WK 2022: de knock-outrondes

De Wolf

Well-known member
Argentinie was gewoon de betere. Betekend niet dat altijd de betere wint. Brazilie was gisteren ook de betere.
 

Pascallovic

Well-known member
Hieronder de reden waarom de Argentijnen na de laatste penalty zo in het gezicht van de Nederlandse spelers juichten. Ja, wellicht hadden ze erboven moeten staan. Maar wat is dit nou toch voor een sneue poging tot psychologische oorlogsvoering? Beschamend.

Op dat moment doelde ik in mijn eerste post van vandaag. Zo sneu en hij schiet hem er ook nog eens zeer overtuigend in, dus dat spel heeft ook nog eens geen enkel effect gehad, maar je staat wel voor lul.
 

De Wolf

Well-known member
Drie keer top 4 🥳


WK-duels met meeste kaarten​

20 - Nederland - Portugal (2006)
18 - Duitsland - Kameroen (2002)
17 - Nederland - Argentinië (2022)
15 - Nederland - Spanje (2010)
12 - Senegal - Uruguay (2002)
 

Pascallovic

Well-known member
Drie keer top 4 🥳


WK-duels met meeste kaarten​

20 - Nederland - Portugal (2006)
18 - Duitsland - Kameroen (2002)
17 - Nederland - Argentinië (2022)
15 - Nederland - Spanje (2010)
12 - Senegal - Uruguay (2002)
En dan altijd vinden dat je er bekaaid vanaf bent gekomen, omdat de scheidsrechter meer kaarten voor de tegenstander had moeten geven.:LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Drie keer top 4 🥳


WK-duels met meeste kaarten​

20 - Nederland - Portugal (2006)
18 - Duitsland - Kameroen (2002)
17 - Nederland - Argentinië (2022)
15 - Nederland - Spanje (2010)
12 - Senegal - Uruguay (2002)
En die Senegal - Uruguay was met een NL scheidsrechter (Wegereef) :) Was toen het record, later die dag ingehaald door Duitsland - Kameroen..
 

Max

Administrator
Forumleiding
Argentinie was duidelijk qua dreiging tot meer in staat met de bal dan Nederland. Niet super indrukwekkend, maar wel duidelijk beter. Vlak na die 0-2 had Argentinie ook een omschakelmoment waarbij als ze laatste relatief simpele pass goed was geweest ze alleen voor Noppert hadden gestaan. Zij hebben in de tweede helft ook hun vrije trap gehad die Messi dan net over schoot. Je had van Nederland eigenlijk niet het idee dat ze gingen scoren totdat die 1-2 er uit het niets in viel. Qua veldspel verdiende er maar 1 ploeg de winst en dat was Argentinie. Je kunt niet terugkijken op 1 moment dat als 1 speler niet iets anders had gedaan dat Oranje dan met de winst er vandoor zou zijn gegaan.

Nou ja, je zou dat penalty moment kunnen pakken. Maar dan was plan B nog later tot uitvoering gebracht en waren we ook na de gelijkmaker weer onze schulp in gekropen. Ik zie op geen enkele manier hoe dit anders had kunnen aflopen dan hoe het is afgelopen.
 

Mario

Well-known member
Hieronder de reden waarom de Argentijnen na de laatste penalty zo in het gezicht van de Nederlandse spelers juichten. Ja, wellicht hadden ze erboven moeten staan. Maar wat is dit nou toch voor een sneue poging tot psychologische oorlogsvoering? Beschamend.

Ja, dat was idd triest. Ik mag hopen dat dit niet vooraf was bedacht.. Dit soort gevechten win je toch niet van Zuid Amerikanen. Een aantal spelers aan Oranje kant waren behoorlijk opgefokt. Blijkbaar had van Gaal dat ook niet in de hand.
 

Eef de Kip

Well-known member
Haha, nou het is me wat zeg, spelers die elkaar wat toe roepen voor een penalty en in de weg lopen, dat is nog nooit vertoond.
 

U.G.

Well-known member
Wow die kleine was echt pissed off op van Gaal 😁 ik heb ‘m nooit zo gezien, FIFA kreeg er ook van langs…

 

Max

Administrator
Forumleiding
Wow die kleine was echt pissed off op van Gaal ik heb ‘m nooit zo gezien, FIFA kreeg er ook van langs…


Kleine man. Ik ben benieuwd of men in Nederland wat genuanceerder naar Messi gaat kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Ik gun m geen wereldtitel, dat hij maar voor altijd in de schaduw van Maradona blijft staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan