1e speelronde

de waan

Well-known member
Was des te moeilijker omdat Twente een handbalclub bleek te zijn qua verdediging.

Een klassieke 8-2-0

CMOiqe6UsAAF54W.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ongelooflijk zeg. Je zou maar als supporter een heel seizoen naar afbraakvoetbal moeten kijken. En dat voor een club die een paar jaar geleden nog het leukste voetbal van Nederland speelde.

Al is 1-1 in de Euroborg helemaal geen slecht resultaat.
 

erka

Well-known member
Weer een seizoenkaart Erka?

Ja. Klopt, ik heb wel overwogen om af te haken maar toch maar wel gedaan, vooral ivm Europa. Het zal me maar gebeuren dat ik dat mis, doordat SC-houders altijd voorrang hebben :D

Twente speelde absoluut afbraakvoetbal. IJzersterke verdediging en Ziyech. En verder is het niks. En een kleffe bende zeg. Tig keer huggen en tig keer het uitvak bedanken.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik neem aan dat FC Twente niet het hele seizoen zo gaat spelen.
Als je al niet in staat bent om met tenminste 1 aanvaller te beginnen, verwacht ik niet dat ze heel aanvallend gaan spelen. Of zijn er 6 aanvallers niet wedstrijdfit?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt relaxed dat zo'n goede voetballer als Stans voorlopig behouden lijkt te blijven voor Excelsior. Zo'n jongen kan volgens mij makkelijk een stap hoger aan. Utrecht of Groningen ofzo.
 

Pascallovic

Well-known member
Echt relaxed dat zo'n goede voetballer als Stans voorlopig behouden lijkt te blijven voor Excelsior. Zo'n jongen kan volgens mij makkelijk een stap hoger aan. Utrecht of Groningen ofzo.
Dat een PEC Zwolle hem niet heeft opgehaald als vervanger voor Drost
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat een PEC Zwolle hem niet heeft opgehaald als vervanger voor Drost

Bijvoorbeeld ja. Dat is inderdaad wel een ploeg die zo'n speler dan ophaalt. Maar misschien komt het nog, het is nog geen 31 augustus. Ik hoop het natuurlijk niet.
 

erka

Well-known member
Ik zap net naar NEC-Excelsior maar klopt idd: die shirts kunnen echt niet zo. Onbegrijpelijk van de arbitrage.
 

Max

Administrator
Forumleiding
1e speelronde

Als je al niet in staat bent om met tenminste 1 aanvaller te beginnen, verwacht ik niet dat ze heel aanvallend gaan spelen. Of zijn er 6 aanvallers niet wedstrijdfit?

Mokhtar en Cabral zien ze het niet echt in zitten. Corona komt net terug van een interlandperiode. B?rver is geblesseerd en die Nigeriaan die is gehuurd van Olympiakos is ook nog niet fit of speelgerechtigd.

Echt relaxed dat zo'n goede voetballer als Stans voorlopig behouden lijkt te blijven voor Excelsior. Zo'n jongen kan volgens mij makkelijk een stap hoger aan. Utrecht of Groningen ofzo.

Ze lijken Excelsior deze transferperiode te ontzien. Een Van Weert had je ook zomaar kwijt kunnen raken.
 

Pascallovic

Well-known member
Bijvoorbeeld ja. Dat is inderdaad wel een ploeg die zo'n speler dan ophaalt. Maar misschien komt het nog, het is nog geen 31 augustus. Ik hoop het natuurlijk niet.
We gaan het zien. Maar zo snap ik bijvoorbeeld ook niet dat Fischer nog bij Excelsior speelt en dat een Vitesse hem bijvoorbeeld niet heeft gepakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We gaan het zien. Maar zo snap ik bijvoorbeeld ook niet dat Fischer nog bij Excelsior speelt en dat een Vitesse hem bijvoorbeeld niet heeft gepakt.

Die zijn voor Van der Werff gegaan, maar die hadden wel twee centrale verdedigers erbij kunnen halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
We gaan het zien. Maar zo snap ik bijvoorbeeld ook niet dat Fischer nog bij Excelsior speelt en dat een Vitesse hem bijvoorbeeld niet heeft gepakt.

Fischer heeft bewust gekozen om zijn aflopende contract met een jaar te verlengen. Best bijzonder inderdaad, want zo'n verdediger heeft met een transfervrije status de clubs normaal gesproken voor het uitkiezen. Ze doen iets heel goed daar in Kralingen.

Overigens moet Excelsior wel wat zorgvuldiger met z'n aanvallende momenten om gaan. Steeds is de laatste bal niet goed, terwijl er voldoende ruimte is. Straks krijg je nog het deksel op de neus.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Excelsior had toch een wit uitshirt?
Dat klopt, maar bij dat shirt horen een zwarte broek en zwarte sokken en van het combineren van die 2 tenues (wit shirt, rode broek en rode sokken) heeft excelsior kennelijk nog nooit gehoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fischer heeft bewust gekozen om zijn aflopende contract met een jaar te verlengen. Best bijzonder inderdaad, want zo'n verdediger heeft met een transfervrije status de clubs normaal gesproken voor het uitkiezen. Ze doen iets heel goed daar in Kralingen.

Fischer die heeft toch pas ergens in juni zijn contract verlengd toen werkelijk nog niemand in hem interesse had getoond?
 

Max

Administrator
Forumleiding
1e speelronde

Nou, in elk geval ruim voordat de transfermarkt open ging.

Maar transfervrij en zonder club zijn als de voorbereiding bezig is dat is ook niet heel aantrekkelijk. Zo kwam Coutinho vorig seizoen uiteindelijk voor minder centen bij Excelsior terecht toen hij wel voor de transfervrije status bij ADO koos. Van der Heijden gokte op de transfervrije status en zit nu bij Feyenoord, maar het pakte ook niet uit zoals gepland.

Wat jammer dat Van Eijden weer op het hoogste niveau terug is trouwens.
 
Bovenaan