AFC Ajax in de Europa League 20/21

De Wolf

Well-known member
Een goed ingespeeld team kan helpen. Daarnaast heeft Atlanta ook betere tegenstanders in eigen competitie.
 

Atreides

Well-known member
Zonde. De conclusie lijkt sterk op vorig jaar dat het grote element pech (met hele sterke nummer 3) weer aanwezig is.

Ook lijkt de selectie net te weinig kwaliteit te hebben, met name in de breedte. Nu hopen dat je in de volgende ronde een prettige tegenstander loopt en Ajax kan zo maar heel ver komen in de Europa League.
 

erka

Well-known member
Dat valt me mee. Ze hebben wel een selectie die bijna €100 miljoen meer waard is. Dat zegt me meer.

Ja dat is hun model. Super kwetsbaar als je eens wat mindere spelers hebt maar de enige manier om als relatief kleine club mee te doen.
 

Batigoal

Well-known member
Jij woont bij JMD in de buurt? Of is stc je buurman?

Of Mainsupreme zit achter zijn account, dat kan ook. Hoewel die soms stiekem ook inlogt op mijn account geloof ik!

Ik hoop dat Batigoal ons even bijpraat als Frankrijk volger, maar op zich lijkt Lille mij voor een compleet en fit Ajax wel te doen.

Lille is wat beter dan vorig jaar en Ajax wat minder dan vorig jaar, dus het zal meer aan elkaar gewaagd zijn denk ik.
 

Abubakari

Well-known member
Dan is Kudus weer terug, scheelt ook best wel. Verder kijk ik om de dip van die 3 nederlagen heen en dan zie ik nog steeds een ploeg die prima voetbalt, heel veel scoort en veel potentie heeft.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan is Kudus weer terug, scheelt ook best wel. Verder kijk ik om de dip van die 3 nederlagen heen en dan zie ik nog steeds een ploeg die prima voetbalt, heel veel scoort en veel potentie heeft.

Ok ok je hebt gelijk, het zal niet kansloos zijn maar ik heb - net als batigoal - het idee dat Lille dit jaar een stuk beter draait, ze staan ook niet voor niets bovenaan. Beetje het Getafe verhaal, die draaiden ook als een trein toen wij ze vorig jaar troffen.
Weet ook niet hoe ik het moet omschrijven maar de afgelopen 2 jaar viel het ook redelijk gunstig elke keer. Uit Valencia en uit Lille vorig jaar kregen we dikke kansen tegen die werden gemist en een kans aan onze kant werd een goal, lijkt wel of dat nu net andersom is. En tuurlijk, je verliest in wezen 3 keer lullig met 0-1 en hoort uit tegen Atalanta weer te winnen dus wat dat betreft is het ook niet slecht ofzo.
Ik ben wel van mening dat het bij ons een pak minder is dan vorig jaar en ook mentaal houdt hat allemaal niet over maar goed, hup Ajax natuurlijk!
 

Abubakari

Well-known member
Vorig jaar verloren we in 8 wedstrijden opeens 7x ofzo. Toen begon het ook prima maar toen raakten er een aantal geblesseerd en sloeg de vermoeidheid toe en waren ze niet meer vooruit te branden.
Ziyech en Donny zomaar even vervangen is pittig, maar wat Kudus in die eerste wedstrijden liet zien was wel zeer hoopgevend en Antony doet het ook best aardig. Ik denk niet dat we heel veel minder zijn dan vorig jaar. Mits in vorm zie ik Ajax wel van Lille winnen.
 
Bovenaan