26e speelronde

Max

Administrator
Forumleiding
Dat goed presteren valt wel mee hoor. Jong Oranje gaat het 3e EK op een rij missen, waardoor ze ook niet naar het WK of de Spelen mogen. Oranje onder 19 komt over het algemeen ook niet verder dan de groepsfase op een eindtoernooi. Oranje onder 17 doet het meestal wel aardig op het EK, maar kwalificeerd zich desondanks al 3x op rij niet voor het WK.

Hmm ik dacht dat we het beter deden met onder 17. Dan gaat dat dus ook al niet meer op.
 

mamaroli

New member
Ja ok, maar dat is dus wat anders dan de gemiddelde supporter waar JMD het over heeft.




Ajax wellicht maar wat dacht je in zijn algemeenheid van het Nederlands voetbal. Kijk naar het afgelopen EK en het komende WK waar we niet bij zijn, alsof we minder kwaliteit hadden dan de ploegen waardoor we zijn uitgeschakeld. Kijk naar het Europees voetbal waar je ziet dat Nederlandse ploegen bijna structureel worden uitgeschakeld door ploegen waar je echt niet van hoeft te verliezen.

Dat is structureel op mentaliteit en fysiek. Daarom moet een jongen als Leroy Fer altijd bij Oranje zitten, je hebt dergelijke "beukers" nodig als het niet loopt.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat is structureel op mentaliteit en fysiek. Daarom moet een jongen als Leroy Fer altijd bij Oranje zitten, je hebt dergelijke "beukers" nodig als het niet loopt.
Ja, want Leroy Fer heeft zo'n geweldige mentaliteit dat die het maximale uit zijn carriere heeft gehaald met degradaties bij Norwich, QPR en nu ieder jaar billenknijpen bij Swansea met of ze er in blijven. Die is echt geen steek beter geworden na zijn vertrek bij Feyenoord.
 

mamaroli

New member
Ja, want Leroy Fer heeft zo'n geweldige mentaliteit dat die het maximale uit zijn carriere heeft gehaald met degradaties bij Norwich, QPR en nu ieder jaar billenknijpen bij Swansea met of ze er in blijven. Die is echt geen steek beter geworden na zijn vertrek bij Feyenoord.

Hoe ver je komt heeft niet alles te maken met mentaliteit. Die jongen is kwalitatief niet beter, maar wel gewend om te knokken. Buiten dat heb je niet veel betere Nederlandse middenvelders. Wijnaldum en dan misschien Blind en Strootman. Een jongen die als het nodig is de beuk er in kan gooien kan nooit weg. Nu word je als Oranje overlopen door een stel IJslandse houthakkers, puur op fysiek en daar speelt een deel van de selectie nog lager.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij Feyenoord viel zijn gebrek aan concentratie op.

Strootman zou ik gezien zijn prestaties van de afgelopen paar jaar in het Nederlands elftal voorlopig niet meer oproepen.
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe ver je komt heeft niet alles te maken met mentaliteit. Die jongen is kwalitatief niet beter, maar wel gewend om te knokken. Buiten dat heb je niet veel betere Nederlandse middenvelders. Wijnaldum en dan misschien Blind en Strootman. Een jongen die als het nodig is de beuk er in kan gooien kan nooit weg. Nu word je als Oranje overlopen door een stel IJslandse houthakkers, puur op fysiek en daar speelt een deel van de selectie nog lager.
Ik vind Fer totaal geen knokker, als het nodig is staat ie er ook niet. Niks beter dan wat de afgelopen jaren is opgeroepen bij Oranje. Laten we hem lekker bij Swansea laten, waar ie er ook niet altijd instaat. Nu ook geblesseerd, dus voor de komende interlands sowieso geen optie.
 

mamaroli

New member
Ik vind Fer totaal geen knokker, als het nodig is staat ie er ook niet. Niks beter dan wat de afgelopen jaren is opgeroepen bij Oranje. Laten we hem lekker bij Swansea laten, waar ie er ook niet altijd instaat. Nu ook geblesseerd, dus voor de komende interlands sowieso geen optie.

Ik vind een Klaassen vele malen slechter en mentaal een ramp. Dan een de Roon, doet het vrij aardig in Italie. Maar geen mooiweervoetballers meer.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind een Klaassen vele malen slechter en mentaal een ramp. Dan een de Roon, doet het vrij aardig in Italie. Maar geen mooiweervoetballers meer.
Voor een Klaassen komt het er nu op aan om mentaliteit te tonen en zich terug te knokken al dan niet bij een andere club. Lukt hem dit niet, dan is hij niet de speler die je zoekt qua mentaliteit. Bij Fer heb ik het terugknokken ook nooit gezien, want wat mij betreft kon hij wel meer bereiken dan enkel de kelder van de Premier League toen hij bij Feyenoord debuteerde. Propper doet het niet onaardig bij Brighton en was de laatste interlands qua doelpunten ook lekker bezig. Een de Roon is ook gewoon prima om erbij te nemen.
 

mamaroli

New member
Voor een Klaassen komt het er nu op aan om mentaliteit te tonen en zich terug te knokken al dan niet bij een andere club. Lukt hem dit niet, dan is hij niet de speler die je zoekt qua mentaliteit. Bij Fer heb ik het terugknokken ook nooit gezien, want wat mij betreft kon hij wel meer bereiken dan enkel de kelder van de Premier League toen hij bij Feyenoord debuteerde. Propper doet het niet onaardig bij Brighton en was de laatste interlands qua doelpunten ook lekker bezig. Een de Roon is ook gewoon prima om erbij te nemen.

Propper doet het meer dan prima, wat mij betreft momenteel een basisplaats in Oranje.
 

ElSimao

Active member
Aha, de aloude mythe dat Nederlandse voetballers technisch geweldig zijn, maar fysiek en mentaal watjes en dat we dus maar snel "fysieke types" die de "beuk erin kunnen gooien" nodig hebben.
 

ElSimao

Active member
Voor een Klaassen komt het er nu op aan om mentaliteit te tonen en zich terug te knokken al dan niet bij een andere club. Lukt hem dit niet, dan is hij niet de speler die je zoekt qua mentaliteit. Bij Fer heb ik het terugknokken ook nooit gezien, want wat mij betreft kon hij wel meer bereiken dan enkel de kelder van de Premier League toen hij bij Feyenoord debuteerde. Propper doet het niet onaardig bij Brighton en was de laatste interlands qua doelpunten ook lekker bezig. Een de Roon is ook gewoon prima om erbij te nemen.

Wellicht heeft het falen van Klaassen niet zozeer of sterker nog, helemaal niet, met zijn mentaliteit te maken maar gewoon met het feit dat ie er vrijwel geen zak van kan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt mij een logischere verklaring. Klaassen is volgens mij wel redelijk serieus met zijn vak bezig.
 

ElSimao

Active member
Dat lijkt mij een logischere verklaring. Klaassen is volgens mij wel redelijk serieus met zijn vak bezig.

Zelfs Allardyce van Everton, die hem nooit opstelt, geeft aan dat het met zijn mentaliteit prima zit, maar dat hij hem niet goed genoeg vindt.

Was zelfs vorig jaar bij Ajax ook maar matigjes, maar werd overdreven opgehemeld door de media. Eerder zagen we dat met Siem de Jong, terwijl het beiden hele beperkte spelers zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Wellicht heeft het falen van Klaassen niet zozeer of sterker nog, helemaal niet, met zijn mentaliteit te maken maar gewoon met het feit dat ie er vrijwel geen zak van kan.
Zou voor de Premier League niet zoveel moeten uitmaken. Ik zie bij Arsenal ook een Xhaka rondlopen die niet kan voetballen. Bij Huddersfield, West Ham, Watford, Palace, Burnley, etc lopen ook genoeg middenvelders rond die er niks van kunnen. Gebrek aan voetballende kwaliteiten zou in de PL geen enkel beletsel hoeven te zijn.
 

mamaroli

New member
Wellicht heeft het falen van Klaassen niet zozeer of sterker nog, helemaal niet, met zijn mentaliteit te maken maar gewoon met het feit dat ie er vrijwel geen zak van kan.

Ik vond hem bij Ajax meer zo van: als het lekker loopt voorop lopen, als het totaal niet loopt kopje naar beneden en rondsloffen. Juist op dat soort momenten zie je wie er mentaal sterk zijn.
 

ElSimao

Active member
Zou voor de Premier League niet zoveel moeten uitmaken. Ik zie bij Arsenal ook een Xhaka rondlopen die niet kan voetballen. Bij Huddersfield, West Ham, Watford, Palace, Burnley, etc lopen ook genoeg middenvelders rond die er niks van kunnen. Gebrek aan voetballende kwaliteiten zou in de PL geen enkel beletsel hoeven te zijn.

Dat zijn spelers die 2 meter groot en breed zijn en de 100 meter in 8 seconden lopen. Oftewel, die compenseren het met fysieke kwaliteiten. Daar scoort Klaassen ook niet zo best op. Hij is niet snel of sterk of behendig oid.
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben er laatst voor Feyenoorder voor uitgemaakt, en hoewel ik van die aantijging nog amper ben bekomen, ben ik nog steeds van mening dat een andere instelling en wat meer beleving in je spel al een heel stuk zou helpen om Nederlandse en Europese blamages tegen te gaan. Neres heeft voor de winterstop laten zien dat hij het in zich heeft om met wat meer beleving talloze goals en assists aan te leveren, maar sinds het gezapige spel onder Ten Hag is begonnen lukt helemaal niets meer. Dat is niet omdat hij er opeens niets meer van kan. Want waarom lukte het vorig jaar in de Europese wedstrijden die erom gingen wel om tot het gaatje te gaan? Dat is een mentaliteitsdingetje. Goed, mentaliteit is ook een kwaliteit, maar op dit moment is er nog een wereld te winnen op dat vlak bij Ajax.
 
Bovenaan