AFC Ajax in de Europa League 20/21

SanMark.

Well-known member
Mwah, crisis vind ik wat overdreven maar als je iet naar de CL door gaat en tussendoor al op 8 punten van PSV staat dan kan het hard gaan.

Probleem is dat je dan weer een nieuwe trainer aan kunt stellen maar het lamlendige dat je onder de Boer al zag, onder Bosz iets minder maar toch ook aanwezig was, ook onder Keizer speelde en je nu ook weer terug ziet vind ik het grootste probleem.


Het is heel simpel mocht van de Sar naar Man Utd gaan dan is ten Hag binnen drie weken weg, als de resultaten en het voetbal niet beter worden. Overmars blijft dan zitten want die wijst dan naar EvdS dat die zijn positie had verbonden aan het resultaat van ten Hag.
 

Batigoal

Well-known member
Ik blijf erbij net zoals bij Feyenoord, het heeft allemaal met instelling te maken.
Voetballen kunnen ze wel, alleen is dat niet genoeg als je niet tot het gaatje wil gaan.

Bizar dat geen trainer het beste uit de spelers kan halen. Al moet dat voor het grootste gedeelte ook in de speler zelf zitten.

+1!

Is er sprake van dat Van der Sar naar ManU zou kunnen dan?
 

Eef de Kip

Well-known member
Het is heel simpel mocht van de Sar naar Man Utd gaan dan is ten Hag binnen drie weken weg, als de resultaten en het voetbal niet beter worden. Overmars blijft dan zitten want die wijst dan naar EvdS dat die zijn positie had verbonden aan het resultaat van ten Hag.

Ik dacht dat juist Overmars de stuwende kracht was achter de komst van ten Hag?
 

Hankie

Well-known member
Nee, bij Feyenoord ligt het ook aan een enorm matige trainer.

Sorry maar wat voor invloed heeft een trainer nou? Ze weten toch zelf wel hoe het spelletje werkt? Blijkbaar is er dus geen leider in het elftal die ter plekke de tactiek bepaald.
 

Eef de Kip

Well-known member
+1!

Is er sprake van dat Van der Sar naar ManU zou kunnen dan?

In het geruchtencircuit gaat rond dat MU vd Sar zou willen als brug tussen directie en Mourinho maar goed, die geruchten waren ook dat Neres en Zyech naar Roma gingen de Jong naar Barcelona en de Ligt naar de top 4 van Europa voor bij elkaar 200 miljoen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik dacht dat juist Overmars de stuwende kracht was achter de komst van ten Hag?

Van de Sar heeft zijn lot verbonden aan ten Hag. Hij zei als het met deze trainer niet zou lukken dat hij zijn conclusies zou trekken.

Later heeft hij gezegd dat het uit zijn verband was getrokken.
 

SanMark.

Well-known member
In het geruchtencircuit gaat rond dat MU vd Sar zou willen als brug tussen directie en Mourinho maar goed, die geruchten waren ook dat Neres en Zyech naar Roma gingen de Jong naar Barcelona en de Ligt naar de top 4 van Europa voor bij elkaar 200 miljoen.

200 miljoen is dan wel weer wat weinig. Dat gerucht kan niet waar zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daarom is het ook een gerucht, die bedragen zijn altijd een stuk lager dan er uiteindelijk betaald wordt. Ik ga er vanuit dat het minimaal de helft hoger is hoor.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sorry maar wat voor invloed heeft een trainer nou? Ze weten toch zelf wel hoe het spelletje werkt? Blijkbaar is er dus geen leider in het elftal die ter plekke de tactiek bepaald.

Ik mag toch aannemen dat Van Bronckhorst de opstelling maakt en beslist dat ze zover uit elkaar gaan spelen. Mochten ze niet spelen conform afspraken, dan neem ik aan dat hij ingrijpt. Dat heb ik hem in drie jaar tijd weinig zien doen. Onder druk weten ze niet meer wat ze moeten doen. Normaal moet je dan toch op vastigheden kunnen terugvallen. Tuurlijk kun je met deze selectie niet meedoen om het kampioenschap, maar een beetje fatsoenlijk voetballen en clubjes als Trencin en De Graafschap stuk spelen moet toch nog wel lukken.
 

Hankie

Well-known member
Ik mag toch aannemen dat Van Bronckhorst de opstelling maakt en beslist dat ze zover uit elkaar gaan spelen. Mochten ze niet spelen conform afspraken, dan neem ik aan dat hij ingrijpt. Dat heb ik hem in drie jaar tijd weinig zien doen. Onder druk weten ze niet meer wat ze moeten doen. Normaal moet je dan toch op vastigheden kunnen terugvallen. Tuurlijk kun je met deze selectie niet meedoen om het kampioenschap, maar een beetje fatsoenlijk voetballen en clubjes als Trencin en De Graafschap stuk spelen moet toch nog wel lukken.

Klopt het niet ingrijpen is te verwijten net als de opstelling. Maar de instelling en de simpele oplossing kiezen en het combineren heeft de trainer geen invloed op. Er zitten er teveel bij Ajax (ff on topic) en Feyenoord die niet de instelling van een topsporter hebben en te vaak verzaken.
 

SanMark.

Well-known member
Klopt het niet ingrijpen is te verwijten net als de opstelling. Maar de instelling en de simpele oplossing kiezen en het combineren heeft de trainer geen invloed op. Er zitten er teveel bij Ajax (ff on topic) en Feyenoord die niet de instelling van een topsporter hebben en te vaak verzaken.

Pas 1 dag van te voren op de locatie aankomen is ook een verantwoordelijkheid van de staf. Daar straalt alleen al uit van, ach we maken ons er lekker makkelijk ervan af. Hier even de 0 houden en dan thuis afmaken. Dat zijn dingen waar spelers heel gevoelig voor zijn. Dus dat kun je ondervangen door er wel op maandag heen te vliegen, dinsdag en woensdag te trainen en op donderdag er vol op te gaan.
 

ElSimao

Active member
Een goede verstaander had het begrepen toen ten Hag het erover had dat hij zogenaamd 16 basisspelers had.

Vd Beek was boos omdat ie niet in de basis speelde, iedereen weet dat de basis bestaat uit de elf spelers die aan de aftrap verschijnen. Dus als je toezegt dat iemand in 3 wedstrijden basisspeler is, verstaat iedereen daaronder dat ie in de basis speelt. Basisspeler = iemand die in de basis speelt. Zo moeilijk is het niet.

Dat ten Hag zich nu verschuilt achter een zogenaamd andere definitie van de basis is gewoon zielig. Hij durft Donny niet te vertellen dat ie gepasseerd wordt.

Klopt het niet ingrijpen is te verwijten net als de opstelling. Maar de instelling en de simpele oplossing kiezen en het combineren heeft de trainer geen invloed op. Er zitten er teveel bij Ajax (ff on topic) en Feyenoord die niet de instelling van een topsporter hebben en te vaak verzaken.

Oh, absoluut wel.

Het is aan de trainer om ervoor te zorgen dat iedere speler met de juiste instelling speelt. Als een speler dat niet op kan brengen, is het aan de trainer om hem dat bij te brengen of te passeren voor een speler die het wel heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa: Voorronde CL 2018/19

AFC Ajax in Europa: Voorronde CL 2018/19

Zowaar eens met De ElSimao. Ook met SanMark. trouwens. Van Bronckhorst kan maar beter niet meer over topsport klimaat beginnen.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Vd Beek was boos omdat ie niet in de basis speelde, iedereen weet dat de basis bestaat uit de elf spelers die aan de aftrap verschijnen. Dus als je toezegt dat iemand in 3 wedstrijden basisspeler is, verstaat iedereen daaronder dat ie in de basis speelt. Basisspeler = iemand die in de basis speelt. Zo moeilijk is het niet.

Kunnen we ten Hag dit ook nog z?lf horen verklaren?
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Kunnen we ten Hag dit zelf ook nog z?lf horen verklaren?
Nee, want dat heeft hij niet gezegd. Je zou verwachten dat iemand die zichzelf zoveel kwaliteiten toedicht in staat was om de teksten van Ten Hag correct te duiden.

Snap voor de rest niet waar ElSimao zich druk over maakt, want hij wilde van de Beek juist uit de basis hebben.
 

ElSimao

Active member
Nee, want dat heeft hij niet gezegd. Je zou verwachten dat iemand die zichzelf zoveel kwaliteiten toedicht in staat was om de teksten van Ten Hag correct te duiden.

Snap voor de rest niet waar ElSimao zich druk over maakt, want hij wilde van de Beek juist uit de basis hebben.

Ok, dus dit is niet gezegd volgens jou?

Dat betekent dat Donny van de Beek ondanks de eerdere toezegging van Ten Hag toch weer op de bank plaatsneemt. "Hij gaat morgen spelen. Woensdag is hij ook basisspeler en die zaterdag erna ook", liet de oefenmeester nog weten voorafgaand aan het competitieduel met Heracles Almelo.
 
Bovenaan