26e speelronde

Abubakari

Well-known member
Ik heb na de winterstop 1 wedstrijd gezien waarin Ajax nog voor de titel leek te willen gaan, PEC uit. Dag nadat PSV 2-2 speelde tegen Heerenveen. Voor de rest is het vooral "het zal wel voetbal". Vanmiddag ook weinig gezien, maar de samenvatting liet aan duidelijk ook weinig te wensen over.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb na de winterstop 1 wedstrijd gezien waarin Ajax nog voor de titel leek te willen gaan, PEC uit. Dag nadat PSV 2-2 speelde tegen Heerenveen. Voor de rest is het vooral "het zal wel voetbal". Vanmiddag ook weinig gezien, maar de samenvatting liet aan duidelijk ook weinig te wensen over.

Negen van de tien keer kun je terugvoeren naar mentaliteit.
De vraag is waarom.
 

JMD

Well-known member
Als door een bij gestoken..

Tsja, en die bij was jij toch echt, je opmerking sloeg nergens op... Frustratie van weer een verloren seizoen?

Zoals vakx terecht aangeeft, PSV speelde gisteren, vandaag Ajax. Gisteren over PSV gesproken, vandaag over Ajax.
 

JMD

Well-known member
Negen van de tien keer kun je terugvoeren naar mentaliteit.
De vraag is waarom.
Die vraag kan je ook wel over PSV stellen hoor, die spelen vaak ook minstens 1 helft slecht. Ajax heeft hetzelfde. Alleen heeft PSV iets meer spelers die dan alsnog een goal kunnen scoren. Vraag me bij Ajax wel af waar het scorend vermogen van bv Kluivert en Neres en Ziyech gebleven is. Je scorend vermogen mag nooit van 1-2 spelers afhangen.
 

gevegt

Well-known member
Die vraag kan je ook wel over PSV stellen hoor, die spelen vaak ook minstens 1 helft slecht. Ajax heeft hetzelfde. Alleen heeft PSV iets meer spelers die dan alsnog een goal kunnen scoren. Vraag me bij Ajax wel af waar het scorend vermogen van bv Kluivert en Neres en Ziyech gebleven is. Je scorend vermogen mag nooit van 1-2 spelers afhangen.

Typisch dat je het weer omdraait.
 

ElSimao

Active member
Als je het allemaal zo ziet, denk je inderdaad dat het een verkeerde instelling is, maar ik kan dat maar moeilijk geloven. Het zijn voornamelijk jonge gasten die aan het begin van hun carriere staan, hoe kunnen die er nou geen zin in hebben? Zeker gezien het feit dat ze maar 1x per week spelen nu.

Ik denk toch dat het voornamelijk kwaliteit is. Een Ziyech bijvoorbeeld was weer flink bezig, je bent veel van het zeggen, maar niet dat ie lui is. Echter grossierde hij weer in balverlies, mislukte schoten en onderschepte passes. Aangezien vd Beek nauwelijks in het spel voorkomt, is dat een reden waarom je bijna niks creeert. Bij de ene aanvallende middenvelder mislukt alles, en de ander probeert niks..
 

Pascallovic

Well-known member
Die vraag kan je ook wel over PSV stellen hoor, die spelen vaak ook minstens 1 helft slecht. Ajax heeft hetzelfde. Alleen heeft PSV iets meer spelers die dan alsnog een goal kunnen scoren. Vraag me bij Ajax wel af waar het scorend vermogen van bv Kluivert en Neres en Ziyech gebleven is. Je scorend vermogen mag nooit van 1-2 spelers afhangen.
Bij Ajax hangt het scorend vermogen ook niet van 1-2 spelers af. Huntelaar heeft er 10 gemaakt, van de Beek, Neres en Schone staan op 9 treffers. Ziyech en Kluivert op 6. Genoeg spelers die een doelpunt kunnen maken, maar sinds Ten Hag er zit doen ze het allemaal zelden.
 
Bovenaan