Morgen alweer de kwartfinale. Waar top favoriet Juventus in mijn ogen toch maar 50% kans maakt om door te gaan, ondanks de gunstige uitslag in Amsterdam.
ETH moet Nico missen (en hopelijk geen Frenkie, want dan liggen de kansen anders). Grootste vraag is hoe Nico te vervangen. Sinkgraven, Schuurs, Kristensenen Mallagan hebben in mijn ogen onvoldoende indruk gemaakt. Waardoor het logisch wordt om te opteren voor Veltman die vorige week prima speelde. Tegen een eredivisieclub zou ik lekker met Veltman centraal en Blind op LB spelen, maar dat is in deze wedstrijd een andere discussie.
Het ingespeelde en goed functionerende duo de Ligt - Blind uit elkaar halen is niet heel aantrekkelijk, terwijl Veltman minder kwetsbaar is tegen de zeer de kopsterke Ronaldo dan Mazraoui . Mazraoui zal dan wel als LB moeten spelen, maar dat heeft hij in het vroege seizoen eerder gedaan en belangrijker houd het gemiddelde kwaliteitsverlies minimaal
Sowieso is Veldman een redelijk tot goede kopper en daarvan heeft Ajax er nogal weinig van. Gezien het gevaar van Christiano Ronaldo