Blind moet gewoon blijven, aldus Ronald De Boer in zijn VI-column.
Met Duitsland hield het lange tijd ook niet over met hem en bij de VS ben ik nu ook niet onder de indruk geraakt. Voor mijn gevoel krijg je een tweede van Basten en weet niet of we daar nu op zitten te wachten.Klinsmann komt waarschijnlijk vrij. Ideetje?
Volgens mij zijn we niet blijven hangen in onze eigen speelwijze en opstelling. Volgens mij hebben we veel wedstrijden met verschillende systemen gespeeld van 4-3-3, 5-3-2 tot aan 4-2-4 deze kwalificatie. Ook qua opstellingen zijn er een hoop wisselingen geweest met telkens een andere spits, rechtsback, linksback en centraal duo achterin. Dit alles los van het feit dat je met de eigen speelwijze van 4-3-3 gewoon meer punten had horen te halen dan dat ze nu gedaan hebben.Het probleem in Nederland is dat wij teveel zijn blijven hangen in onze eigen speelwijze en opstelling en wij nu de deksel op onze neus krijgen nu wij dit niet meer kunnen compenseren met de individuele kwaliteiten van exceptionele individuen (Sneijder in 2010 en Robben in 2014).
Indien Turkije aanstaande dinsdag minimaal 1 punt pakt (waarvan ik vrees dat dit gebeurt), dan denk ik dat we maar eens een buitenlandse coach moeten aanstellen die met zijn eigen speelwijze ervoor moet zorgen dat Nederland weer naar vermogen gaat presteren.
Klopp was voor mij de ideale kandidaat geweest, maar er zijn vast nog wel andere vaardige coaches te vinden. bij voorkeur iemand die geen Nederlands kan lezen zodat hij zich niet druk hoeft te maken over columns in de telegraaf of de vi
Hoe komen jullie er bij dat Blind weg moet? Die blijft gewoon hoor.
Dat is niet zo moeilijk: Gaston Sporre.Laten we eerst een opvolger voor Van Oostveen zoeken.
En terecht, hij verdient een tweede kans.