F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jozsef

New member
Alsof iedereen stilzit.
Ik doe het met je dat volgend jaar de Renaultmotor sneller is dan de oude Ferrarimotor.

Dat gevoel heb ik ook. Aan de andere kant, bij TR zullen ze toch niet helemaal gestoord zijn? Die pakken altijd de beste (betaalbare) motor.
 

gevegt

Well-known member
Dat gevoel heb ik ook. Aan de andere kant, bij TR zullen ze toch niet helemaal gestoord zijn? Die pakken altijd de beste (betaalbare) motor.
Ze hadden weinig keus. Mercedes en Honda wilde niet leveren.
Komt bij dat de teams niets zien in een goedkopere V8 of V10 voor alle teams. Iets wat ik jammer vind. Maar ja, ik ben dan ook een oude lul die van jankende motoren houd.
 

Janssen

Well-known member
Ze kopen de motoren van Ferrari. Als ik het goed begrijp zijn het de motoren die Ferrari nu zelf gebruikt, dus de 2015 versie.

Dan sta je dus al achter voor het nieuwe seizoen begint. Neem aan dat de rest alleen maar sterker wordt.
 

Ivanhoe

Active member
Jos heeft er veel vertrouwen in, hij verwacht dat Toro Rosso volgend seizoen een aantal keer kan strijden om het podium. Die 2015 motor van Ferarri is natuurlijk niet slecht, zeker als ze de works spec krijgen en niet de klantenmotor, en de testdata uit de windtunnel van nieuwe Toro Rosso schijnen veelbelovend te zijn qua downforce.

Bandenregels worden ook gewijzigd trouwens, per seizoen 13 sets beschikbaar, waarvan 3 droogweer compounds in plaats van 2. 2 sets aan te wijzen door Pirelli dienen te worden gereserveerd voor de race en 1 set van de zachtste compound mag alleen in Q3 worden gebruikt. Wordt nog interessant qua strategie?n met 3 keuzes aan droogweer compound. Alle teams hebben gisteren druk een nieuwe ultra zachte compound getest.

Verder is de agenda voor 2016 vastgesteld. 21 races, dus 2 meer dan dit jaar, waarvan Austin nog onzeker omdat ze er commercieel nog niet uit zijn met Bernie. Nieuw op de agenda Baku en Hockenheim. De eerste valt gelijk met Le Mans, dus geen prolongatie van zijn titel voor Hulk.

Complete agenda:

20 March Melbourne
3 April Bahrain
17 April Shanghai
1 May Sochi
15 May Barcelona
29 May Monte Carlo
12 June Montreal
19 June Baku
3 July Red Bull Ring
10 July Silverstone
24 July Hungaroring
31 Jury Hockenheim
28 August Spa-Francorchamps
4 September Monza
18 September Singapore
2 October Sepang
9 October Suzuka
23 October Austin
30 October Mexico City
13 November Interlagos
27 November Abu Dhabi
 

gevegt

Well-known member
Dus 6 wedstrijden billenknijpen voor Max.

Ik benieuwd of TR dat extra geld aan Ferrari wil betalen.
Het zou zomaar kunnen dat in de tweede helft van het seizoen een deal met Ferrari wordt gemaakt om de TR sneller te maken en Max naar Ferrari te laten gaan.
 

Ivanhoe

Active member
Dan sta je dus al achter voor het nieuwe seizoen begint. Neem aan dat de rest alleen maar sterker wordt.

Denk dat dat heel erg gaat meevallen, die 1.6 V6 hybrides zijn geintroduceerd in 2014, dus de stappen die de teams in 2015 hebbem gezet zijn enorm (vooral Ferarri ook). Zulke stappen gaan zeker niet meer gezet worden in 2016, op een gegeven moment pers je niet meer uit zo'n motor, Vettel heeft al aangegeven dat Ferarri vooral stappen zal moeten zetten in de ontwikkeling van de aero en het chassis, omdat de grootste rek wel uit de ontwikkeling van de motor is. Daarbij genomen dat Toro Rosso best wel eens de motor van het works team zal kunnen krijgen en neit de klantenmotor die nu in de Sauber ligt (als ik Toro Rosso zou zijn zou ik best genoegen willen nemen met de 2015 motor, maar dan wel die nu bij Kimi en Vettel achterin ligt. Denk dat die niet heel veel slechter zal zijn dan de 2016 klantenmotor. Verder hoor je heel veel optimistische geluiden uit het Toro Rosso en Verstappen-kamp, er is veel vertrouwen in het 2016-pakket.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Dus 6 wedstrijden billenknijpen voor Max.

Ik benieuwd of TR dat extra geld aan Ferrari wil betalen.
Het zou zomaar kunnen dat in de tweede helft van het seizoen een deal met Ferrari wordt gemaakt om de TR sneller te maken en Max naar Ferrari te laten gaan.


Ik weet niet, Max en Vettel lijkt me een slechte combi. Ferarri staat er echt om bekend 1 eerste rijden te hebben en een tweede rijder die in zijn dienst rijdt. Die rol ligt Max niet echt.
 

gevegt

Well-known member
Ivanhoe, jij weet ook wel dat het meeste wat de teams zeggen bijna altijd positief is en altijd met een tweede agenda?
Eigenlijk kan ik alleen Horner er op betrappen dat hij af en toe eerlijk is naar de pers toe.
 

Ivanhoe

Active member
McLaren, Red Bull en Toro Rosso waren niet altijd zo positief dit seizoen hoor ;-)
Ik denk echt dat die 2015 Ferarri een prima motor is en Jos is al helemaal geen tyoe voor mooi-weer praatjes. En ik ben natuurlijk een rasoptimist!
 

gevegt

Well-known member
Ik weet niet, Max en Vettel lijkt me een slechte combi. Ferarri staat er echt om bekend 1 eerste rijden te hebben en een tweede rijder die in zijn dienst rijdt. Die rol ligt Max niet echt.

Met dat laatste ben ik eens. Er zal een aardverschuiving plaats moeten vinden om Ferrari met twee gelijkwaardige auto's de baan op te laten sturen.
Ik denk dat Vettel zijn persoonlijkheid niet zoveel verschilt met die van Max. Het is een pure racer die altijd kijkt naar wat er beter kan. Sterker no, ze zouden elkaar wel eens goed kunnen liggen. Max met zijn jeugdige moed en pure snelheid en Vettel met zijn zelfreflectie en ervaring hoe om te gaan met echte druk en tegenslag.
 

JMD

Well-known member
Jos heeft er veel vertrouwen in, hij verwacht dat Toro Rosso volgend seizoen een aantal keer kan strijden om het podium. Die 2015 motor van Ferarri is natuurlijk niet slecht, zeker als ze de works spec krijgen en niet de klantenmotor, en de testdata uit de windtunnel van nieuwe Toro Rosso schijnen veelbelovend te zijn qua downforce.

Bandenregels worden ook gewijzigd trouwens, per seizoen 13 sets beschikbaar, waarvan 3 droogweer compounds in plaats van 2. 2 sets aan te wijzen door Pirelli dienen te worden gereserveerd voor de race en 1 set van de zachtste compound mag alleen in Q3 worden gebruikt. Wordt nog interessant qua strategie?n met 3 keuzes aan droogweer compound. Alle teams hebben gisteren druk een nieuwe ultra zachte compound getest.

Verder is de agenda voor 2016 vastgesteld. 21 races, dus 2 meer dan dit jaar, waarvan Austin nog onzeker omdat ze er commercieel nog niet uit zijn met Bernie. Nieuw op de agenda Baku en Hockenheim. De eerste valt gelijk met Le Mans, dus geen prolongatie van zijn titel voor Hulk.

Complete agenda:

20 March Melbourne
3 April Bahrain
17 April Shanghai
1 May Sochi
15 May Barcelona
29 May Monte Carlo
12 June Montreal
19 June Baku
3 July Red Bull Ring
10 July Silverstone
24 July Hungaroring
31 Jury Hockenheim
28 August Spa-Francorchamps
4 September Monza
18 September Singapore
2 October Sepang
9 October Suzuka
23 October Austin
30 October Mexico City
13 November Interlagos
27 November Abu Dhabi

Definitieve agenda was toch allang bekend?
 

Ivanhoe

Active member
Was nog een voorstel, vandaag formeel vastgesteld door de FIA. Hij is overigens vrijwel ongewijzigd, alleen Mexico is een week naar voren gehaald ivm onzekerheid Austin.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Max die zijn eerste GP wint met een Ferrarimotor en het jaar daarop wereldkampioen wordt met de rode bolide onder zijn reet.
Zucht, was het maar 2017.
 

Ivanhoe

Active member
Max die zijn eerste GP wint met een Ferrarimotor en het jaar daarop wereldkampioen wordt met de rode bolide onder zijn reet.
Zucht, was het maar 2017.

Ik denk dat Red Bull zn zaakjes dan inmiddels voor elkaar heeft. Voor Max het perfecte moment om de stap naar RBR te maken en de route van Vettel te volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan