13e speelronde

JMD

Well-known member
Na de interlandbreak begint de laatste serie wedstrijden van de heenronde van de competitie. Nog 5 speelrondes tot de winterstop.

De 13e speelronde geeft een Brabantse derby (Willem II - PSV) en het duel waarin Abu's eerste liefde tegen Abu's tweede liefde moet spelen.

Zaterdag 21 november
AZ - SC Heerenveen (18.30)
Roda JC - PEC Zwolle (18.30)
Ajax - SC Cambuur (19.45)
Willem II - PSV (20.45)
De Graafschap - FC Groningen (20.45)

Zondag 22 november
Heracles Almelo - Excelsior (12.30)
Feyenoord - FC Twente (14.30)
NEC - FC Utrecht (14.30)
ADO Den Haag - Vitesse (16.45)
 

Lord Flash

New member
'Eindelijk' weer competitievoetbal. Het voelt alsof de vorige ronde een week of vier geleden was in plaats van twee.

We missen sowieso El Ghazi en Bazoer morgen, en twijfelgeval Sinkgraven haakt zojuist af in de training. Verder is er nog twijfel over de fitheid van Klaassen en Riedewald. Maar Cambuur thuis zou je natuurlijk ook zonder die mannen moeten winnen. Wellicht dat wat jongens uit Jong Ajax of de A1 wat speeltijd gaan krijgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord schijnt Elia iig anderhalve week kwijt te zijn, dus Bilal zal spelen. Verder zijn Gustafson en Van Beek nog twijfelgevallen.
 

Bernardo

Well-known member
Geen Overgoor, vd Laan, Vytas en Ogbeche bij Cambuur. Voor de kraker van volgende week waarschijnlijk wel beschikbaar. :)

Nienhuis, Anderson, Dammers, Peersman, Houtkoop, Bakker, Monteiro, vdStreek, Narsingh, Barto, Byrne

Had zelf Peersman er ook naast gezet aangezien hij op scherp staat
 

Max

Administrator
Forumleiding
Houtkoop linksback? Als je tot dat soort maatregelen over moet gaan, dan snap ik wel dat Peersman moet spelen.
 

Bernardo

Well-known member
Ja beide backs geblesseerd. En Heerings kan nog niet starten. Ik had gewon iemand van beloften centraal achterin gezet. Peersman tribune
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja beide backs geblesseerd. En Heerings kan nog niet starten. Ik had gewon iemand van beloften centraal achterin gezet. Peersman tribune

Misschien kunnen jullie vragen of jullie in de eerste divisie mogen spelen onder dezelfde spek en bonen constructie als Jong Ajax en Jong PSV.
 

JMD

Well-known member
Ai...dat wordt w??r puntverlies voor PSV.

Dat gebeurde ons ook de vorige 2x de speelronde nadat Ajax punten verloor. Laten we nu eens die druk op Ajax houden...
Maar goed, het zal wel een nagelbijten/net-wel-net-nietduel worden, omdat de spelers denken dat je op halve kracht ook wel wint. En dan woensdag tegen United weer ineens wel goed kunnen spelen.
 

fr-keff

Active member
Vanavond naar De Graafschap - Groningen. Elke keer als ik op de vijverberg was kon ik juichend naar huis. Dus hup de eerste overwinning!
 

JMD

Well-known member
Hups PSV!!

En aangezien Cambuur het vanavond met 1 supporter minder moet doen (Abu), neem ik voor deze keer even zijn plaats in.
Hups Cambuur!!!
 

Kevah

New member
Opstelling Ajax:
Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Serero, Klaassen, Gudelj, Fischer, Milik, Younes

Bank Ajax: Boer, vd Hoorn, Viergever, Heitinga, Cerny, Sanogo, Schone
 
Bovenaan