1e speelronde

JMD

Well-known member
Vrijdag:
20:00 SC Heerenveen - De Graafschap

Zaterdag:
18.30: PEC Zwolle - SC Cambuur
19.45: Roda JC - Heracles Almelo
19.45: ADO Den Haag - PSV
20.45: Feyenoord - FC Utrecht

Zondag:
12.30: AZ - Ajax
14.30: FC Groningen - FC Twente
14.30: NEC - Excelsior
16.45: Willem II - Vitesse
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord - FC Utrecht wordt niet geraakt door de staking, dus die zal sowieso doorgang vinden. Tenzij de KNVB het hele competitie programma eruit flikkert.

Verder kan ik de risico's niet helemaal inschatten. Roda JC - Heracles, NEC - Excelsior en Willem II - Vitesse zou ik ook van verwachten dat die doorgang kunnen vinden.
 

JMD

Well-known member
Kan me niet voorstellen dat het hele programma eruitgegooid gaat worden. De KNVB zal willen laten spelen wat kan, des te minder hoeven ze te zoeken naar een inhaalmoment voor duels.
 

Joost

Well-known member
Kan me niet voorstellen dat het hele programma eruitgegooid gaat worden. De KNVB zal willen laten spelen wat kan, des te minder hoeven ze te zoeken naar een inhaalmoment voor duels.

Dat inhaalmoment voor een hele speelronde zou er pas in het op 1 en 2 december zijn. In alle voorgaande weken is er KNVB Beker, Europees of Interlands.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een beetje onhandig dat clubs dan hun vakanties plannen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Groningen - Twente is ook wel eens een risico-wedstrijd geweest. Volgens mij is de rivaliteit de laatste jaren wel iets afgenomen.
 

Methone

New member
Supportersverenigingen kunnen makkelijk een beetje olie op het vuur gooien door de supporters van de tegenstanders uit te nodigen om een biertje te komen drinken in hun stad. Wellicht ontstaat er dan paniek bij de burgemeesters.
 

Bernardo

Well-known member
Eredivisieduel PEC Zwolle-Cambuur uitgesteld

04 augustus 2015
De voetbalwedstrijd PEC Zwolle-Cambuur, die zaterdag 8 augustus vanaf 18.30 uur gespeeld zou worden, gaat niet door. Burgemeester Henk Jan Meijer van Zwolle heeft dat besluit moeten nemen vanwege een aangekondigde politiestaking rond het duel. De burgemeester geeft aan het verbod te betreuren: “Maar zonder de noodzakelijke inzet van de politie kan ik niet instaan voor de openbare orde en veiligheid rond het duel.”
Meijer heeft in aanloop naar de eerste wedstrijd van seizoen 2015-2016 de politie gevraagd duidelijk te maken hoeveel politie-inzet rondom de voetbalwedstrijd nodig is en hoeveel agenten zaterdagavond beschikbaar zouden zijn tijdens de aangekondigde staking. Uit die analyse trekt Meijer nu de conclusie dat het niet verantwoord is de wedstrijd door te laten gaan.

Nieuwe datum

De inzet van de gemeente en PEC Zwolle is om in samenspraak met de politie en de KNVB een nieuwe datum op zo kort mogelijke termijn te vinden voor de wedstrijd.
 

Mommiej

Well-known member
Was te verwachten bij deze wedstrijd. PEC - Cambuur kan niet zonder politieinzet is wel gebleken de laatste jaren.
 

Bernardo

Well-known member
PEC Zwolle ‏@PECZwolle 3 min.3 minuten geleden Zwolle, Overijssel
Wedstrijd #PECZwolle - SC Cambuur wordt naar alle waarschijnlijkheid dinsdag- of woensdagavond ingepland. Nadere info volgt spoedig. #zwocam
 

De Groene Scout

Well-known member
Nu er 1 schaap (burgervader) over de dam is volgen er wel meer. Denk dat er een streep gaat door de hele speelronde.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij ook, maar de KNVB heeft het steeds over een deel van het programma.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Geef beide teams steeds -3 punten, moet je eens kijken hoe snel de supporters zich gaan gedragen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord - FC Utrecht gaat gewoon door, dus wij staan dan minimaal tweede.
 
Bovenaan