WK Kwalificatie 2018: Europa

JMD

Well-known member
Welnee, was op de bal.
Was een ongelukje... ;)


Dit was ouderwets Engels voetbal uit de lagere divisies van de jaren 80. De tijd dat geen enkele speler na zijn carri?re nog alle tanden in zijn mond had.
 

erka

Well-known member
:D

De NOS weet te melden dat Slowakije nu al de slechtste nummer twee is en dus geen play offs speelt.

Voor zover ik de posts van Forza AZ goed begrijp, is dat inderdaad het geval.

Mooi voor IJsland, ik weet nu al voor wie ik volgend jaar ben. Die gaan er zeker niet als toeristen heen.
 

gevegt

Well-known member
Voor zover ik de posts van Forza AZ goed begrijp, is dat inderdaad het geval.

Mooi voor IJsland, ik weet nu al voor wie ik volgend jaar ben. Die gaan er zeker niet als toeristen heen.

Dat denk ik ook. Die gaan voor het voetbal en niet voor de goedkope drank.
 

Forza AZ

Well-known member
:D

De NOS weet te melden dat Slowakije nu al de slechtste nummer twee is en dus geen play offs speelt.

Alleen een wonder kan Slowakije nog in de play-offs helpen. Dan moet morgen namelijk Bosni? winnen in Estland en Griekenland thuis niet winnen van Gibraltar.
 

Tobcoach

New member
Met de uitslagen van gisteravond staat ook vast welke landen in de play-offs een beschermde en welke een onbeschermde status hebben. Dat wordt bepaald aan de hand van de FIFA-ranglijst van 19 oktober, maar de landen die nu klaar zijn spelen tot aan de deadline van de ranglijst geen wedstrijden meer. Zou ook erg dom zijn, aangezien vriendschappelijke wedstrijden je puntengemiddelde over het algemeen omlaag haalt.

Beschermd:
Portugal of Zwitserland
Itali?
Kroati?
Denemarken (de Denen profiteren maximaal van de zeperd van Wales, want anders zou Wales beschermd zijn)

Onbeschermd:
Zweden of Nederland (Zweden komt bij winst op Nederland 2 punten tekort voor een beschermde status)
Noord-Ierland
Ierland
Griekenland of Slowakije (als Bosni? 2e wordt in de groep met Griekenland, zijn de Bosni?rs de slechtste nrs. 2)
 

Forza AZ

Well-known member
Met de uitslagen van gisteravond staat ook vast welke landen in de play-offs een beschermde en welke een onbeschermde status hebben. Dat wordt bepaald aan de hand van de FIFA-ranglijst van 19 oktober, maar de landen die nu klaar zijn spelen tot aan de deadline van de ranglijst geen wedstrijden meer. Zou ook erg dom zijn, aangezien vriendschappelijke wedstrijden je puntengemiddelde over het algemeen omlaag haalt.

Beschermd:
Portugal of Zwitserland
Itali?
Kroati?
Denemarken (de Denen profiteren maximaal van de zeperd van Wales, want anders zou Wales beschermd zijn)

Onbeschermd:
Zweden of Nederland (Zweden komt bij winst op Nederland 2 punten tekort voor een beschermde status)
Noord-Ierland
Ierland
Griekenland of Slowakije (als Bosni? 2e wordt in de groep met Griekenland, zijn de Bosni?rs de slechtste nrs. 2)

Zweden kan natuurlijk ook nog groepswinnaar worden. Is Frankrijk dan geplaatst in de play-offs en Denemarken niet?
 

Tobcoach

New member
In het hoogst onwaarschijnlijke geval dat Frankrijk thuis niet wint van Wit-Rusland en Zweden van Nederland wint (minder onwaarschijnlijk...), zou Frankrijk inderdaad een beschermde status hebben en Denemarken niet.
 

Kielse Rat

Well-known member
Moest Nederland het toch klaarspelen, moet je wel hopen dat je Denemarken loot in de barages. Portugal, Itali? of Kroati? lijken me toch een tikje te zwaar.
 

Abubakari

Well-known member
Als we met 7-0 van Zweden hebben gewonnen kunnen wij de hele wereld weer aan. Laat die Italianen of Portugezen dan maar komen. Appeltje eitje en een ABC'tje bovendien.
 

ALenstra

Well-known member
Portugal-Zwitserland 12 minuten na rust 2-0, Djourou scoorde een eigen doelpunt en Andre Silva scoorde de tweede.
 

Kielse Rat

Well-known member
Wel hard voor Zwitserland: 27 op 30 pakken, heel de kwalificatie op kop gestaan en dan toch nog barrages moeten spelen omdat je je laatste match verliest.
 
Bovenaan