WK Kwalificatie 2018: Europa

erka

Well-known member
Van 1998 tot en met 2006 was het eigenlijk FR Joegoslavi?, bestaand uit spelers van Servi? en Montenegro. In verschillende benamingen maar geografisch ongeveer hetzelfde gebied.

Daarvoor waren ze van 92-98 geschorst en daarna werd Montenegro zelfstandig.
 

U.G.

Well-known member
Wel hard voor Zwitserland: 27 op 30 pakken, heel de kwalificatie op kop gestaan en dan toch nog barrages moeten spelen omdat je je laatste match verliest.

Die 'andere' is ook alles blijven winnen, en overtuigender. Dan komt het logischerwijs aan op de onderlinge duels. And truth be told Zwitserland heeft gisteren dan ook werkelijk he-le-maal niks laten zien.

William Carvalho ( wat is tie goed ) en Bernardo Silva, de twee beste spelers op veld.
 

Janssen

Well-known member
Van de 1629 spelers die in actie kwamen tijdens de WK-kwalificatie gaven er slechts twee meer passes achteruit op eigen helft dan Daley Blind.
 

Abubakari

Well-known member
Van de 1629 spelers die in actie kwamen tijdens de WK-kwalificatie gaven er slechts twee meer passes achteruit op eigen helft dan Daley Blind.

Kevin Strootman was ??n van die twee anderen?

Zweden uit, je speelt ze van de mat, moet alleen nog even de kansen benutten. Totdat Strootman besluit Marcus Berg vrij te zetten, 1-0 achter op slag van rust.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Strootman is denk ik statistisch de slechtste speler van de hele WK kwalificatie. Die moet je nooit meer oproepen.
 

Maasveld

Well-known member
Kevin Strootman was ??n van die twee anderen?

Zweden uit, je speelt ze van de mat, moet alleen nog even de kansen benutten. Totdat Strootman besluit Marcus Berg vrij te zetten, 1-0 achter op slag van rust.
Wie cre?erde de grootste kansen ook alweer?
Strootman is denk ik statistisch de slechtste speler van de hele WK kwalificatie. Die moet je nooit meer oproepen.
Wijnaldum lijkt me een grotere kanshebber.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je de hele kwalificatie verstoppertje speelt zoals Wijnaldum en nooit de bal wil hebben dan speel je inderdaad ook niet het meeste achteruit.
 

Janssen

Well-known member
Alle credits trouwens naar Bart Frouws (@bartf op Twitter) die deze feiten deelt. Zomaar een greep:

Van de 393 spelers met minimaal 1 doelpunt (excl. strafschoppen) in deze kwalificatiereeks waren er slechts twee met een lagere schotconversie dan Vincent Janssen (3,1%)

De Faer?er Eilanden hielden in deze kwalificatiereeks vaker de nul (5x) dan Oranje in de vorige EK-kwalificatie en deze WK-kwalificatie samen (4 clean sheets).

Alleen Oekra?ne (231) speelde vaker terug op de eigen doelman dan Oranje (176) tijdens de WK-kwalificatie.

Strootman is denk ik statistisch de slechtste speler van de hele WK kwalificatie.

Ik ben benieuwd.
 
Bovenaan