WK 2026

JMD

Well-known member
Daar gaat wel een mooie groep uitrollen voor Oranje.
Jep, waarbij we na de loting nog niet weten welke van de 2 groepen het wordt.

Je kan trouwens de gekke situatie krijgen dat het verliezen van de kwartfinale NL gunstiger is met het oog op de WK kwalificatie dan winnen...

Joost

Well-known member
Jep, waarbij we na de loting nog niet weten welke van de 2 groepen het wordt.

Je kan trouwens de gekke situatie krijgen dat het verliezen van de kwartfinale NL gunstiger is met het oog op de WK kwalificatie dan winnen...
Is het dan al zeker dat ze gaan loten met een balletje; winnaar NL-Spanje en verliezer NL-Spanje?

JMD

Well-known member
Is het dan al zeker dat ze gaan loten met een balletje; winnaar NL-Spanje en verliezer NL-Spanje?
Volgens mij wel, daar lijken de reglementen (na uitgebreid lezen, en ook even checken op andere plaatsen) wel op te wijzen. Kan ook bijna niet anders lijkt me omdat anders bv Gibraltar al in alle groepen met een 'verliezer QF' niet kan komen (Gibraltar komt sowieso niet in een winnaar QF groep omdat het in een groep van 5 komt) omdat het Spanje niet tegen mag komen

Joost

Well-known member
Volgens mij wel, daar lijken de reglementen (na uitgebreid lezen, en ook even checken op andere plaatsen) wel op te wijzen. Kan ook bijna niet anders lijkt me omdat anders bv Gibraltar al in alle groepen met een 'verliezer QF' niet kan komen (Gibraltar komt sowieso niet in een winnaar QF groep omdat het in een groep van 5 komt) omdat het Spanje niet tegen mag komen
Het zou ook het meest logische zijn en staat inderdaad ook duidelijk in het reglement;

1733127981042.png

JMD

Well-known member
Waarbij het wel is 'a QF pairing', dat kan dus ook betekenen dat het over alle vier gaat. Dat maakte me nog een beetje aan het twijfelen.

Verder is het idd veel logischer zo

Bovenaan