WK 2022 in Qatar

Joost

Well-known member
De wedstrijden ADO v Roda en MVV v Almere zijn vanwege de openingswedstrijd verplaatst naar respectievelijk woensdag en zaterdag.

Ik ben me al de hele middag aan het afvragen wie dit bedacht heeft.
 

Forza AZ

Well-known member
De wedstrijden ADO v Roda en MVV v Almere zijn vanwege de openingswedstrijd verplaatst naar respectievelijk woensdag en zaterdag.

Ik ben me al de hele middag aan het afvragen wie dit bedacht heeft.
Waarschijnlijk mogen er geen competitie-wedstrijden live worden uitgezonden tegelijk met WK-wedstrijden. Vandaar ook dat de 2 speelrondes in de Eerste Divisie in december op rustdagen van het WK staan ingepland.
 

Joost

Well-known member
Waarschijnlijk mogen er geen competitie-wedstrijden live worden uitgezonden tegelijk met WK-wedstrijden. Vandaar ook dat de 2 speelrondes in de Eerste Divisie in december op rustdagen van het WK staan ingepland.
Dat is niet van toepassing op ADO Den Haag v Roda want die stond op 20:00 terwijl Qatar v Ecuador al om 17:00 begint.
 

JMD

Well-known member
Waarschijnlijk mogen er geen competitie-wedstrijden live worden uitgezonden tegelijk met WK-wedstrijden. Vandaar ook dat de 2 speelrondes in de Eerste Divisie in december op rustdagen van het WK staan ingepland.
Nee, dat maakt volgens mij niet uit. De kkdclubs hebben volgens mij in overleg met de knvb voor deze variant gekozen. Er was ook de mogelijkheid gewoon door te spelen of het compleet stil te leggen.
 

BlauwVinger

Well-known member
De FIFA lijkt een sluiproute te willen gaan bewandelen om Italië alsnog via een achterdeur toegang tot het eindtoernooi te kunnen verschaffen. Iran weigert regenboogarmbandjes te dragen maar Qatar níet. Dus het gaat daar gewoon door.

Statuten schrijven voor dat de eventuele vervanger van Iran van hetzelfde continent dient te komen. Dan lijkt zich de VAE aan te dienen als derde in de poule van Iran. Dat conglomeraat is van onbesproken gedrag.

Overigens vlieg ik vanuit mijn woonplaats rechtstreeks naar Doha dat in zekere zin om de hoek ligt. Ik ga er de dialieg aan (verleden tijd van dialoog). Dat zal ze leren...
 

De Wolf

Well-known member
Heeft meer te maken met de hoofddoekprotesten. Italie is een beetje vreemd. Krijg je drie Europese landen in een poule. Geef dan dat ticket aan Peru of VAE.
 

Mario

Well-known member
Er gaat verder niets veranderen aan de deelnemers. Eerst dat verhaal met Ecuador en nu dit. Ja, Italië zou dat allemaal graag willen, maar alle Europese plekken zijn sowieso bezet, en was Italië de beste afvaller in de play-offs? Dan moet Noord Macedonië gaan, of één van de andere Europese play-offs finalisten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verhaal was dat de hoogstgeplaatste op de FIFA ranglijst zou mogen gaan. Daar houden de Italianen zich aan vast.
 

ALenstra

Well-known member
De emir van Qatar is het goed zat. Volgens hem is er een lastercampagne aan de gang tegen zijn land.
 
Bovenaan