AFC Ajax in de Europa League 20/21

ElSimao

Active member
'Ten Hag komt toezegging aan Van de Beek niet na: middenvelder weer op de bank'

De elf spelers die in de heenwedstrijd tegen Standard Luik aan de aftrap verschenen, moeten Ajax dinsdag ook een plekje in de play-offs van de Champions League bezorgen. Het Algemeen Dagblad verwacht dat trainer Erik ten Hag geen wijzigingen doorvoert.

Dat betekent dat Donny van de Beek ondanks de eerdere toezegging van Ten Hag toch weer op de bank plaatsneemt. "Hij gaat morgen spelen. Woensdag is hij ook basisspeler en die zaterdag erna ook", liet de oefenmeester nog weten voorafgaand aan het competitieduel met Heracles Almelo.
Ten opzichte van de eerste competitiewedstrijd keren Nicolas Tagliafico, Frenkie de Jong, Lasse Sch?ne en Klaas-Jan Huntelaar terug in de basis. Zij werden tegen de Heraclieden gespaard, maar dat leidde niet tot het gewenste resultaat (1-1).

Ajax speelde in Belgi? met 2-2 gelijk, nadat het een riante 0-2 voorsprong uit handen had gegeven. De aftrap in de Johan Cruijff Arena is dinsdagavond om 20.30 uur.

Vermoedelijke opstellingen volgens het Algemeen Dagblad:
Ajax: Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico, F. de Jong, Sch?ne, Ziyech, Neres, Huntelaar, Tadic
Standard Luik: Ochoa, Cavanda, Luyindama, Laifis, Fai, Bastien, Agbo, Marin, Mpoku, Sa, Carcela


Onze stoere hoofdtrainer werd een beetje overdonderd door de vraag over vd Beek, riep toen in paniek maar wat en kan zijn belofte nu niet nakomen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik ga er vanuit dat we vanavond vrij eenvoudig door komen. Vervolgens vliegen we er tegen Kiev kansloos uit en aangezien tussendoor de focus natuurlijk compleet op de CL ligt verliezen we nog een puntje of 3, 4 in de competitie.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik ga er vanuit dat we vanavond vrij eenvoudig door komen. Vervolgens vliegen we er tegen Kiev kansloos uit en aangezien tussendoor de focus natuurlijk compleet op de CL ligt verliezen we nog een puntje of 3, 4 in de competitie.
We zijn 1 wedstrijd verwijderd van een crisis. Vandaag niet doorkomen en je hebt stront aan de knikker. Kom je vandaag wel door, maar laat je in het weekend punten liggen, heb je ook crisis. Bijzonder hoe het in 2 wedstrijden kan omslaan, nu men na Graz toch optimistisch was.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mwah, crisis vind ik wat overdreven maar als je iet naar de CL door gaat en tussendoor al op 8 punten van PSV staat dan kan het hard gaan.

Probleem is dat je dan weer een nieuwe trainer aan kunt stellen maar het lamlendige dat je onder de Boer al zag, onder Bosz iets minder maar toch ook aanwezig was, ook onder Keizer speelde en je nu ook weer terug ziet vind ik het grootste probleem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het lijkt allemaal wel heel makkelijk te kunnen omslaan. De druk om te presteren is vrij hoog.
 

SanMark.

Well-known member
Ik blijf erbij net zoals bij Feyenoord, het heeft allemaal met instelling te maken.
Voetballen kunnen ze wel, alleen is dat niet genoeg als je niet tot het gaatje wil gaan.

Bizar dat geen trainer het beste uit de spelers kan halen. Al moet dat voor het grootste gedeelte ook in de speler zelf zitten.
 
Bovenaan