WK 2026

JMD

Well-known member
Zo raar is dat toch niet? De loting is op 5 december en de FIFA ranking van november of oktober zal ervoor worden gebruikt. Een beetje vooruitkijken is juist leuk.
Precies. En wie dat niet wil, ook goed, maar verbaas me er altijd over dat mensen meningen hebben over wat anderen leuk vinden.

Ik leef wat meer bij de dag en ben vooral geïnteresseerd wie we tegen kunnen komen als we eenmaal geplaatst zijn.
Tsja, en dat hangt dan precies net af van de potindelingen...

JMD

Well-known member
Spanje overweegt het wk te boycotten als Israël zich plaatst en mag meedoen…

Met de doden in Qatar en de dramatische werkomstandigheden en het behandelen van die arbeiders als slaven hadden ze geen moeite…

gevegt

Well-known member

Met de doden in Qatar en de dramatische werkomstandigheden en het behandelen van die arbeiders als slaven hadden ze geen moeite…
Hoewel ik er tegen ben, mag een land dat natuurlijk zelf beslissen.

Mario

Well-known member
Forumleiding

Makkelijk roepen, wetende dat Israël zich toch niet zal plaatsen voor het WK.

JMD

Well-known member
Hoewel ik er tegen ben, mag een land dat natuurlijk zelf beslissen.
O zeker, het is alleen vrij hypocriet om dat te willen doen wegens Israël, maar het bv geen probleem te vinden dat Iran meedoet (daar gebeuren ook zat dingen die nou 'niet zo netjes' zijn (om het maar zacht uit te drukken)), dat ze 4 jaar terug geen probleem met Qatar hadden en zo zijn er nog zat andere zaken te bedenken waar ze dan geen enkel probleem mee hebben/hadden...

Pest is gewoon dat als je sport en politiek gaat mixen, je daar dan nooit meer uitkomt. Want er is over heel veel landen wat te vinden, sluit je de ene uit, dan zou je ook de andere moeten uitsluiten. Ik ben door voor dat (vanuit de overkoepelende bonden) los te koppelen, dus ook Rusland weer toe te laten. En als dan een nationale bond gaat protesteren tegen deelname van een land, dan kan je als overkoepelende bond zeggen dat je niet aan politiek doet. Nu is het een beetje ongeloofwaardig om dat te zeggen, want je sluit Rusland wel uit wegens politiek, dus logisch dat andere landen op gaan roepen om ook andere landen uit te sluiten.

Joost

Well-known member
Sport en politiek zijn en blijven met elkaar verbonden. Dat was in 1936 zo net als in 1980 maar ook in het detail dat Gibraltar en Spanje nooit tegen elkaar voetballen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Makkelijk roepen, wetende dat Israël zich toch niet zal plaatsen voor het WK.
Yep, als Israël die pot tegen Italië recent had gewonnen, hadden ze nu tweede gestaan. We zullen het natuurlijk nooit zeker weten, maar ik denk niet dat Spanje dit in die situatie had gezegd.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Pest is gewoon dat als je sport en politiek gaat mixen, je daar dan nooit meer uitkomt. Want er is over heel veel landen wat te vinden, sluit je de ene uit, dan zou je ook de andere moeten uitsluiten. Ik ben door voor dat (vanuit de overkoepelende bonden) los te koppelen, dus ook Rusland weer toe te laten. En als dan een nationale bond gaat protesteren tegen deelname van een land, dan kan je als overkoepelende bond zeggen dat je niet aan politiek doet. Nu is het een beetje ongeloofwaardig om dat te zeggen, want je sluit Rusland wel uit wegens politiek, dus logisch dat andere landen op gaan roepen om ook andere landen uit te sluiten.

Rusland in Europa laten spelen is vragen om problemen. Ze voeren een genocide in een ander Europees land, bedreigen regelmatig andere landen. Diverse landen willen, terecht, niet tegen Rusland spelen. Als ze weer willen voetballen doen ze dat maar in Azië. De Aziatische bond trapte Israël eruit waarna dat het probleem van Europa werd. Dan nemen zij maar Rusland van ons. Er zullen aanzienlijk minder spanningen zijn als Rusland tegen Aziatische landen speelt dan tegen Europese landen.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Volgens mij speelt Rusland momenteel alleen vriendschappelijk tegen voormalige Sovjet Republieken (met uitzondering van Oekraine uiteraard), en wat Afrikaanse tegenstanders.

JMD

Well-known member
Rusland in Europa laten spelen is vragen om problemen. Ze voeren een genocide in een ander Europees land, bedreigen regelmatig andere landen. Diverse landen willen, terecht, niet tegen Rusland spelen. Als ze weer willen voetballen doen ze dat maar in Azië. De Aziatische bond trapte Israël eruit waarna dat het probleem van Europa werd. Dan nemen zij maar Rusland van ons. Er zullen aanzienlijk minder spanningen zijn als Rusland tegen Aziatische landen speelt dan tegen Europese landen.
Dat is een mooie oplossing :)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Volgens mij speelt Rusland momenteel alleen vriendschappelijk tegen voormalige Sovjet Republieken (met uitzondering van Oekraine uiteraard), en wat Afrikaanse tegenstanders.
Even opgezocht, ze hebben sinds 2022 tegen de volgende landen gespeeld:
Kyrgizië
Tajikistan
Oezbekistan
Iran
Irak
Qatar
Kameroen
Kenia
Cuba
Servië
Belarus
Vietnam
Brunei
Syrië
Grenada
Zambia
Nigeria
Jordanië

Meerderheid dus Aziatische landen. Dus die kunnen ze dan best opnemen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Forumleiding
Maar goed, dan krijg je ze wel als tegenstander op het WK. Ik denk dan niet dat er landen zijn die gaan boycotten.

Opvallend, of juist niet, dat de enige Europese tegenstander in dit lijstje Servië is.

Makanaky

Well-known member
Die hebben zich toch officieel van het patriarchaat Moskou afgesplitst? Vieren in elk geval niet meer op hetzelfde moment Kerst en Pasen.

Bovenaan