WK 2026

erka

Well-known member
Iran staat trouwens op de lijst van gebande landen voor de VS, wat betekent dat niemand het land in mag, ook niet met een visum. Hoe zouden ze dat oplossen :)

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Iran staat trouwens op de lijst van gebande landen voor de VS, wat betekent dat niemand het land in mag, ook niet met een visum. Hoe zouden ze dat oplossen :)
Die loten "toevallig" zodanig dat ze alle groepswedstrijden in Mexico en/of Canada spelen.

de waan

Well-known member
Ik las dit en dacht: ik weet helemaal niet meer hoe Nederland ervoor staat in de kwalificatie. Maar die moet dus nog beginnen zie ik nu.

Joost

Well-known member
Waarom zijn ze in Azië zo snel?
Omdat de kwalificatie heel anders is ingericht.
In Europa speelt iedereen in één groepsfase en dan nog een play-off. En die is in maart 2026 tegelijk met de Intercontinentale play-off.

Maar in Azië was er eerst een voorronde. Daarna een groepsfase met 9 groepen van 4. De 18 nummers 1 en 2 gingen door.
De derde ronde is de huidige ronde waarin ieder land 10 duels speelt en er al 6 ploegen zich plaatsen voor het WK.

6 anderen gaan door naar een vierde ronde, dat zijn 2 poules van drie waarbij de poulewinnaar ook naar het WK gaat.
De nummers 2 gaan nog naar een 5e ronde en spelen om 1 plek in de Intercontinentale play-off.

De Aziaten zijn dus niet per se sneller.

Bovenaan