26e speelronde

vakx2.0

Banned
Ajax zou ook zo'n Kluivert tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Die roept na 2 wedstrijden dat hij voor 165 mio denkt weg te gaan bij Ajax over een paar jaar. Nu weer een mond vol over het feit dat hij de komende jaren eerst nog een paar keer kampioen met Ajax wil worden (maar nog altijd niet bijgetekend). Zo'n jongen moet je even heel lang, heel ver weg, van de media houden. Laat 'm eerst met z'n voeten spreken. Want dit soort uitspraken worden 'm - met enig leedvermaak - nagedragen.

Idem dito met Ziyech... die werd tot voor kort in de media en door veel 'gemiddelde Ajax supporters' (zie Twitter o.a.) als een halfgod neergezet. De meest begenadigde speler van Nederland. We kennen de afloop: vorige week record aantal verloren ballen, vandaag weer helemaal niks. Dat 'overhypen' kleeft traditioneel aan Ajax. In de media, binnen die club en bij veel supporters. Niet op dit kleine forumpje misschien... maar da's een stolp.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Vertonghen heeft het bij RKC geleerd. Een tijdje vechten tegen degradatie maakt een speler hard en dat is 1 van zijn grootste kwaliteiten. Hij is ook de laatste echte "klootzak" die Ajax heeft gehad.

Alderweireld is een laatbloeier, toen hij bij Ajax wegging had niemand verwacht dat hij zo door zou groeien.

We hebben Veltman..

Ik ben er in het algemeen ook een voorstander van om talenten bij Eredivisieclubs te stallen ipv ze bij JA te laten spelen. Voor het hogere niveau, maar ook de ervaring die ze opdoen. Zowel op als naast het veld. Helaas is verhuur momenteel is dat alleen ingezet wordt als er helemaal geen vertrouwen meer is in een speler.
 

vakx2.0

Banned
Ik zie nu weer die goal van Bergwijn... die vond ik eigenlijk mooier dan die van Luuk. Iemand schreef dattie weer even aan Romario dacht... ik had exact hetzelfde. Razendknap.
 

mamaroli

New member
We hebben Veltman..

Ik ben er in het algemeen ook een voorstander van om talenten bij Eredivisieclubs te stallen ipv ze bij JA te laten spelen. Voor het hogere niveau, maar ook de ervaring die ze opdoen. Zowel op als naast het veld. Helaas is verhuur momenteel is dat alleen ingezet wordt als er helemaal geen vertrouwen meer is in een speler.

Veltman is geen klootzak maar een losgeslagen idioot. Die kost per jaar punten, een "klootzak" pakt ze door op moeilijke momenten zijn ploeg er doorheen te slepen. Van Bommel is het beste voorbeeld in zijn glorietijd.
Verder snap ik dat ook niet bij Ajax, zowel bij JA als bij Ajax speel je tegen weinig tegenstand. Verliezen en vechten voor behoud is een nuttige ervaring voor een speler. Vaak zie je dat die spelers zich in het buitenland ook beter kunnen redden, de meeste spelers die in Nederland vertrekken komen toch bij middenmoot of lager terecht.
 

gevegt

Well-known member
Zelfoverschatting? Gemakzucht?
Zelfde als dat ze thuis zo vaak pas na rust gas geven, voor rust is het vrijwel altijd valiumvoetbal, na rust blijkt het dan opeens een paar tempo's hoger te kunnen.
Nou ja, een verlorener seizoen dan dit hebben we al lang niet meer gehad. De trainer die het net op de rit had en waarmee ze regelmatig minimaal 4x scoorden moest weg zodat van der Hag halverwege het seizoen het wiel opnieuw uit kon gaan vinden, 7 verliespunten verder is het seizoen voorbij. Tweede worden ze vast wel en anders ook maar niet, dat boeit me ook niet veel aangezien ze toch altijd in de voorronde CL verliezen.

Eigenlijk is dus de vraag hoe belangrijk de mentale weerbaarheid is en hoe je de spelers tot de beste prestatie kunt laten komen.
 

gevegt

Well-known member
Ik zie nu weer die goal van Bergwijn... die vond ik eigenlijk mooier dan die van Luuk. Iemand schreef dattie weer even aan Romario dacht... ik had exact hetzelfde. Razendknap.

Plop!
Maar niet gaan overdrijven. Dat doe ik wel.
 

Pascallovic

Well-known member
Je hebt ze bij iedere club dat klopt. Maar om de een of andere reden pikt de media het vaker op bij Ajax. En eerlijk is eerlijk ik zie weinig bijzonder talent bij Ajax, door het lage niveau van de eredivisie kan je er ook niks zinnigs over zeggen. Pas als ze de stap omhoog zetten kan je zien of ze het mentaal en fysiek aan kunnen. Technisch zijn de meeste Nederlandse spelers wel vrij goed.
De media begint er zelf over. Dit seizoen de hype weer Frenkie de Jong. Ik vind het een prima speler, maar die gaat de wereldtop ook lang niet halen. Echter wordt gedaan alsof dit de redder van Oranje en het Nederlands voetbal gaat worden. Amrabat moest voor Oranje kiezen en daarvoor moesten extra inspanningen vanuit Advocaat en Gullit worden ondernomen. Uiteindelijk heeft ie voor Marokko gekozen. Maar de hype die ontstond rond die jongen die 0 doelpunten in de Eredivisie gemaakt heeft als middenvelder was lachwekkend.
 

ElSimao

Active member
De media begint er zelf over. Dit seizoen de hype weer Frenkie de Jong. Ik vind het een prima speler, maar die gaat de wereldtop ook lang niet halen. Echter wordt gedaan alsof dit de redder van Oranje en het Nederlands voetbal gaat worden. Amrabat moest voor Oranje kiezen en daarvoor moesten extra inspanningen vanuit Advocaat en Gullit worden ondernomen. Uiteindelijk heeft ie voor Marokko gekozen. Maar de hype die ontstond rond die jongen die 0 doelpunten in de Eredivisie gemaakt heeft als middenvelder was lachwekkend.

Wat betreft de andere talenten is het niet veel anders. Dolberg, Kluivert en de Ligt hebben allemaal best wat, maar ik zou al blij zijn als 1 van hen zich bij een beetje redelijke club in het buitenland gaat redden. Ben bang dat Dolberg uiteindelijk teveel een softie is, Kluivert een mindere versie van Depay en de Ligt te snel tevreden is en het ook een beetje laat versloffen. Met alle consequenties van dien.
 

mamaroli

New member
De media begint er zelf over. Dit seizoen de hype weer Frenkie de Jong. Ik vind het een prima speler, maar die gaat de wereldtop ook lang niet halen. Echter wordt gedaan alsof dit de redder van Oranje en het Nederlands voetbal gaat worden. Amrabat moest voor Oranje kiezen en daarvoor moesten extra inspanningen vanuit Advocaat en Gullit worden ondernomen. Uiteindelijk heeft ie voor Marokko gekozen. Maar de hype die ontstond rond die jongen die 0 doelpunten in de Eredivisie gemaakt heeft als middenvelder was lachwekkend.

Ik beaam wat je zegt. Ik hoop dat Koeman daar als BC niet in mee gaat en kiest voor spelers die zich bewezen hebben. Iemand die al jaren in de PL speelt is gewend om op een bepaald niveau te spelen, ook al speel je daar in de middenmoot of lager.
 

ElSimao

Active member
Iets wat ook ongelofelijk is, minuut 85 ofzo, na de 3-2. Ziyech krijgt de bal in kansrijke positie, er staan mensen in de 16 en hij besluit van 25 meter op doel te schieten. Kansloos de 2e ring in natuurlijk.

Zeker als je zo weinig succes hebt met afstandschoten en je probeert het op zo'n moment maar weer dan is dat geen "verantwoordelijk pakken" wat je doet maar "egotripperij".

Het erge is dat Hakim zelf denkt dat het een kracht van hem is, dat ie dingen blijft proberen ook al lukt t nooit, echter is het voornamelijk negatief voor een team en ook voor hemzelf. Hij heeft best kwaliteiten, maar tobclubs gaan er niet voor hem komen vanwege dit gedrag. Zo jammer dat niemand hem daarop aanspreekt.
 

Maasveld

Well-known member
Veltman is geen klootzak maar een losgeslagen idioot. Die kost per jaar punten, een "klootzak" pakt ze door op moeilijke momenten zijn ploeg er doorheen te slepen. Van Bommel is het beste voorbeeld in zijn glorietijd.
Verder snap ik dat ook niet bij Ajax, zowel bij JA als bij Ajax speel je tegen weinig tegenstand. Verliezen en vechten voor behoud is een nuttige ervaring voor een speler. Vaak zie je dat die spelers zich in het buitenland ook beter kunnen redden, de meeste spelers die in Nederland vertrekken komen toch bij middenmoot of lager terecht.

Je ligt echt de vinger op de zere plek. Jouw hele betoog is exact de reden waarom Ajax naar de Bundesliga moet.
 

mamaroli

New member
Je ligt echt de vinger op de zere plek. Jouw hele betoog is exact de reden waarom Ajax naar de Bundesliga moet.

Dan zullen ze inderdaad voor lijfsbehoud moeten knokken. Zonder gein met wat meer mentaliteit zou Ajax kampioen worden in Nederland. Zolang ze dat niet hebben kunnen ze beter niet naar de Bundesliga gaan, daar gaat het heel wat harder aan toe dan hier.
 

Maasveld

Well-known member
Idem dito met Ziyech... die werd tot voor kort in de media en door veel 'gemiddelde Ajax supporters' (zie Twitter o.a.) als een halfgod neergezet. De meest begenadigde speler van Nederland. We kennen de afloop: vorige week record aantal verloren ballen, vandaag weer helemaal niks.Dat 'overhypen' kleeft traditioneel aan Ajax. In de media, binnen die club en bij veel supporters. Niet op dit kleine forumpje misschien... maar da's een stolp.
Als je ook maar de samenvatting had gekeken had je gezien dat ie een assist en een voorassist had.
 

Eef de Kip

Well-known member
Je hebt ze bij iedere club dat klopt. Maar om de een of andere reden pikt de media het vaker op bij Ajax.

Ja ok, maar dat is dus wat anders dan de gemiddelde supporter waar JMD het over heeft.


Dan zullen ze inderdaad voor lijfsbehoud moeten knokken. Zonder gein met wat meer mentaliteit zou Ajax kampioen worden in Nederland. Zolang ze dat niet hebben kunnen ze beter niet naar de Bundesliga gaan, daar gaat het heel wat harder aan toe dan hier.

Ajax wellicht maar wat dacht je in zijn algemeenheid van het Nederlands voetbal. Kijk naar het afgelopen EK en het komende WK waar we niet bij zijn, alsof we minder kwaliteit hadden dan de ploegen waardoor we zijn uitgeschakeld. Kijk naar het Europees voetbal waar je ziet dat Nederlandse ploegen bijna structureel worden uitgeschakeld door ploegen waar je echt niet van hoeft te verliezen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eens met Eef. We verliezen structureel van ploegen waar je niet van hoeft te verliezen. Het gekke is dat onze jeugdploegen wel goed presteren tegen hun leeftijdsgenoten uit andere landen. Op een bepaald moment komt er meer bij kijken dan alleen voetbal technische kwaliteiten en dan leggen we het af.
 

Pascallovic

Well-known member
Eens met Eef. We verliezen structureel van ploegen waar je niet van hoeft te verliezen. Het gekke is dat onze jeugdploegen wel goed presteren tegen hun leeftijdsgenoten uit andere landen. Op een bepaald moment komt er meer bij kijken dan alleen voetbal technische kwaliteiten en dan leggen we het af.
Dat goed presteren valt wel mee hoor. Jong Oranje gaat het 3e EK op een rij missen, waardoor ze ook niet naar het WK of de Spelen mogen. Oranje onder 19 komt over het algemeen ook niet verder dan de groepsfase op een eindtoernooi. Oranje onder 17 doet het meestal wel aardig op het EK, maar kwalificeerd zich desondanks al 3x op rij niet voor het WK.
 
Bovenaan