WK 2026

JMD

Well-known member
Daar gaat wel een mooie groep uitrollen voor Oranje.
Jep, waarbij we na de loting nog niet weten welke van de 2 groepen het wordt.

Je kan trouwens de gekke situatie krijgen dat het verliezen van de kwartfinale NL gunstiger is met het oog op de WK kwalificatie dan winnen...

Joost

Well-known member
Jep, waarbij we na de loting nog niet weten welke van de 2 groepen het wordt.

Je kan trouwens de gekke situatie krijgen dat het verliezen van de kwartfinale NL gunstiger is met het oog op de WK kwalificatie dan winnen...
Is het dan al zeker dat ze gaan loten met een balletje; winnaar NL-Spanje en verliezer NL-Spanje?

JMD

Well-known member
Is het dan al zeker dat ze gaan loten met een balletje; winnaar NL-Spanje en verliezer NL-Spanje?
Volgens mij wel, daar lijken de reglementen (na uitgebreid lezen, en ook even checken op andere plaatsen) wel op te wijzen. Kan ook bijna niet anders lijkt me omdat anders bv Gibraltar al in alle groepen met een 'verliezer QF' niet kan komen (Gibraltar komt sowieso niet in een winnaar QF groep omdat het in een groep van 5 komt) omdat het Spanje niet tegen mag komen

Joost

Well-known member
Volgens mij wel, daar lijken de reglementen (na uitgebreid lezen, en ook even checken op andere plaatsen) wel op te wijzen. Kan ook bijna niet anders lijkt me omdat anders bv Gibraltar al in alle groepen met een 'verliezer QF' niet kan komen (Gibraltar komt sowieso niet in een winnaar QF groep omdat het in een groep van 5 komt) omdat het Spanje niet tegen mag komen
Het zou ook het meest logische zijn en staat inderdaad ook duidelijk in het reglement;

1733127981042.png

JMD

Well-known member
Waarbij het wel is 'a QF pairing', dat kan dus ook betekenen dat het over alle vier gaat. Dat maakte me nog een beetje aan het twijfelen.

Verder is het idd veel logischer zo

JMD

Well-known member
Winnen we van Spanje in maart dan zitten we in groep E, anders in groep G. Die laatste is een groep van 5.

Gaat lekker snel. Wel met dezelfde tune steeds als bij de WK Clubs loting en de dame die gewoon autocue feiten oplevert. En degene die loot moet steeds zijn hand open houden en laten zien voor hij een bal trekt, schattig om te zien. En blijkbaar staat het microfoontje open van de persoon die de lotingleider souffleert in welke pot alles komt, want je hort vrijwel direct hem fluisteren welke groep het wordt als er een balletje getrokken is

JMD

Well-known member
België maar weer eens tegen Wales.

Bij winst tegen Spanje komen we Turkije tegen, bij verlies Polen.

JMD

Well-known member
Bij winst Georgië erbij

Dus tot nu toe:
Bij winst tegen SPanje krijgen we Turkije en Georgië, bij verlies tegen Spanje krijgen we Polen en Finland

JMD

Well-known member
Bij verlies LItouwen erbij, leuk, nog nooit tegen gespeeld, ook Georgië troffen we nog nooit, dus we komen sowieso 1 nieuwe ploeg tegen

JMD

Well-known member
En Bulgarije erbij in de winnaargroep. Dus de winnaar van Spa/Ned komt Turkije, Georgië en Bulgarije tegen. Bulgarije is de zwaarste die je uit pot 4 kon krijgen...

JMD

Well-known member
En Malta er nog bij voor de verliezer (dus in totaal dan Polen, Finland, Litouwen en Malta)

Bovenaan