F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Ik zie nu dat Lammers heel lief Max verdedigt. Hij vergeet dat Max gewoon dit weekend te veel fouten heeft gemaakt.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zie nu dat Lammers heel lief Max verdedigt. Hij vergeet dat Max gewoon dit weekend te veel fouten heeft gemaakt.

Twee weken terug zei hij op TV dat hij s'middags naar LDL had geluisterd hoe Max de race had gewonnen. Dus zo'n analist neem ik niet meer serieus.
 

Janssen

Well-known member
Ik zie nu dat Lammers heel lief Max verdedigt. Hij vergeet dat Max gewoon dit weekend te veel fouten heeft gemaakt.

Lammers heeft gelijk. Als de 20-jaar oudere Raikkonen een fout kan maken en Vettel het op dezelfde plek op een veel drogere baan ook moeilijk heeft dan moet je het snel vergeten en verder kijken.
 

Ska P 187

Well-known member
Ach deze GP had ik eigenlijk al een beetje afgeschreven voor Verstappen. Ik ben benieuwd hoe hij het in Canada gaat doen en hoe goed de nieuwe motor daadwerkelijk is, dan met name tov Ferrari.
Met een beetje mazzel moet een podium er dat w?l inzitten voor hem
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel tegenvallende prestaties voor Red Bull en Toro Rosso. Bij de vrije trainingen zag het er nog zo zonnig uit voor Red Bull en Toro Rosso.
 

Janssen

Well-known member
F1 en andere motorsport

3x in de vangrail is gewoon te veel.

Joh kom op. Zondag meer dan 30 ronden op de volle limiet gereden. Hij kon gewoon echt niet nog harder. Plek 10 consolideren was geen optie en dat siert hem. Liever dan zo'n slapjanus als Rosberg.

Ik denk niet dat Red Bull hier heel lang van wakker ligt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Joh kom op. Zondag meer dan 30 ronden op de volle limiet gereden. Hij kon gewoon echt niet nog harder. Plek 10 consolideren was geen optie en dat siert hem. Liever dan zo'n slapjanus als Rosberg.

Ik denk niet dat Red Bull hier heel lang van wakker ligt.

Dat niet maar hij moet dit soort trucen niet te veel hebben. Nou zal hij ongetwijfeld een bak krediet hebben maar ik denk dat hij ook moet leren om na zo'n inhaalrace even te consolideren. Hij lag 9e en dan krijg je wel de kwalitatief betere rijders voor je die je net ff wat minder makkelijk asseert. Leuk dat hij 30 geweldige ronden rijdt maar met zo'n crash heb je er niet veel aan.

Overigens reed die Rosberg idd wel heel erg matig zeg in de regen.
 

Marinos

Well-known member
Max had natuurlijk ook gewoon even kunnen wachten tot einde tunnel waar hij daar voor zo ongeveer iedereen voorbij reed.
 

Ska P 187

Well-known member
Dan heb je niet goed gekeken wat er aan de hand was met het circuit en de opties die hij had.
Was het vol regen geweest dan had hij er langs gekund. Nu niet en had hij tevreden moeten zijn met een puntje of misschien een paar.
Geduld is een bitch.
 
Laatst bewerkt:

Tobcoach

New member
Max heeft wel krediet bij RB. En ik denk dat Jos en Raymond bij zijn switch hebben bedongen dat hij in ieder geval het seizoen afmaakt voor RB en ook de seizoenen erna. Mocht RB ooit van 'm af willen, zullen ze vermoedelijk heel diep in de buidel moeten tasten.

Horner gaf na de race al aan dat dit onderdeel is van de steile leercurve die Max nu meemaakt. Geeft m.i. al aan dat ze bij RB dit soort dingen al ingecalculeerd hadden. Die hebben vermoedelijk een potje op de begroting genaamd "schade auto Max" :D . En bovendien kan Dr. Marko het nu - ook voor zijn eigen reputatie - niet maken op Max al te hard te straffen.

Ondanks de crash nog een positief aspect voor Max na Monaco: hij is zijn strafpunten van vorig jaar kwijt, dus geen groot risico meer op een schorsing.
 

Ivanhoe

Active member
Bandenkeuzes voor Canada, met name opmerkelijke keuzes van Haas en Renault, die de Supersofts thuis laten. Vorig jaar waren alleen de Soft en Supersoft beschikbaar. Met de nieuwe bandenregels zijn nu dus ook de Ultrasoft er bij als extra keuze, waarbij Pirelli de soft als enige band heeft aangewezen als verplichte keuze voor de race. US is de verplichte compound voor Q3. Bandenslijtage in Montreal is net als in Monaco vrij beperkt, vorig jaar deden de meesten een 1-stopper (SS-S). Aangezien het er in Monaco op leek dat het verschil in slijtage tussen de supersoft en de ultrasoft niet zo heel groot was, is een strategie US-S wellicht ook mogelijk. 2 stopper zou dan US-US-SS of US-SS-US kunnen zijn.

CjxtQJfUYAEK5d9.jpg
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Verrassend inderdaad....

Wie weet is het bijna niet nodig, voorlopig voorspelt men op zaterdag en zondag regen.
 

Ivanhoe

Active member
Verrassend inderdaad....

Wie weet is het bijna niet nodig, voorlopig voorspelt men op zaterdag en zondag regen.

Veel regen wordt er voorspeld inderdaad, niet alleen op zondag zoals in Monaco maar veel regenachtige dagen. Canadese GP zat vroeger trouwens aan het eind van het seizoen, maar is in de jaren 80 naar voren gehaald juist vanwege de kleinere kans op regen in juni.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan