AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Het is al een wereld van verschil met een paar jaar geleden dat we standaard 4-0 verloren van dit soort ploegen.

Ik zie Ajax volgende week wel weer een keer scoren, hoewel het een groot verschil zal maken als Chiellini er weer bij is. Dan krijgen we niet meer zoveel ruimte.

Een paar jaar geleden haalden we de EL finale. :D

Maar inderdaad, we zijn goed opgeschoten tov de periode dat je speelgoed voor dat soort clubs was. Ook gister kon Ajax weer goed mee. Tegen Juventus krijg je gewoon maar weinig kansen, jammer dat je er niet eentje meer maakt en vooral jammer van dat ene typisch Italiaanse moment kort voor rust. Al hadden we dan weer mazzel met die bal op de paal kort voor tijd, maar geluk dwing je af zei van Gaal vroeger altijd.

In Turijn hebben we ook nog best een kans. Zie ook het rijtje van Bernardo, Ajax is lastig te verslaan in de CL. Al zitten daar natuurlijk ook clubs als Graz, Standard, AEK en Kiev tussen. Maar dan nog, ik denk dat het gewoon weer retespannend gaat worden dinsdag. En geen CR7 show die zomaar beslist is.

Is het al zeker dat Chiellini er weer bij is? Ik lees over een kuitblessure maar niet hoe ernstig die is. Die gast is ook al 53 ofzo, dan herstel je toch wat minder snel.
 

Pascallovic

Well-known member
Juventus wordt dit weekend waarschijnlijk ook nog officieel kampioen. Hopen dat dit ook de concentratie op dinsdag verstoord. Het gaat natuurlijk heel lastig worden, maar het is ook niet onmogelijk. Ben er zelf weer bij in Turijn. Dat het maar net zo'n ervaring mag worden als in Madrid, Lyon of Gelschenkirchen waar ik ook bij was toen we doorgingen.
 

Abubakari

Well-known member
Voor de achtste keer op rij kampioen worden is wat anders dan zo nu en dan eens kampioen worden. Voor Juve is het brood smeren, kampioen worden, 5 uur naar huis, zeggen dat het leuk was op het werk, nog even Netflixen en dan naar bed.
 

JFK

Well-known member
Voor de achtste keer op rij kampioen worden is wat anders dan zo nu en dan eens kampioen worden. Voor Juve is het brood smeren, kampioen worden, 5 uur naar huis, zeggen dat het leuk was op het werk, nog even Netflixen en dan naar bed.

:D
 

Batigoal

Well-known member
Jammer dat vakx niet op forum kan om ons een sportieve felicitatie te wensen met het gelijkspel van gisteravond. En met de koppositie in de Eredivisie.
 

Atreides

Well-known member
Jammer dat vakx niet op forum kan om ons een sportieve felicitatie te wensen met het gelijkspel van gisteravond. En met de koppositie in de Eredivisie.

Kunnen we speciaal voor X niet een soort van flexibele unban aanbieden? Als Ajax bovenaan staat of succes heeft een unban? :eek:mg:
 

U.G.

Well-known member
Het is al een wereld van verschil met een paar jaar geleden dat we standaard 4-0 verloren van dit soort ploegen.

Ik zie Ajax volgende week wel weer een keer scoren, hoewel het een groot verschil zal maken als Chiellini er weer bij is. Dan krijgen we niet meer zoveel ruimte.

Ik vraag me af hoe Juve aan al dat blessureleed komt terwijl ze toch al een maand of wat hele groepen spelers lopen te sparen in de serie A.

Ik vond Ajax goed spelen, heel gretig en agressief. Ze hadden wel een beter resultaat verdiend, want dat is uiteindelijk gewoon niet goed.

CR verkeert zo'n beetje in dezelfde staat als 2 jaar geleden rond deze tijd, die is echt niet fit, wisselt geen flanken af niks, heel minimaal...desondanks nog steeds een master.

Toch jammer dat spelers als Costa en Dybala veel op de bank zitten.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Morgen alweer de kwartfinale. Waar top favoriet Juventus in mijn ogen toch maar 50% kans maakt om door te gaan, ondanks de gunstige uitslag in Amsterdam.

ETH moet Nico missen (en hopelijk geen Frenkie, want dan liggen de kansen anders). Grootste vraag is hoe Nico te vervangen. Sinkgraven, SChuurs, Kristensenen Mallagan hebben in mijn ogen onvoldoende indruk gemaakt. Waardoor het logisch wordt om te opteren voor Veltman die vorige week prima speelde. Tegen een eredivisieclub zou ik lekker met Veltman centraal en Blind op LB spelen, maar dat is in deze wedstrijd een andere discussie.

Het ingespeelde en goed functionerende duo de Ligt - Blind uit elkaar halen is niet heel aantrekkelijk, terwijl Veltman minder kwetsbaar is tegen de zeer de kopsterke Ronaldo dan Mazraoui . Mazraoui zal dan wel als LB moeten spelen, maar dat heeft hij in het vroege seizoen eerder gedaan en belangrijker houd het gemiddelde kwaliteitsverlies minimaal

Sowieso is Veldman een redelijk tot goede kopper en daarvan heeft Ajax er nogal weinig van. Gezien het gevaar van Christiano Ronaldo
 
Bovenaan