31 augustus Frankrijk-Nederland + 3 september Nederland-Bulgarije

31 augustus Frankrijk-Nederland + 3 september Nederland-Bulgarije


  • Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

Max

Administrator
Forumleiding
Terug naar de basis denk ik. Als je niet kunt voetballen moet het vooral simpel. Probleem is wel dat je selectie voor zondag al vast ligt.

Als je nog steeds uit gaat van 433 moet er een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. En of dat dan Robben en Promes of Sneijder of Depay zijn maakt niet veel uit. Ze komen momenteel allemaal geen man voorbij, die bal moet gewoon voor de pot.

Op het middenveld een defensief centrum die de bal inleveren bij de buitenspelers of de nummer 10. Dat zou Sneijder, Van Persie kunnen zijn maar ook Vilhena.

Achterin is het lood om oud ijzer maar daar zou ik voor kijken naar verdedigende kwaliteiten. Dus niet Mensah omdat-ie toevallig snel is.

Vilhena als nummer tien is wel klaar. Die moet als een van die twee bijtertjes voor de verdediging gaan spelen.
 

Janssen

Well-known member
Vilhena als nummer tien is wel klaar. Die moet als een van die twee bijtertjes voor de verdediging gaan spelen.

Dat kan, prima.

Overigens zou ik onder de huidige omstandigheden altijd starten met Huntelaar maar die zit er niet bij.
 

Eresd?g?

Banned
Eerst komende zondag winnen. Maakt niet uit hoe als er maar gewonnen wordt. Zweden moet naar Wit Rusland. Wellicht laten ze weer punten liggen en ziet de wereld er ineens weer anders uit. Waar ik met name van schrok gisteren wat het gebrek aan de echte wil om te winnen. Ze lieten het gewoon gebeuren. Pas in de tweede helft met Vilhena kwam er beetje gif in t elftal. Vervolgens overdreef Strootman met twee opzichtige en domme overtredingen. Dat is ook nog niet echt succes in Oranje. Jammer....
 

erka

Well-known member
Welnee. Ik heb er echt het volste vertrouwen in dat we gewoon het WK gaan halen. Puur op basis van gevoel trouwens, niet op realisme.

Eerlijk gezegd heb ik dat gevoel totaal niet, gelet op hoe spelers op het veld stonden. Los van de voetbaltechnische kant.
 

Makanaky

Well-known member
't is gewoon jammer dat je nog in de race bent. Had die ouwe hap al gedumpt kunnen worden en kon je gelijk doorselecteren en frank en vrij verkapte oefenpotjes spelen. Robben is leuk en aardig maar trekt de kar niet en gaat 2020 echt niet meer halen. Om over Wes en RvP nog maar te zwijgen.
 

ALenstra

Well-known member
Zolang we nog kans maken moeten we er gewoon alles aan doen. Pas als uitschakeling definitief is dan moeten we inderdaad doorselecteren. Dat moet trouwens ook na het WK mochten we het toch halen.
 

Makanaky

Well-known member
Een waterkans is ook een kans? Hou op, en je dan met alle hakken over de sloot t?ch plaatsen (zwijnen tegen Noord-Ierland in de play-offs oid) om vervolgens compleet omver gespeeld te worden door Ecuador. Dan staan de grote 3 pas ?cht goed voor paal.
 

Mario

Well-known member
Als de mogelijkheid daar is moet je gewoon voor kwalificatie gaan. Ga gewoon al doorselecteren op weg naar het WK. Al speel je maar 3 groepswedstrijden, daar leer je meer van dan nietszeggende oefenpotjes. Dan heb je ook al een basis als de kwalificatie voor EURO2020 begint.
 

JMD

Well-known member
Als de mogelijkheid daar is moet je gewoon voor kwalificatie gaan. Ga gewoon al doorselecteren op weg naar het WK. Al speel je maar 3 groepswedstrijden, daar leer je meer van dan nietszeggende oefenpotjes. Dan heb je ook al een basis als de kwalificatie voor EURO2020 begint.

Kwalificatie EK 2020 begint niet direct na het WK, eerst de Europa Nations League. Pas in juni 2019 begint de kwalificatie EK.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oja dat krijgen we ook nog. Zitten we in de Jupiler League of de Tweede Divisie inmiddels?
 

JMD

Well-known member
Europa Nations League.

Helemaal precies weet ik het niet, maar met onderstaande uitleg heb ik volgens mij wel 90% te pakken:
De 55 landen van de UEFA worden op sterkte verdeeld in volgens mij iets van 7 groepen. In A dus bv Itali?, Spanje, Duitsland etc, en in de laatste groep Liechtenstein, Andorra etc.
Die gaan dan tegen elkaar spelen in een hele competitie en daarna zijn er Playoffs om te kijken wie promoveert en degradeert. De besten uit groep A gaan spelen om de winst van de hele Nations League. Dit wordt gespeeld ipv alle oefenwedstrijden.

Eind maart 2019 is de Nations League dan bijna klaar en dan begint juni 2019 de kwalificatie voor EURO2020. Hier worden de landen verdeeld zoals bij de laatste kwalificaties, dus 1 uit pot 1, 1 uit pot 2 enz.. Via die kwalificatie plaatsen een aantal landen zich voor het EK (20 van de 24 als ik het goed heb). De overige 4 plaatsen zijn voor de best geplaatste landen uit de Nations League zonder EK-ticket*, omdat het EK in heel Europa is, is er geen gastland. (dus de landen uit groep A van de Nations League zijn daardoor wel bijna zeker van het EK)
*) Dit is 1 systeem dat ik heb gelezen hoe de laatste tickets worden verdeeld, ik heb ook gelezen dat er 1 ticket naar elke groep van de Nations League gaat, dus ook bv 1 naar een land uit de slechtste pot. Dit lijkt me niet echt handig, want dan zou je bv liever in de zwakste groep zitten dan 1 erboven.

De kwalificatie loopt dan incl.playoffs (want voor die resterende 4 plekken komen 8 ploegen in aanmerking volgens mij) door tot maart 2020. Dus er zal veel korter van tevoren geloot worden.
 

Batigoal

Well-known member
Zondag verliezen van Bulgarije en de blik op de toekomst. Wie zal er geschikt zijn als nieuwe bondscoach?
 

Mario

Well-known member
Er zijn volgens mij 4 niveau's, wij zullen in B zitten. Lijkt me ook de plek waar we horen.

Nou, dat zal een feest worden. Oefenpotjes in de middenmoot van Europa. Bij het ontbreken aan toernooi deelname wellicht het hoogst haalbare voor Oranje.
 

JMD

Well-known member
Nou, dat zal een feest worden. Oefenpotjes in de middenmoot van Europa. Bij het ontbreken aan toernooi deelname wellicht het hoogst haalbare voor Oranje.

Hoho, het zijn geen oefenpotjes... (dat wil de UEFA ons doen geloven...)
 
Bovenaan