieve intenties van de ploeg hebben, zoals dat ook bij de Boer gebeurde zolang hij "succes" had. Het is namelijk niet alleen de uitvoering, maar ook de gedachte. Gewoon een blok achterin neerzetten en het Ziyach en Tadic voorin uit laten zoeken. Niet het voetbal waar ik van hou, maar goed.

Hopelijk stoppen we ook met het idiote experiment van Blind als cv. Heb je een speler die bij ons geslaagd is als 6, ga je hem centraal achterin neerzetten omdat je denkt dat het "moet kunnen". Nou, dat kan dus niet en dat zal dit seizoen wel blijken.

En dan dat commentaar van ten Hag na de wedstrijd. Vindt dat er vrijwel niks weggegeven is. Kom op man..
 

ElSimao

Active member
Ook wel opvallend dat Tadic na zijn doelpunt Ziyach er expliciet bij moest halen om feest te vieren. Onze trotse spelverdeler voelt zich als Alpha-mannetje van de rots gestoten, gekleineerd en vernederd door de baas uit de Balkan die gewoon een veel betere voetballer is en we weten hoe onze baby dit gaat handelen: nukkig, vervelend en met nog meer drang om zelf op te vallen.

Gisteren ook weer matig. Goed, hij had een paar goede ballen, maar daarentegen verprutse hij zoals we bij hem gewend zijn ook weer heel veel. Hopelijk komt er alsnog een club voor hem.

En dan hebben we nog Labyad die er geen zak van kan. Gaat ook nog een mooie episode worden want die gaat het ook niet leuk vinden om als inwisselbare invaller af en toe op te mogen draven.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Wat stom weggegeven van Ajax. Gisteravond was weer een voorbeeld dat het met de voetbaltechnische kwaliteiten wel prima zit, maar je op mentaliteit wordt afgetroefd. Zo voorspelbaar weer. Daarnaast de ergernis dat in interviews na afloop Ten Hag, Blind en Tadic amper durfden te benoemen wat er fout ging, alleen maar verwezen naar wat er wel goed ging. Geen voetballer meer bij ons tegenwoordig geeft gewoon toe dat hij een slechte wedstrijd of helft heeft gespeeld. Met deze softe houding win je dus weer geen titel.

Maar het middenveld was inderdaad niet best.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Wat stom weggegeven van Ajax. Gisteravond was weer een voorbeeld dat het met de voetbaltechnische kwaliteiten wel prima zit, maar je op mentaliteit wordt afgetroefd. Zo voorspelbaar weer. Daarnaast de ergernis dat in interviews na afloop Ten Hag, Blind en Tadic amper durfden te benoemen wat er fout ging, alleen maar verwezen naar wat er wel goed ging. Geen voetballer meer bij ons tegenwoordig geeft gewoon toe dat hij een slechte wedstrijd of helft heeft gespeeld. Met deze softe houding win je dus weer geen titel.

Maar het middenveld was inderdaad niet best.

Niet alleen durven ze niet te benoemen wat er fout ging, ze bedenken zelfs dingen erbij die goed gegaan zouden zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een paniek ineens. Het lijkt wel of Ajax met 4-0 verloren heeft. Eerste helft was gewoon goed, afgezien van een paar schoten van afstand maar ??n echte kans weg gegeven en zelf minimaal een stuk of 5 kansen gecree?rd. (2 goals, kopkans Huntelaar bij 0-0, grote kans vlak voor de 0-2 en de vrije trap van Sch?ne). Ik had de indruk dat ze na rust dachten dat de buit wel binnen was. werd weinig meer gecree?rd, maar ook weinig weg gegeven tot die 1-2 valt. Dan heb je mazzel met die bal op de paal (leek een beetje EL uit onder Bosz, daar ging het bij Schalke en Lyon ook in een paar minuten twee keer mis), maar vervolgens geef je niks meer weg, krijgt de grootste kans (via Huntelaar) en omdat die Belgen zich 4x laten vallen in de 16 geeft die domme Duitser vlak voor tijd ook om niks een penalty. Thuis 90 minuten scherp, dan moet het wel lukken lijkt mij. Maar zonde dat je de buit na gister nog niet binnen hebt, had makkelijk gekund en ook gemoeten. Goeie les, hopelijk.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Wat een paniek ineens. Het lijkt wel of Ajax met 4-0 verloren heeft. Eerste helft was gewoon goed, afgezien van een paar schoten van afstand maar ??n echte kans weg gegeven en zelf minimaal een stuk of 5 kansen gecree?rd. (2 goals, kopkans Huntelaar bij 0-0, grote kans vlak voor de 0-2 en nog eentje na de 0-2). Ik had de indruk dat ze na rust dachten dat de buit wel binnen was. werd weinig meer gecree?rd, maar ook weinig weg gegeven tot die 1-2 valt. Dan heb je mazzel met die bal op de paal (leek een beetje EL uit onder Bosz, daar ging het bij Schalke en Lyon ook in een paar minuten twee keer mis), maar vervolgens geef je niks meer weg, krijgt de grootste kans (via Huntelaar) en omdat die Belgen zich 4x laten vallen in de 16 geeft die domme Duitser vlak voor tijd ook om niks een penalty. Thuis 90 minuten scherp, dan moet het wel lukken lijkt mij. Maar zonde dat je de buit na gister nog niet binnen hebt, had makkelijk gekund en ook gemoeten. Goeie les, hopelijk.

Ja, geweldig.
 

Abubakari

Well-known member
Naar Europese maatstaven is het gewoon goed als je in een uitwedstrijd voor rust 5 kansen cree?rt, 2x scoort en maar 1 echte kans weg geeft.
 

Abubakari

Well-known member
Voetballend kan het inderdaad beter, maar de cijfers wijzen uit dat je ook genoeg dingen goed hebt gedaan. Maar dat zie jij nooit, jij wilt over alles en iedereen alleen maar puur negatief zijn en alles afkraken. Soms terecht, maar ook vaak zat onterecht.
 

Reinoud

Well-known member
Wat ik niet zo goed snap is dat we met zijn allen roepen dat we in Europa niet zomaar winnen en dat we Nederland niet te hoog moeten inschatten. Halen we Europees gezien een prima resultaat en dan is de tendens voornamelijk negatief.
 

ElSimao

Active member
Voetballend kan het inderdaad beter, maar de cijfers wijzen uit dat je ook genoeg dingen goed hebt gedaan. Maar dat zie jij nooit, jij wilt over alles en iedereen alleen maar puur negatief zijn en alles afkraken. Soms terecht, maar ook vaak zat onterecht.

Mwa, ik geef aan dat Tadic uitstekend was en heb toegegeven dat Mazraoui en Eiting inderdaad goed speelden tegen Sturm. Iets zegt me dat je het na gisteren iets minder graag over Mazraoui en Eiting wil hebben..

We zijn de hele wedstrijd overlopen door die Belgen. Dat we een paar counters geplaatst hebben waaruit gescoord is, ok, maar ik word er niet enthousiast van.
 

Abubakari

Well-known member
Dat de scheids om niks een penalty geeft tegen Mazraoui verandert niks aan de prestatie van Mazraoui gister. Standard heeft alleen van buiten de 16 op doel staan schieten, verder maar twee echte kansen gehad en beide keren kwam de voorzet van de kant waar Tagliafico/Blind staan en niet waar Mazraoui staat. Dus zoveel was er gister niet mis met Mazraoui.

We zijn ook niet "de hele wedstrijd overlopen door die Belgen". Wat ik zeg, jij houdt er van om alles zo negatief mogelijk te benaderen. Er zit vaak wel een kern van waarheid in wat je zegt, maar je overdrijft het altijd zo enorm, het is altijd z? stellig zwart of wit bij jou dat je daardoor niet serieus te nemen bent.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat ik niet zo goed snap is dat we met zijn allen roepen dat we in Europa niet zomaar winnen en dat we Nederland niet te hoog moeten inschatten. Halen we Europees gezien een prima resultaat en dan is de tendens voornamelijk negatief.
Dat gaat vooral over hoe dat resultaat tot stand is gekomen. Als je 0-2 voorstaat met kansen op 0-3 en 1-3 dan is het teleurstellend als je uiteindelijk met 2-2 komt aanzetten. Analisten gaven gisteren ook aan dat het gevoel gewoon anders is met dit scoreverloop, ook binnen de spelersgroep.
 

ElSimao

Active member
Dus zoveel was er gister niet mis met Mazraoui.

Op voetbalzone krijgt hij van ruim 6.000 bezoekers gemiddeld een 4.3. Het op twee na laagste van Ajax na Schone (3.8) en Labyad (4.1), wat inderdaad ook twee prutsers zijn.

Dus je mag je mening hebben natuurlijk, maar deze komt niet overeen met duizenden voetbalvolgers die hun mening hebben gegeven.
 

ElSimao

Active member
Dat gaat vooral over hoe dat resultaat tot stand is gekomen. Als je 0-2 voorstaat met kansen op 0-3 en 1-3 dan is het teleurstellend als je uiteindelijk met 2-2 komt aanzetten. Analisten gaven gisteren ook aan dat het gevoel gewoon anders is met dit scoreverloop, ook binnen de spelersgroep.

Al was het 0-8 geworden, goed was het voetbal niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Op voetbalzone krijgt hij van ruim 6.000 bezoekers gemiddeld een 4.3. Het op twee na laagste van Ajax na Schone (3.8) en Labyad (4.1), wat inderdaad ook twee prutsers zijn.

Dus je mag je mening hebben natuurlijk, maar deze komt niet overeen met duizenden voetbalvolgers die hun mening hebben gegeven.
Ja, laten we de scores op voetbalzone serieus nemen. Als iets onzin is, dan zijn het die scores wel. Die scores vallen altijd belachelijk laag of hoog uit. Huntelaar gisteren zogenaamd een 7.4.
 
Bovenaan