14e speelronde

JMD

Well-known member
2-1 voor Groningen in de allerlaatste seconde....

Verdomme, had 1-1 in de satekroketten
 

Lord Flash

New member
Nou, prima overwinning van Ajax. Enige minpunt is dat je niet vaker scoort, maar met hoe degelijk de verdediging nu is kun je je dat in het merendeel van de eredivisiewedstrijden permitteren, blijkt maar weer.

Prima basisdebuut ook van Van de Beek. Hopelijk houdt De Boer hem nu bij de selectie, ook als straks de blessuregevallen terugkeren.
 

erka

Well-known member
Klooimans heeft het weer voor elkaar hoor. Niet om aan te gluren maar wel weer gewoon 6e. Qua resultaat is er niks op Van de Looi af te dingen, maar het voetbal...man man man.
 
G

Gast

Guest
Sommige derby's, toppers en klassiekers zijn omgekeerd gewoon veel leuker om naar te kijken. Feyenoord - Ajax, NEC - Vitesse, Eagles - PEC, Cambuur - Heerenveen. Als je de clubs omdraait lijkt het vaak minder sfeer en interessant om naar te kijken. Dat is mijn gevoel althans.
Dat noemen ze second city syndrome. Rotterdam en Nijmegen hebben daar last van weet niet hoe dat zit met Leeuwarden/Heerenveen en Deventer/Zwolle. Persoonlijk vind ik het ook extra leuk om van Nijmegen te winnen. Maar ben niet al weken van te voren bezig ermee. Andersom is dat veel meer.
 

JMD

Well-known member
Wat in relatie met Arnhem natuurlijk steekt is dat NUON (heette dat toen ook al zo?) als Gelders bedrijf wel investeerde/sponsorde in Vitesse (ten tijde van Aalbers) en Vitesse op stootte in de vaart der volkeren en NEC niet sponsorde.

Kan me uit die tijd nog een protest herinneren bij NEC, dat het de stadionlampen uitdeed voor een duel.
 
G

Gast

Guest
Wat in relatie met Arnhem natuurlijk steekt is dat NUON (heette dat toen ook al zo?) als Gelders bedrijf wel investeerde/sponsorde in Vitesse (ten tijde van Aalbers) en Vitesse op stootte in de vaart der volkeren en NEC niet sponsorde.

Kan me uit die tijd nog een protest herinneren bij NEC, dat het de stadionlampen uitdeed voor een duel.

Ja dat met NUON zat ze flink dwars inderdaad. Vanaf het moment dat de energiemarkt vrijgegeven werd stapten er ook een heleboel over na andere maatschappijen. Daarvoor waren ze eigenlijk indirect Vitesse aan het supporten.
 

Joost

Well-known member
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Grueter fan is van Fc Utrecht.

Hij was wel erg enthousiast vandaag. Maar misschien was de tweede helft wel zodanig dat het enthousiasme logisch is. Met tien man van 0-1 naar 4-2 gaan is ook niet alledaags.
 
Bovenaan