9e speelronde

JMD

Well-known member
Heracles lijkt stijf van de spanning te staan. Veel foute keuzes.

Ajax speelt niet goed, maar is wel beter.
 

JMD

Well-known member
Tuurlijk niet. Eenvoudige 0-3. Zoals Pascallovic al aangeeft houdt zo'n goede periode ineens een keer op.

Zoals vanmiddag al voorspeld...

Heracles is nergens, speelt slecht. Alsof ze niet durven tegen Ajax... Terwijl PSV juist heeft aangetoond dat je tegen Ajax gewoon druk moet zetten.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wat ik me nou altijd afvraag, is zo'n ploeg nou in 3 weken tijd opeens belabberd of ligt het aan de tegenstander? Ik weet het oprecht niet hoor, ik kan nou ook niet zeggen dat wij indrukwekkend spelen maar heeft men bij Heracles dan een collectieve off-day?
 

JMD

Well-known member
Wat ik me nou altijd afvraag, is zo'n ploeg nou in 3 weken tijd opeens belabberd of ligt het aan de tegenstander? Ik weet het oprecht niet hoor, ik kan nou ook niet zeggen dat wij indrukwekkend spelen maar heeft men bij Heracles dan een collectieve off-day?

Dat laatste denk ik.

1-1...

Afgekeurd
 

JMD

Well-known member
Wat ik me nou altijd afvraag, is zo'n ploeg nou in 3 weken tijd opeens belabberd of ligt het aan de tegenstander? Ik weet het oprecht niet hoor, ik kan nou ook niet zeggen dat wij indrukwekkend spelen maar heeft men bij Heracles dan een collectieve off-day?

Nog even hierover: Heracles zat in een flow, en zo'n interlandperiode breekt het ritme dan...

Dat Ajax hier eenvoudig zou winnen hadden de echte kenners al voorspeld. ;) Ajax komt altijd boven.
En clubs die lang heel goed spelen (boven hun stand) gaan uiteindelijk dan onderuit als het een 'echte' topper is. Tegen PSV was het nog een verrassing dat ze wonnen en verwachtte niemand een zege. Nu denken ze 2 weken lang: 'wie weet pakken we ook Ajax wel', en dan krijg je dit.

Verder begon Heracles ook verschrikkelijk slap.
 

JMD

Well-known member
Ajax zal dan niet heel goed spelen dit seizoen, maar het is opvallend hoe veel ploegen in de eredivisie tegen Ajax ondermaats spelen. Als je dan als Ajax zijnde geen topvoetbal kan spelen is het natuurlijk wel een kwaliteit dat je tegenstander niet in haar spel komt.
 

Pascallovic

Well-known member
Zoals verwacht vallen dit soort clubs vanzelf terug. Had het niet meteen zo ver verwacht, maar ook niet uitgesloten. Als je zo slap begint, is dat wel lekker voor Ajax. Ben er met de zwakke Boer nog niet helemaal gerust op overigens.
 

Eef de Kip

Well-known member
Oh, het een zal ongetwijfeld met het ander te maken hebben hoor. Wellicht is het niet zo slecht als ik (en met mij anderen) beweer maar toch, ik kan niet zeggen dat we dit seizoen goed voetballen.

Ik ben er trouwens nog niet gerust op hoor hoewel 0-2 wel lekker is en ik dit niet verwacht had. Het is af en toe nog zo broos. Een aansluitingstreffer en het wordt nog billenknijpen.
 

JMD

Well-known member
Zoals verwacht vallen dit soort clubs vanzelf terug. Had het niet meteen zo ver verwacht, maar ook niet uitgesloten. Als je zo slap begint, is dat wel lekker voor Ajax. Ben er met de zwakke Boer nog niet helemaal gerust op overigens.

Helemaal mee eens. Als die 1-2 valt kan het zomaar nog een heet avondje voor Ajax worden.
 

JMD

Well-known member
1oh, het een zal ongetwijfeld met het ander te maken hebben hoor. Wellicht is het niet zo slecht als ik (en met mij anderen) beweer maar toch, ik kan niet zeggen dat we dit seizoen goed voetballen.

Nee, dat laatste zeker niet. Maar als je kan zorgen dat de tegenstander in ieder geval niet in het spel komt heb je al de helft gewonnen...
 
Bovenaan