WK 2022 in Qatar ; Groep A

Batigoal

Well-known member
Ontzettend jammer; Sadio Mané is niet op tijd fit voor het WK. Hij viel gisteravond uit in de competitiewedstrijd tegen Werder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Maar is toch geselecteerd bij Senegal voor het WK, dus hopelijk zien we hem nog in actie. Sowieso best een aardige selectie:

FhRonSNXEAEIaKw


2 Cissé's erbij en eentje waarbij ze de 'é' zijn vergeten.
 

Mario

Well-known member
De medicijnman is ingeschakeld las ik gisteren. Met een beetje mazzel krijgen ze ruzie over geld, zoals gewoonlijk bij Afrikaanse deelnemers.
 

Batigoal

Well-known member
De selectie van Qatar, want: goed om te weten! Zoek uw favorieten:

Keepers: Saad Al Sheeb, Mishaal Barshim, Youssef Hassan
Verdedigers: Pedro Miguel, Musab Khader, Tariq Salman, Bassam Al Rawi, Boualem Khoukhi, Abdul Karim Hassan, Ismail Muhammad, Hammam Al-Amin, Jassem Jaber
Middenvelders: Ali Asad, Asim Madbo, Muhammad Waad, Salem Al-Hajri, Mustafa Meshaal, Karim Boudiaf, Abdulaziz Hatem
Aanvallers: Nayef Al-Hadrami, Ahmed Alaa, Hassan Al Haidos, Akram Afif, Al-Moez Ali, Muhammed Muntari, Khalid Munir
 

Abubakari

Well-known member
Ik dacht dat Qatar (ooit?) ook wat genaturaliseerde Brazilianen in de ploeg had, maar die zijn verdwenen en worden nu als supporter van Belgie ingezet?
 

Batigoal

Well-known member
Ik was daar in april even ingedoken en kwam tot dit:

Ik tel in de huidige selectie van Qatar in totaal 10 spelers die niet in Qatar geboren zijn. Opvallendste is de Braziliaan Ró-Ró (goeie naam), maar verder zijn het allemaal spelers uit het Midden-Oosten of Noord-Afrika. En opvallend genoeg spelen ze allemaal al sinds de jeugd in Qatar (vaak aangesloten bij de ASPIRE Academy) en zijn ze al lang (jeugd)international van Qatar. Dus het lijkt erop dat het niet meer zo extreem is als pakweg 10 jaar geleden toen er diverse geboren Zuid-Amerikanen meespeelden.

Een deel van het team bestaat uiteraard uit voormalige spelers van de jeugdploeg die het een paar jaar geleden zo goed deed.

*Pedro Miguel is Ró-Ró
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Mario

Well-known member
Het lijkt erop dat Mane de wedstrijden tegen Nederland en Ecuador sowieso moet laten schieten. Het is nog maar de vraag of hij dit WK überhaupt in actie zal komen..
 

Mario

Well-known member
Is er iemand die Driessen en zijn krantje serieus neemt. Maar ook afgereisd naar Qatar dus?
 
Bovenaan