13e speelronde

PES5

Administrator
Forumleiding
Aaah dat is het. Je wilt nog eens horen dat ik een hekel heb aan Cambuur. Dat mag hoor. Ik heb een hekel aan die club inderdaad. Volgens mij heb ik daar ook nooit een geheim van gemaakt.

En het valt me inderdaad op, niet bij jou overigens, dat in de topics over Ajax meer gereageerd wordt op het 'ramptoerisme' dan inhoudelijk op de chaos zelf. Niemand mag iets over ons aller Ajax zeggen, zo lijkt het wel.

Maar het is natuurlijk ook wel allemaal wat. Drama in de Europa League, halfvol stadion, tweespalt en jullie krijgen ook bijna nooit een penalty.


En ja, ook bij Heerenveen is het een zootje momenteel. De vele transfermiljoenen zijn verdampt, er is geen bestuur momenteel, we staan ergens in het rechterrijtje, hebben geen adequate vervanger voor Uth gehaald en ook bij ons zie je meer en meer lege plekken. Gelukkig draait het de laatste tijd iets beter en is er drie jaar terug een omslag gemaakt in het uitgavenpatroon, anders waren we nu net zo ver als FC Twente.


Ik heb trouwens gister behoorlijk wat voetbal gezien gister, maar het is toch echt wel heel treurig gesteld met de eredivisie. Heb je een goede dag dan kun je van elke topclub winnen. Nog meer dan voorgaande seizoenen.


Nog een laatste vraag, is er een nieuw veld in de ArenA neergelegd? Wat een ijsbaan.
 

Maasveld

Well-known member
Dit sloeg echt h?lemaal nergens op. Ik denk dat zo'n 30% niet is komen opdagen.
Teveel natuurlijk. Dat heeft volgens mij toch te maken met die massale angst voor terreur.

Tegen nietszeggende tegenstanders als Cambuur is het wel vaker zo leeg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
13e speelronde

Dit sloeg echt h?lemaal nergens op. Ik denk dat zo'n 30% niet is komen opdagen.
Teveel natuurlijk. Dat heeft volgens mij toch te maken met die massale angst voor terreur.

Wellicht niet alleen de Moslim terreur, maar ook de terreur van eigen supporters die willen dat men van de tribune af blijft. Ik heb vanmorgen alleen de zeer korte samenvatting bij de Tafel van Kees gezien, maar van Vak 410 en de F-Side leek slecht 10% uiteindelijk nog de tweede helft de tribune op te zijn gegaan of was dat incorrect weergegeven?

Laten we overigens wel wezen, het risico op terreur ellende bij Ajax is wel iets groter dan bij De Graafschap. Het kan natuurlijk overal plaatsvinden, maar een club in de hoofdstad die zichzelf met Joden identificeert maakt wel extra kans om aan de beurt te komen.
 

Joost

Well-known member
Dit sloeg echt h?lemaal nergens op. Ik denk dat zo'n 30% niet is komen opdagen.
Teveel natuurlijk. Dat heeft volgens mij toch te maken met die massale angst voor terreur.

Ik kan het me haast niet voorstellen. Als je kijkt naar andere wedstrijden van Ajax in eerdere seizoenen dan zie je die trend steeds sterker worden voor duels op zaterdagavond tegen tegenstanders waarvan eenvoudig gewonnen moet kunnen worden. En dan speelt Ajax naar 't schijnt ook nog eens weerzinwekkend saai. Als je dan op een koude zaterdagavond naar de ArenA moet gaan...

Ik denk dat wanneer de Arena 15.000 plaatsen maar zou hebben het aantal seizoenskaathouders van Ajax binnen 5 jaar gehalveerd is omdat er geen noodzaak meer is om een seizoenkaart te hebben.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gewoon maar weer terug naar De Meer dus.

Ik denk dat je meer ipv maar bedoelt Joost.
 

Jozsef

New member
Mwah, die lege plekken zie je altijd wel in de Arena maar dit viel gewoon op zoveel. Moet toch een andere oorzaak hebben dan slecht weer of saai voetbal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
13e speelronde

De stap van De Meer naar de ArenA is natuurlijk ook wel behoorlijk geweest. Een club als Ajax uit de hoofdstad met een landelijke uitstraling en zoveel sportieve successen hoort natuurlijk het grootste stadion van Nederland te hebben. Misschien dat Ajax toch actiever moet zijn in naast het stadion uitverkocht te krijgen ook gevuld te krijgen. Hoe actief stuurt men op het gebruik van Via Gogo? Korting systemen als seizoenkaarten ook goed gebruikt worden? Daarnaast is het voetbal niet om aan te zien, maar dat is bij wel meer clubs het geval. Het laatste schijnt overigens als ik Ajax watcher Abu mag geloven dan wel weer mee te vallen de laatste maanden, dus dat argument kunnen we wegstrepen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
13e speelronde

Toch zat het in De Meer ook lang niet altijd vol.

Wel steeds uitverkocht?

Joost kan overigens wel gelijk hebben dat een uitbouw het aantal seizoenkaarthouders tot normale proporties kan terugbrengen. Het is overigens ook iets waar Ajax beleid op kan voeren door minder seizoenkaarten te verkopen en meer kaarten voor de vrije verkoop over te houden. Het lijkt echter alleen aanhangers van andere clubs te deren.
 

Joost

Well-known member
Toch zat het in De Meer ook lang niet altijd vol.

Die vergelijking gaat helaas niet op. De Arena werd gebouwd in 1995 en dat was eigenlijk net voor het moment dat in Nederland een ontzettend groei in supporters kwam.

Feyenoord had begin haren 90 ook geen 10.000 man gemiddeld op de tribune en Twente is niet voor niets een stuk teruggegaan in capaciteit destijds. Ajax trok overigens in de eerste seizoenen ook geen structureel volle Arena.
 

Joost

Well-known member
Wel steeds uitverkocht?

Joost kan overigens wel gelijk hebben dat een uitbouw het aantal seizoenkaarthouders tot normale proporties kan terugbrengen. Het is overigens ook iets waar Ajax beleid op kan voeren door minder seizoenkaarten te verkopen en meer kaarten voor de vrije verkoop over te houden. Het lijkt echter alleen aanhangers van andere clubs te deren.

Mij stoort het niet hoor. Maar geef dan niet 47.000 man op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Achterlijk lange rij weer. Normaal gesproken alleen Europees en tegen Ajax.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heracles - Excelsior staat een minuut of 10 na rust nog altijd op 0-0. Beste kansen zijn voor Excelsior, maar ze gaan er niet in. Dus zal Heracles zo wel de 1-0 maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
22 minuten in de rij gestaan. Als dit het tempo is waarmee ze supporters naar binnen kunnen laten gaan, dan moet het stadion net als een jaar of vijf terug gewoon weer twee uur van tevoren open. Of net als in Rome ook de vrouwelijke stewards mannen laten fouilleren.
 

JMD

Well-known member
Nee, verre van dat. Uit mijn hoofd zeg ik dat De Meer een capaciteit had van circa 25.000. Het gebeurde frequent dat het halfvol zat of nog minder. Ajax trok toen geen grote toeschouwersaantallen.
In het begin had De Meer er 27.500, maar dat was in de jaren '90 al teruggelopen tot iets minder dan 20.000 (meen iets van 18.000). En dan hadden ze nog staanplaatsen. Als die weg hadden gemoeten (en dat had voor de eeuwwisseling gemoeten volgens mij) waren er 11.000 plaatsen overgebleven.

Op deze site: http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm is te zien dat van mid jaren 80 tot mid jaren 90 PSV steeds de meeste toeschouwers had. Eind jaren 80 (1988-1989) trok Ajax 11.941 toeschouwers gemiddeld.

Overigens zat Ajax in het begin in de ArenA wel altijd vol, volgens mij konden ze wel 80.000 seizoenkaarten verkopen in 1996. Maar goed, toen was Ajax natuurlijk ook de beste ploeg van de wereld. En succes trekt nou eenmaal mensen aan, is bij elke club zo.
 

De Groene Scout

Well-known member
Opstelling van het beloftenteam vanmiddag:
Drommel;
Van der Lely, Andersen, Tapia, Bijen;
Van der Heyden, Gutierrez, Mokotjo;
Ede, Ziyech, Agyepong
 
Bovenaan