Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Mijn eerste ervaring bij Blauw Geel '38 eindigde voor Fregge in een deceptie, het werd 0-5 voor Quick. Voor mij persoonlijk niet, want 'de assistent met krullen' kreeg na afloop van de wedstrijd in de bestuurskamer een heerlijk dienblad vol met kaasblokjes geserveerd. Waarvoor dank, Fregge! We hebben ervan genoten. :)

In de eerste helft kwam een iets makkelijker voetballend Quick op 0-1 door een strafschop. Blauw Geel kreeg wel wat kansjes, ook aan het begin van de tweede helft, maar vanaf de 0-2 zat het er niet meer in. Quick was in kort tijdsbestek 4x trefzeker, er werd effectief met de kansen om gegaan. Bij de 0-5 was de doelpuntenmaker mooi op lijn met de laatste verdediger, dus daardoor kon de nr 5. de 0-5 op het scorebord zetten. In de laatste 10 minuten was het wachten totdat de klok 90 minuten aan gaf.

Al met al leuke ervaring bij Blauw Geel. Gezellig ook, en een sympathieke trainer.

De strijd onderin is alleen maar weer spannender geworden, elke wedstrijd gaat ergens om. Extra leuk dus voor een neutraal iemand zoals ik. :)
 

Fregge

Well-known member
Mooi dat de kaasblokjes bevielen haha!

Jammer van het resultaat. Harde tik. Word inderdaad nog spannend onderin.
 

Jacco

Well-known member
Voor Quick'20 wordt het met de week lastiger.

Binnen no time met 0-3 achter, terugkomen tot 2-3, een kans voor open doel op 3-3, en dan uiteindelijk verliezen 2-4. Jammer.
 

Unregistere

Well-known member
Doorgaans is 40 punten wel voldoende om minimaal veertiende te worden. Maar in deze afdeling zijn de verschillen zo klein, dat het mij niet zou verbazen als er - net als in het eerste seizoen tweede divisie - een ploeg de nacompetitie in moet terwijl ze meer dan 40 punten hebben. Wel deksels spannend, al zijn de laatste drie inmiddels denk ik wel bekend. Alleen nog de vraag wie daar de dans ontspringt met betrekking tot directe degradatie.

https://www.voetbal247.nl/speler-van-de-week-de-nominaties-van-speelronde-27/

Geen spelers van favoriete clubs hier genomineerd helaas. Zal Van der Moot wel worden, al zijn de beloften niet populair. Zelf op Serbony gestemd!
 

de waan

Well-known member
40 punten is wel genoeg of er moeten wel heel gekke dingen gebeuren. Het makkelijkst is dus 'gewoon' twee keer winnen van OJC. Te beginnen zondag.
 

Fregge

Well-known member
Vlak voor wij er naar toe moeten. Kan in ons voordeel werken, aangezien we dan 2 weken rust hebben gehad. Ik weet (nog) niet of er een oefenwedstrijd wordt gepland.
 

Unregistere

Well-known member
Nog net op tijd voor Groene Scout het nieuwe programma plaatst:


Speelronde 27

Blauw Geel ’38 – Quick 0-5
Dongen – UNA 1-2
EVV – JVC Cuijk 3-2
GOES – Hercules 3-1
HBS – OSS ’20 2-3
OFC – HSC ’21 4-0
OJC Rosmalen – Jong FC Volendam 0-6
Quick ’20 – ADO ’20 2-4
TEC – Westlandia 0-2

STAND

1. Jong FC Volendam 26-54
2. UNA 27-51
3. OFC 27-50
4. TEC 26-48
5. OSS '20 27-48
6. GOES 26-42
7. ADO '20 26-41
8. Quick 24-39
9. Westlandia 26-35 (-6)
10. HSC '21 26-35 (-13)
11. Dongen 27-35
12. JVC Cuijk 26-32
13. EVV 25-31
14. Blauw Geel '38 27-31
15. Hercules 24-30
16. OJC Rosmalen 26-21
17. Quick '20 26-20
18. HBS 26-19

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 18
2. Serhat Ko? (TEC) 17
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 17
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 17
5. Tony de Groot (OSS '20) 16
6. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 15
7. Marc Boshoff (Quick) 14
=. Dani van der Moot (Jong FC Volendam) 14
9. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
12. Brian Boogers (UNA) 12
=. Erwin Franse (GOES) 12
=. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 12
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 12
16. Jos Peltzer (OSS '20) 11
=. Steve Schalkwijk (GOES) 11
18. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 10
=. Thomas Schilders (Dongen) 10

danivandermoot-.jpg

Dani van der Moot sloeg namens koploper Jong FC Volendam liefst vijf keer toe tegen OJC Rosmalen en hakte de Brabanders dus in.... mootjes!
 

De Groene Scout

Well-known member
Nou, daar komt ie dan maar direct:

Zaterdag
Jong Volendam - Dongen
sv OSS 1920 - Blauw Geel'38

Zondag
ADO'20 - EVV
Quick - TEC
Hercules - Quick'20
Westlandia - OFC
JVC Cuijk - HBS
HSC'21 - OJC Rosmalen
UNA - GOES

We beginnen dus op zaterdag met 'hupsen' voor Volendam en OSS.
Zondag een 3 punter zou fijn zijn, dan schiet het lekker op. Als alles tegenzit en we zelf niet winnen en de overige ploegen rondom de P/D plek wel, dan wordt het nog weer extreem spannend.
 
Bovenaan