AFC Ajax in de Europa League 20/21

Max

Administrator
Forumleiding
Meer dan zes gok ik inmiddels. Jij bent er al meer dan zes keer over begonnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Whaha, hij reageert op jouw vraag.

Ajax gaat het makkelijk redden schat ik zo in.
 

Pascallovic

Well-known member
We gaan er gewoon uit vandaag. Heb niet de illusie dat met de tactiek van Ten Hag het middenveld nu wel een keer controle over de wedstrijd heeft en duels wint.
 

Batigoal

Well-known member
Als Standard in de gaten krijgt dat ze door druk te zetten met hun in de as fysiek sterke spelers, net als de tweede helft vorige week, dan krijgen we gegarandeerd doelpunten tegen. Als ze dat op ??n of andere manier niet doen, dan winnen we wel.
 

ElSimao

Active member
Als Standard in de gaten krijgt dat ze door druk te zetten met hun in de as fysiek sterke spelers, net als de tweede helft vorige week, dan krijgen we gegarandeerd doelpunten tegen. Als ze dat op ??n of andere manier niet doen, dan winnen we wel.

Hun defensie kan er dan weer helemaal niks van. Voordeel voor het spelen met veel druk is dat veel van hun verdedigers wel snel zijn. Als wij druk kunnen zetten, gaan er ook doelpunten vallen.
 

JMD

Well-known member
Als Ajax snel achter komt dan wordt het erg lastig, maar als dat niet gebeurt zie ik eigenlijk niet zoveel problemen. Ajax scoort toch wel een keer.
 

delmaestro

Well-known member
Dit middenveld gaat gewoon weer domineren, net als het grootste deel van de eerste wedstrijd. Je moet hopen dat ze elkaar ook voldoende vinden rond de 16, en niet alleen op de middenlijn. En als Huntelaar zijn vizier dan eens een keer scherp heeft staan, maak je er zo 3.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit middenveld gaat gewoon weer domineren, net als het grootste deel van de eerste wedstrijd. Je moet hopen dat ze elkaar ook voldoende vinden rond de 16, en niet alleen op de middenlijn. En als Huntelaar zijn vizier dan eens een keer scherp heeft staan, maak je er zo 3.
Wanneer heeft het middenveld in de eerste wedstrijd gedomineerd?
 

SanMark.

Well-known member
Als Ajax snel achter komt dan wordt het erg lastig, maar als dat niet gebeurt zie ik eigenlijk niet zoveel problemen. Ajax scoort toch wel een keer.

JMD , ik durf zelfs te stellen dat als Ajax geen tegendoelpunt krijgt Ajax doorgaat.
 

Pascallovic

Well-known member
Nagenoeg de hele eerste helft. Dat ze niet gevaarlijk werden daar gelaten, kwamen die Belgen er niet echt aan te pas.
Eerste 20 minuten was het vooral Standard wat de bal had en regelmatig uit de 2e lijn kon schieten, omdat het middenveld ze telkens liet doorlopen. Ajax kwam niet verder dan twee uitvallen, waarvan eentje doeltreffend was. Pas na de drinkpauze in de eerste helft kreeg Ajax echt grip op de wedstrijd en werd het dominant. Dit duurde tot ongeveer de 55e minuut.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax thuis en in de CL, brengt vaak wel wat extra's. Ik denk dat we het wel redden, al ben ik er ook weer niet van overtuigd dat het wel goed komt. Voor de kampioenskansen is het natuurlijk beter als we er vanavond uitvliegen. Dat zag je zaterdag wel, elke keer thuis tegen de Heraclessen van de eredivisie al bezig zijn met de wedstrijd van dinsdag of woensdag gaat punten kosten. En omdat we de CL toch niet winnen en ik liever heb dat we weer eens kampioen kunnen worden is uitschakeling het beste :)p )
 

delmaestro

Well-known member
Eerste 20 minuten was het vooral Standard wat de bal had en regelmatig uit de 2e lijn kon schieten, omdat het middenveld ze telkens liet doorlopen. Ajax kwam niet verder dan twee uitvallen, waarvan eentje doeltreffend was. Pas na de drinkpauze in de eerste helft kreeg Ajax echt grip op de wedstrijd en werd het dominant. Dit duurde tot ongeveer de 55e minuut.

Mijn gevoel zegt dat Ajax meer de bal had. Niet dat je daar ook maar iets aan hebt als je niet gevaarlijk wordt. Maar zolang Ajax hem heeft, heeft Standard hem dus niet. En dat zij schieten uit de tweede lijn, betekent ook dat ze niet tot een goed opgebouwde aanval komen. Dus er ging ook wel iets goed.

maar goed, als Ajax er staat vanavond, dan gaan ze er op kwaliteit dik overheen...
 

Abubakari

Well-known member
Ajax had vorige week voor rust 5 kansen, dus ze hadden er ook wel degelijk wat aan. Ze hebben na zaterdag weer wat goed te maken, ik denk dat CL vooral bij Tadic wat extra's los maakt, dus ik denk ook wel dat het gaat lukken. En zo niet, jammer van de poen, maar verder boeit CL mij ook niet heel veel.
 

Atreides

Well-known member
Gaat knap lastig worden. Zoals Batigoal en Pascallovic aangegeven gaat de beheersing van het middenveld essentieel worden.
 
Bovenaan