Zonder Blind (niet?) naar Rusland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Ach als Blind Tete en Riedewald had opgesteld was het weer een probleem dat hij in zo'n belangrijke wedstrijd even 2 spelers laat debuteren die een handvol wedstrijden op hun positie in de Eredivisie gespeeld hebben. Hadden we hem daar op kunnen affikken als het mis was gegaan.

Al heeft Blind natuurlijk wel gewoon domme dingen gedaan, zoals Klaassen op 6 wat bij Ajax geen doorslaand succes was en natuurlijk het lachwekkende wisselbeleid. Maar goed, hij kiest voor de ervaring in zijn selectie en die hebben hem in de personen van Van der Wiel, Martins Indi, Wijnaldum en Robben laten zitten.
 

Fabian

Active member
Ach als Blind Tete en Riedewald had opgesteld was het weer een probleem dat hij in zo'n belangrijke wedstrijd even 2 spelers laat debuteren die een handvol wedstrijden op hun positie in de Eredivisie gespeeld hebben. Hadden we hem daar op kunnen affikken als het mis was gegaan.

Al heeft Blind natuurlijk wel gewoon domme dingen gedaan, zoals Klaassen op 6 wat bij Ajax geen doorslaand succes was en natuurlijk het lachwekkende wisselbeleid. Maar goed, hij kiest voor de ervaring in zijn selectie en die hebben hem in de personen van Van der Wiel, Martins Indi, Wijnaldum en Robben laten zitten.

Je kunt ook stellen dat Blind waarschijnlijk niet de goede spelers geselecteerd heeft. Hij heeft nu twee voetballers opgeroepen die bij hun club niet spelen en twee vervangers die net komen kijken. Als het dus fout gaat, weegt het alternatief opeens wel heel zwaar in een dergelijk moeilijke wedstrijd.

En nou is hij blessuregevoelig, maar om Robben kwalijk te nemen dat hij met liesklachten het veld verlaat, is wat overtrokken.
 

De Wolf

Well-known member
Cillessen

Riedewald
Blind jr
Tete
Van der Wiel

Klaassen
Anita
Sneijder

Promes
Huntelaar
Narsingh

Allemaal met een Ajax verleden

De andere 12 hebben dat overigens niet
 

Pascallovic

Well-known member
Je kunt ook stellen dat Blind waarschijnlijk niet de goede spelers geselecteerd heeft. Hij heeft nu twee voetballers opgeroepen die bij hun club niet spelen en twee vervangers die net komen kijken. Als het dus fout gaat, weegt het alternatief opeens wel heel zwaar in een dergelijk moeilijke wedstrijd.

En nou is hij blessuregevoelig, maar om Robben kwalijk te nemen dat hij met liesklachten het veld verlaat, is wat overtrokken.
Selectiebeleid kun je inderdaad dingen over zeggen. Aan de andere kant heeft een Janmaat deze kwalificatiereeks ons ook al punten gekost en is hij op het WK uit de basis gespeeld door Verhaegh en later Kuyt. Waarmee ik overigens niet zeg dat Van der Wiel zoveel meer vertrouwen geniet hoor. Het is lood om oud ijzer en volgens mij gaat het altijd mis over rechts. Ik had overigens ook andere centrale verdedigers dan Indi geselecteerd. Pieters op de back positie en Daley Blind centraal. Doet hij ook bij Man Utd en wat dat betreft een betere optie dan Indi.

Ik denk dat bij Robben zijn gretigheid hem de kop gekost heeft en dat hij daardoor die liesklachten kreeg. Was erg aanwezig, wilde telkens te actie maken en liep praktisch op elke bal. Valt natuurlijk te prijzen, maar bij Robben weten we dat hij snel geblesseerd raakt en dan juist niet te geforceerd moet gaan spelen met het oog op een terugslag. Ik denk dat hij Blind daar een beetje heeft laten zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Selectiebeleid kun je inderdaad dingen over zeggen. Aan de andere kant heeft een Janmaat deze kwalificatiereeks ons ook al punten gekost en is hij op het WK uit de basis gespeeld door Verhaegh en later Kuyt. Waarmee ik overigens niet zeg dat Van der Wiel zoveel meer vertrouwen geniet hoor. Het is lood om oud ijzer en volgens mij gaat het altijd mis over rechts.

Janmaat heeft inderdaad fouten gemaakt die punten hebben gekost. Waar Janmaat ons in Tsjechi? de kop heeft gekost heeft Van der Wiel echter tegen IJsland zijn steentje bijgedragen en in andere wedstrijden ook geen beste indruk gemaakt. Hoe kun je een rechtsback zonder spelritme selecteren. Selecteer dan Verhaegh, Janmaat of Karsdorp of iemand anders die wel regelmatig naar behoren rechtsback speelt.
 

De Wolf

Well-known member
Driekwart daarvan komt tekort.

Keeper reken ik mee. Ga het niet nog eens uitleggen waarom Je aan Krul meer hebt.
 

Batigoal

Well-known member
Krul faalt anders regelmatig bij Newcastle omdat hij daar een slechte verdediging voor zich heeft. Bij Oranje ook, dus hij zou het niet beter doen in Oranje. Stopt zo nu en dan een penalty inderdaad, maar daarentegen is de voortzetting van Krul dramatisch wat tegentreffers oplevert dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.

BMI opstellen was gewoon een fout; die man heeft nooit een goeie wedstrijd in Oranje gespeeld. Van der Wiel zonder wedstrijdritme en Blind op links slaan ook nergens op. Blind centraal achterin en Janmaat en Pieters op de backs en je had veel meer zekerheid gehad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom is Janmaat nou eigenlijk compleet uit beeld geraakt? Die flater tegen Tsjechi??

Volgens mij wel ja. Dan snap ik niet wat Van der Wiel er wel bij doet. Tegen IJsland uit was Van der Wiel ook degene die het hardste door het ijs zakte. Of heeft Janmaat nog tegen de Turken mogen falen?
 

Fabian

Active member
Dat heeft wel meegeholpen, maar hij heeft daarna nog wel een paar interlands meegedaan, dus hij was in iedergeval ook na Tsjechie nog in beeld.

Hij is wel even uit beeld geweest na dat eigen doelpunt, maar daarna zat hij er weer bij.

Volgens mij werd zijn rode kaart bij Newcastle hem kwalijk genomen. En dat is natuurlijk veel erger dan in je neus peuteren op de tribune van PSG.

En je kunt vinden van Janmaat wat je wil en zijn seizoensopening was ongelukkig, maar hij was vorig jaar bij Newcastle wel speler van het seizoen. Het was een waardeloos seizoen, maar het zegt toch iets. Het is niet dat die jongen er niets van kan. Het is ook niet dat Janmaat even de ploeg op sleeptouw zal nemen, maar hij wordt wel erg snel afgeserveerd.
 

de waan

Well-known member
Ok?, dacht dat het meteen daarna gebeurd was. Hij had inderdaad een paar mindere wedstrijden, maar dat kun je van bijna alle verdedigers wel zeggen. Als je een beetje zekerheid zoekt zou het toch logischer zijn om te kiezen voor spelers die een basisplaats hebben in een grote competitie.
 

Fabian

Active member
Ok?, dacht dat het meteen daarna gebeurd was. Hij had inderdaad een paar mindere wedstrijden, maar dat kun je van bijna alle verdedigers wel zeggen. Als je een beetje zekerheid zoekt zou het toch logischer zijn om te kiezen voor spelers die een basisplaats hebben in een grote competitie.

Alleen De Vrij kan zeggen dat hij stabiel is geweest. Was gisteren achterin ook weer de meest zekere factor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan