Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Had de vvd nou werkelijk echt gedacht dat het volgende schandaal wel met een sisser zou aflopen?
 

leo1949

Well-known member
Weet ik niet maar ze komen er zoals gewoonlijk wel mee weg.
Nu gaat Wij van WC Eend de zaak onderzoeken en er goedkeuring aan geven.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
De formatiegesprekken zouden op springen staan, omdat het CDA/Buma niet mee wil in alle extra taksen die GL wil opleggen.

Gek genoeg zou de VVD al een aantal grote wegprojecten hebben opgegeven om GL tevreden te houden... Blijven we toch lekker in de file staan...


Hopelijk krijgen we dan een kabinet met CDA/D66/VVD/CU. Zou veel beter zijn voor NL.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is nog niet een hele grote verrassing dat GL/Klaver harder botst met CDA/Buma dan met VVD/Rutte. Rutte blijkt al jarenlang creatief en oplossingsgericht te zijn.

Als ze het willen laten klappen, dan wordt het nu wel een keer tijd.
 

JMD

Well-known member
Het is nog niet een hele grote verrassing dat GL/Klaver harder botst met CDA/Buma dan met VVD/Rutte. Rutte blijkt al jarenlang creatief en oplossingsgericht te zijn.
Dat laatste klopt natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat hij een aantal grote verkeersprojecten zou opgeven, de VVD is toch 'de asfaltpartij'
 

Batigoal

Well-known member
Dat laatste klopt natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat hij een aantal grote verkeersprojecten zou opgeven, de VVD is toch 'de asfaltpartij'

Wellicht zien ze bij de VVD eindelijk het licht dat meer asfalt niet altijd de oplossing is.
 

JMD

Well-known member
Wellicht zien ze bij de VVD eindelijk het licht dat meer asfalt niet altijd de oplossing is.
Dat is het idd niet altijd. Maar in vele gevallen ook wel. Bijvoorbeeld de A2 tussen Amsterdam en Utrecht staat zelden meer vast sinds er 5 banen per richting beschikbaar zijn... Idem met de A13 sinds de A4 klaar is.
 

JMD

Well-known member
Op dit moment staat er 3km file op de A2.

Ja, ergens in Zuid Nederland... (Vanwege een reparatie na een ongeluk, dat voorkom je nooit natuurlijk) Maar ik had het over het stuk tussen Amsterdam en Utrecht.

Overigens over A2 in Zuid Nederland gesproken: door het grote project in Maastricht is daar de flessenhals ook weg. Geld voor een betere infrastructuur helpt dus wel degelijk. Ben het wel eens dat je niet zomaar geld in elk wegproject moet gooien trouwens.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Feit is dat het natuurlijk een keertje op houdt, het blijft dweilen. Als je niets doet staat het over 10 jaar in Maastricht weer helemaal vast. Zijn die 5 banen tussen Amsterdam en Utrecht over een paar jaar ook weer te weinig en kun je de A1 over 8 jaar weer verbreden met een paar rijbanen. Voor Schiphol geldt hetzelfde, kon nog jaaaaaaren doorgroeien maar oeps, is nu ook al aan haar limiet. Het spoor net zo.
 

JMD

Well-known member
Feit is dat het natuurlijk een keertje op houdt, het blijft dweilen. Als je niets doet staat het over 10 jaar in Maastricht weer helemaal vast. Zijn die 5 banen tussen Amsterdam en Utrecht over een paar jaar ook weer te weinig en kun je de A1 over 8 jaar weer verbreden met een paar rijbanen. Voor Schiphol geldt hetzelfde, kon nog jaaaaaaren doorgroeien maar oeps, is nu ook al aan haar limiet. Het spoor net zo.

Dus wat is dan de optie? Als ?n de weg ?n het OV dichtslibt?
 

Ska P 187

Well-known member
Feit is dat het natuurlijk een keertje op houdt, het blijft dweilen. Als je niets doet staat het over 10 jaar in Maastricht weer helemaal vast. Zijn die 5 banen tussen Amsterdam en Utrecht over een paar jaar ook weer te weinig en kun je de A1 over 8 jaar weer verbreden met een paar rijbanen. Voor Schiphol geldt hetzelfde, kon nog jaaaaaaren doorgroeien maar oeps, is nu ook al aan haar limiet. Het spoor net zo.

Het spoor/trein, zijn er geen alternatieven voor dit vervoersmiddel. Ik heb altijd het gevoel dat er zoveel aan capaciteit blijft liggen op deze "banen". Dat moet toch beter kunnen anno nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan