AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Eindelijk een keeper die blijft wachten en meteen heeft hij de bal.
Zo hoort het.
Ik zat al aan jouw theorie te denken. Maar een keeper die standaard blijft staan, dat weten ze ook vlot. Schiet je hem rustig in de hoek, is 't altijd raak want die keeper blijft toch wel staan.
Het was gewoon een kut penalty, zoals elke penalty door het midden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat zou me geeneens verbazen, ondanks dat je niet best speelt met spelers die hun beste dag niet hebben verlies je totaal onnodig.
Nee kansloos zijn we absoluut niet.
 

Batigoal

Well-known member
Zeker niet, Roma maakte ook geen beste indruk, hoewel dat bij Italianen vaak weinig zegt blijkt wel.

Ben wel benieuwd naar de verdediging volgende week nu ook Rensch niet beschikbaar is. Aan de ene kant zou ik zeggen niet te veel goochelen bijvoorbeeld met Martinez en Alvarez achterin, want dat beviel niet zo goed. Aan de andere kant komt Klaiber duidelijk kwaliteit te kort, dus dan wordt dat je zwakke plek.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja klopt maar ben bang dat je de minst slechte oplossing moet kiezen, dus met Klaiber want anders krijg je idd Alvarez en Martinez achterin en daar ben ik niet al te positief over. Dus Timber met Martinez dan maar en Alvarez op het middenveld, kan Davy weer z'n goaltje meepikken.
 

Abubakari

Well-known member
Stekelenburg keept weer, wat verwachten we, redden we het nog of is het Europese avontuur na vanavond voorbij?
Ik vrees dat de blakende vorm die nodig is ontbreekt en dat het daardoor niet gaat lukken. Maar ik laat me graag verrassen, kansloos is het zeker niet.
 

Eef de Kip

Well-known member
Vorm van de dag moet de doorslag gaan geven. Normaal is het glas half leeg bij me in dit soort situaties maar op de een of andere onverklaarbare manier heb ik toch wel vertrouwen. Laten vandaag nou net Neres en Anthony het ongelofelijk op hun heupen krijgen.

Hup Ajax! 1-3
 

Abubakari

Well-known member
Neres op de bank, Obelix op zijn plek.

EzALB3gWEAUGJiH
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Stekelenburg keept weer, wat verwachten we, redden we het nog of is het Europese avontuur na vanavond voorbij?
Ik vrees dat de blakende vorm die nodig is ontbreekt en dat het daardoor niet gaat lukken. Maar ik laat me graag verrassen, kansloos is het zeker niet.

Ajax is wel een uitploeg in Europa en het huidige AS Roma is nu ook weer geen wereldploeg. Dus ik durf Ajax nog wel een goede kans geven. Langs de andere kant helpt het Ajax wellicht ook niet dat het allemaal te gemakkelijk gaat in eigen land en ze gewoon zijn wedstrijden op halve kracht te kunnen spelen.
 

Marinos

Well-known member
Hup Ajax!

Ik ga voor een vroege goal van Ajax, zal zo de tv alvast maar aanzetten.

Spelen we net zo als volgende week maar dan met het afronden van kansen dan wordt het al een eitje dus moet je nagaan als we nog het niveau halen dat we eerder dit seizoen wel eens hebben gezien.
 

Batigoal

Well-known member
Vrees dat het qua stand lang spannend blijft, maar dat het er eigenlijk nooit echt in gaat zitten.

Dat denk ik ook. Irritante Italianen, misschien een (vroege) 0-1 van onze kant, maar vooral frustratie wegens het uitblijven van de 2e en dan uit het niets 1-1 en nachtkaars.

Of het wordt gewoon 0-3, dat kan ook natuurlijk. Hup Ajax!
 

Abubakari

Well-known member
Frustratie over het uitblijven van de tweede zal wel wat meevallen, ze hebben in 2021 juist laten zien dat ze geduld op kunnen brengen en in de slotfase regelmatig nog gescoord.

Ik heb geen idee, aan de ene kant is de vorm van voor de interland break een beetje weg, Italianen altijd lastig, zeker met deze uitgangspositie.
Aan de andere kant is Ajax uit vaak beter dan thuis en hebben ze tegen Lille en Young Boys een zeer hoog niveau gehaald.
 
Bovenaan