Weekendvoetbal

JMD

Well-known member
En even voor Bonehead nog maar even een quote van mij dan... (10 mei 2026, je kan hem in dit topic teruglezen en lees dan verder en je ziet dat werkelijk niks van je beschuldigingen aan mijn adres blijft staan)
Ik heb zelf eerder hier ook al aangegeven dat ik me niet kan voorstellen wat er leuk is aan spelen op een avond om 18.00 in de wintertijd.
Maar als een club dat nou wel wil, en daarna een DJ laat komen en een feestavond houdt, dan is dat toch aan die club om dat te doen. Wie weet dat het bij die club wel werkt. VVSB heeft jarenlang altijd op zaterdag om 18.00 thuis gespeeld en doet dat nu nog steeds een keer of 6 per seizoen, waaronder o.a. al een paar jaar de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop. Dat zal men echt niet voor niks doen, of niet als er spreekwoordelijk 3 man en een paardenkop zitten.
 

noordooster

Well-known member
Er zijn een paar argumenten van de KNVB die ik niet kan volgen;
Is dat zo? En waarom wordt die niet gepubliceerd.
Is er in die sporten ook een afspraak waarbij een deel van de clubs een voorkeursbehandeling krijgt?
Ik vind de argumenten van de KNVB niet allemaal even sterk.
Bovendien waren er vele goede argumenten te geven die nu achterwege bleven.
Waarom het aantal principiële zaterdagclubs kennelijk afneemt?
Door fusies of door opheffing?
Met voorkeursbehandeling zul je bedoelen, dat principiële zaterdagclubs niet op zondag voetballen.
Het lijkt me niet verstandig hen ertoe te willen dwingen.
En over de eventuele gevolgen daarvan heb ik het eerder al gehad.
 

noordooster

Well-known member
Meerdere leden van dit forum lijken veel sympathie te hebben voor de argumenten van de kerngroep weekendvoetbal.
Waarvan een deel natuurlijk ook in die bodemprocedure aan bod komen.
Maar wat wil men hier?
1. Helemaal geen weekendvoetbal in de 2e en 3e klasse ( En dat in de 1e klasse tem 2e divisie behouden)?
2. Alleen weekendvoetbal als principiële zaterdagverenigingen verplicht op zondag gaan voetballen ( vanaf de 3e klasse tem de 2e divisie)?
3. Principiële zaterdagverenigingen uitsluiten van weekendvoetbal in de 2e en 3e klassen? ( of helemaal vanaf de 3e klasse tem de 2e divisie)?
 

Baggio

Active member
Geen nieuwe, verrassende argumenten gehoord van de KNVB en de Kerngroep. Wat wel duidelijk is geworden dat de clubs een probleem hebben mbt ledenvertegenwoordiging. Die is gewoon slecht en zeer ouderwets ingericht. Dat geeft Zeist heel veel ruimte om zaken naar eigen inzicht in te vullen. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar hoe de KNVB het lijstje Principiëlen gaat monitoren. Reli-clubs die stiekem op zondag spelen op bijv. trainingskamp morgen wat mij betreft zonder waarschuwing van de lijst gehaald worden. Want het blijft krom.
 

Joost

Well-known member
Geen nieuwe, verrassende argumenten gehoord van de KNVB en de Kerngroep. Wat wel duidelijk is geworden dat de clubs een probleem hebben mbt ledenvertegenwoordiging. Die is gewoon slecht en zeer ouderwets ingericht. Dat geeft Zeist heel veel ruimte om zaken naar eigen inzicht in te vullen. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar hoe de KNVB het lijstje Principiëlen gaat monitoren. Reli-clubs die stiekem op zondag spelen op bijv. trainingskamp morgen wat mij betreft zonder waarschuwing van de lijst gehaald worden. Want het blijft krom.
En die vertegenwoordiging lijkt me ook het punt waarop de KNVB bakzeil kan halen. Je kunt niet iets ingrijpends zoals dit laten beslissen tussen de soep en de aardappelen door, door mensen die allemaal met 2 petten op moeten zitten.
 

noordooster

Well-known member
En die vertegenwoordiging lijkt me ook het punt waarop de KNVB bakzeil kan halen. Je kunt niet iets ingrijpends zoals dit laten beslissen tussen de soep en de aardappelen door, door mensen die allemaal met 2 petten op moeten zitten.
Daar hoorde ik jou nooit over toen de KNVB met behulp van die ledenraad het weekendvoetbal in de hogere amateurklassen erdoor drukte, ondanks dat uit raadplegingen/ enquetes bleek,dat met name het zaterdagvoetbal er bepaald niet op zat te wachten.
Overigens vind ik die ledenraad ook maar niks. Voor de van der Zeetjes van de KNVB is die ledenraad een vrij gemakkelijk middel.

Er wordt op dit forum met graagte aangehaald, dat er ooit door een principiële zaterdagclub tijdens een trainingskamp op zondag werd getraind.
Ik vind niet, dat dit de KNVB-criteria voor principiële zaterdagclub in de weg staat. (Convenant en nooit een team op zondag in KNVB- competitie)

En overigens begrijp ik niet waarom die kort-geding rechter zoveel tijd nodig heeft om tot een oordeel te komen.
Trouwens die rechter leek ook al een deel van die komende bodemprocedure voor zijn rekening te willen nemen.
 
Laatst bewerkt:

Baggio

Active member
Daar hoorde ik jou nooit over toen de KNVB met behulp van die ledenraad het weekendvoetbal in de hogere amateurklassen erdoor drukte, ondanks dat uit raadplegingen/ enquetes bleek,dat met name het zaterdagvoetbal er bepaald niet op zat te wachten.
Overigens vind ik die ledenraad ook maar niks. Voor de van der Zeetjes van de KNVB is die ledenraad een vrij gemakkelijk middel.

Er wordt op dit forum met graagte aangehaald, dat er ooit door een principiële zaterdagclub tijdens een trainingskamp op zondag werd getraind.
Ik vind niet, dat dit de KNVB-criteria voor principiële zaterdagclub in de weg staat. (Convenant en nooit een team op zondag in KNVB- competitie)

En overigens begrijp ik niet waarom die kort-geding rechter zoveel tijd nodig heeft om tot een oordeel te komen.
Trouwens die rechter leek ook al een deel van die komende bodemprocedure voor zijn rekening te willen nemen.
Principieel zijn betekend: altijd, overal, geen uitzonderingen. Dus een kliklijn of zoiets lijkt me helemaal niet iets om je zorgen over te maken.
 
Bovenaan