AFC Ajax in de Europa League 20/21

Unregistere

Well-known member
D099VsdX0AA-Q-b.jpg


Frenkie, oh Frenkie!

En Jurgen Streppel stelde hem nooit op...
 

Mario

Well-known member
Als ik Ajax was zou ik alles op de CL zetten nu. Laat de beker maar lopen en competitie 2e worden. De volgende keer dat je zo'n kans krijgt is met de volgende generatie over een jaar of 20.

Dat is een mooi streven, maar de CL blijft de kers op de taart. Er zitten nog genoeg sterke tegenstanders tussen, waardoor dat geen zekerheidje is. Het winnen van de titel is wat dat betreft belangrijker voor het continueren van je beleid (elk jaar deelname aan de (voorronde) CL), ongeacht met welke selectie je dat na de zomer moet gaan doen.
 

JMD

Well-known member
Die eindigen als ze zo doorgaan nog steeds op 86,41 punt. Dat is echt een heel hoog gemiddelde.
Punt is alleen dat we daar niet op eindigen. Dat hoge eindgemiddelde komt natuurlijk grotendeels door die hele goede eerste seizoenshelft. Reken eens het gemiddelde uit van de 7 duels na de winterstop en reken dat om naar 34 duels...
 

Abubakari

Well-known member
Vond je deze mooier dan de Real - Ajax uit 1995??

Twee geweldige wedstrijden, eigenlijk moet je niet gaan vergelijken of gradaties aanbrengen, maar als ik dat toch doe...

In 1995 was het nauwelijks onverwacht. Ajax was op dat moment gewoon de beste en dus was het eigenlijk logisch dat je won.

Nu is het gat tussen de absolute top en Ajax veel groter, win je uit bij de club die de CL de laatste vier keer heeft gewonnen, is het meer hoop (en een licht vertrouwen) dan verwachting en wordt het 1-4 ipv 0-2. Al had het in 1995 ook makkelijk 0-5 kunnen worden en speelden ze toen misschien nog wel beter. Maar deze prestatie is denk ik knapper.

En ja, het zat gister niet tegen, met 2x paal voor Real. Maar in Amsterdam had Ajax ook al verdiend te winnen en toen zat het wel tegen, dus dat is gister recht getrokken. hoe dan ook over twee wedstrijden gewoon dik verdiend door naar de kwartfinale.

En persoonlijk zeg ik dat dit seizoen mislukt is als je met deze selectie geen kampioen wordt. Sterker nog, je moet de dubbel pakken, verder komen in de CL is een mooie bonus. Hem winnen geloof ik (nog) niet in. Dus in eerste instantie zorgen dat je kampioen wordt.
 

Abubakari

Well-known member
Je geeft toch een paar goeie kansen weg en die kans van Ziyech moet gewoon de 1-5 zijn. Verder was het best redelijk.
 

Atreides

Well-known member
Terwijl Janssen en zijn boekhouder nog steeds de extra uitgaven van Ajax aan het optellen zijn onder toeziend oog van Valentijn Driessen gaat het qua baten in de CL in elk geval lekker:

Hoe werden die 83 miljoen euro nu precies binnengehaald? Zie hieronder een verdeling.

Startpremie Champions League

15 miljoen euro

Extra premie Champions League

19 miljoen euro

Puntenpremie groepsfase

11 miljoen euro

Plaatsing voor achtste finales

9,5 miljoen euro

Plaatsing voor kwartfinales

10,5 miljoen euro

Marketing pool Champions League

5 miljoen euro

Recettes Champions League

13 miljoen euro

And couting.
 

Janssen

Well-known member
Het enige dat je hiermee doet is mijn punt dat ze falen als ze geen kampioen worden nog meer onderstrepen. Thanks.
 
Bovenaan