WK Kwalificatie 2022 - Europa

Abubakari

Well-known member
En dan straks weer helemaal hyper en topfavoriet en dan weer van Wales verliezen. Of met 5-2 onderuit tegen Zwitserland als het er om gaat. Kwalicatiesterren, je hebt er niks aan.
 

Abubakari

Well-known member
Nou nou, nu niet flauw doen omdat wij er eentje meer hebben gemaakt vanavond.
Ik vind jou al tof van toen je nog Animalfreak heette, dat weet je toch? Ik wil gewoon niet dat je straks op het EK een enorme tegenvaller te incasseren krijgt. Dus bereid ik je vast een beetje voor, de hosanna moet niet te groot worden. Straks op het EK als topfavoriet onderuit tegen Oranje en dan ben je weer niet te troosten. Moeten we niet willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Kielse Rat

Well-known member
Ik vind jou al tof van toen je nog Animalfreak heette, dat weet je toch? Ik wil gewoon niet dat je straks op het EK een enorme tegenvaller te incasseren krijgt. Dus bereid ik je vast een beetje voor, de hosanna moet niet te groot worden. Straks op het EK als topfavoriet onderuit tegen Oranje en dan ben je weer niet te troosten. Moeten we niet willen.

De hosanna valt nog mee hoor, ik weet heus wel dat de Wit-Russen geen serieuze graadmeter zijn. In mijn ogen is er niet één topfavoriet voor het EK aankomende zomer die er bovenuit steekt. Elk land heeft positieve en negatieve uitschieters gekend tijdens de Nations League en kwalificatiewedstrijden.
 

Mario

Well-known member
Tijdens het EK van 2016 was ik op vakantie in Turkije, met veel Belgen in het hotel. België moest die avond tegen Wales, maar het gesprek van de dag ging al over de halve finale tegen Portugal. Leuke avond was het vervolgens... het zijn net Hollanders die Belgen.
 

U.G.

Well-known member
Portugal won gisteren met 1-3. Maar Luxemburg heeft gevochten, ze hadden eerder al uit bij Ierland gewonnen. Opvallend is dat er heel veel Portugese namen rondlopen bij hun, vaak jongens van Kaapverdische afkomst, maar ook een Portugees.

Portugal startte in een 4-2-4 formatie, waarschijnlijk omdat de coach denkt dat we in 1962 leven. Pas toen Bernardo terugzakte werd er orde op zaken gesteld. Voor mij is het duidelijk, het middenveld moet bestaan uit pitbulltjes Palhinha en Sanches, en met de punt naar voren Bruno Fernandes. Met Sergio Oliveira als back-up. Danilo en Neves zijn verzwakkingen. Voorin Ronaldo ( die tegen die tijd hopelijk Juve alweer vergeten is ), Jota en Bernardo Silva. Felix als back-up. Cancelo en Mendes als backs, Pepe en Ruben Dias centraal. And let's rock and roll.
 

Abubakari

Well-known member
Andorra is sterker dan in 2017, ik ga voor 2-0. Uitkijken dat we niet op achterstand komen want ik heb de indruk dat we daar slecht mee om kunnen gaan. Blijkt ook wel, we zijn nog ongeslagen in wedstrijden waarin we niet op achterstand kwamen.
 

erka

Well-known member
Portugal won gisteren met 1-3. Maar Luxemburg heeft gevochten, ze hadden eerder al uit bij Ierland gewonnen. Opvallend is dat er heel veel Portugese namen rondlopen bij hun, vaak jongens van Kaapverdische afkomst, maar ook een Portugees.

Portugezen zijn de gastarbeiders van Luxemburg uit de jaren 60-70 in de ertsmijnen en staalindustrie rond Esch-sur-Alzette. Dus vandaar.
 

Abubakari

Well-known member
Andorra, met het hoofd al bij de thee, komt in de tweede minuut van de blessuretijd op achterstand.

Die Adler 0-1 achter tegen Noord Macedonie. :)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
San Marino dat met 0-0 de rust haalt, dat zal ook niet vaak gebeurd zijn.
 

U.G.

Well-known member
Portugezen zijn de gastarbeiders van Luxemburg uit de jaren 60-70 in de ertsmijnen en staalindustrie rond Esch-sur-Alzette. Dus vandaar.

Klopt, tegenwoordig runnen ze samen met de Italianen bijna alle bouw-en aannemersbedrijven in dat land. De rest zit in de horeca of supermarkten. Deed vroeger nog weleens een weekendje Luxemburg, ook voor de inkopen, by far de grootste Portugese gemeenschap in de Benelux.

Ik wist alleen niet dat er inmiddels 8 spelers uit de voltallige selectie een link met PT hadden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Yanick Frick schiet een corner in één keer binnen voor Liechtenstein.
 
Bovenaan